Dagmar Kákošová, rozená Dana Štanclová, narozená 12. dubna 1931, slovenská herečka. Patří k významným osobnostem slovenského divadla a filmu druhé poloviny 20. století. Její umělecká kariéra je spojena především s divadelním prostředím, kde zanechala výraznou stopu.
Dagmar Kákošová pocházela z umělecké rodiny a sama se stala součástí významné divadelní dynastie. Byla manželkou dramatika a divadelního režiséra Jána Kákoše a matkou uznávaného režiséra Martina Kákoše, který se narodil v roce 1955 v Bratislavě. Její dcera Jana Kákošová se prosadila jako dramatička a scenáristka. Rodina Kákošových tak významně ovlivnila slovenskou divadelní scénu napříč několika generacemi.
Na filmovém plátně se Dagmar Kákošová objevila v několika snímcích, přičemž k jejím známým rolím patří účinkování ve filmu Malá manekýnka (The Little Model) z roku 1961, který režíroval Andrej Lettrich. V tomto filmu hrála po boku Zuzany Cigánové, která ztvárnila třináctiletou Katku, jež se stane dětskou manekýnkou. Snímek zachycuje svět dospělých očima dospívající dívky a patří k zajímavým dílům slovenské kinematografie 60. let.
Významnou část své umělecké kariéry spojila Dagmar Kákošová s divadelním prostředím, zejména s Divadlem Andreja Bagara v Nitře, které prožívalo svou "zlatou éru" v období, kdy tam působil jako režisér její syn Martin Kákoš (1978-1987). Ten zde realizoval řadu významných inscenací včetně adaptace díla její dcery Jany Kákošové "Domov bezmenných" (1985). Tato rodinná umělecká spolupráce přispěla k formování slovenského divadelního umění v druhé polovině 20. století a zanechala trvalý odkaz v kulturním dědictví Slovenska.