Phillip Bloch, americký herec, módní stylista, designér a televizní osobnost, pochází z Long Islandu. Svou kariéru zahájil jako úspěšný model v 80. letech, kdy pracoval pro přední světové návrháře jako Jean Paul Gaultier, John Galliano, Yves Saint Laurent a Comme des Garçons. V Evropě strávil téměř osm let, kde se objevoval v editorialech prestižních časopisů jako L'Uomo Vogue, The Face a I-D.
Od modelingu k stylingu
Po ukončení modelingové kariéry se Bloch přesunul do Los Angeles, kde se v 90. letech stal módním stylistou v agentuře Cloutier. Jeho prvním významným úkolem bylo v roce 1993 obléknout herce Rivera Phoenixe pro obálku časopisu Detour, což se později ukázalo jako Phoenixovo poslední fotografování. V roce 1994 styloval svou první velkou ženskou hvězdu, Faye Dunaway, pro její vystoupení jako moderátorky Golden Globes. Postupně se vypracoval na jednoho z nejvyhledávanějších hollywoodských stylistů s klienty jako Michael Jackson, Halle Berry, Sandra Bullock, Will Smith, Jada Pinkett Smith, Jennifer Lopez a Salma Hayek. V roce 1997 vytvořil bezprecedentní módní moment, když oblékl 12 celebrit pro předávání Oscarů.
Herecká kariéra
Blochova herecká kariéra zahrnuje účinkování v 17 filmech. Jeho první hlavní role přišla v roce 2005 ve filmu The Unseen, kde ztvárnil postavu Sammyho, slepého muže, který byl 20 let držen v izolaci svým bratrem. Za tento výkon, kde hrál po boku Judaha Friedlandera a Stevea Harrise, získal uznání kritiky. V roce 2011 se objevil v nezávislé romantické komedii Booted. Významnou roli si zahrál také v černobílém němém filmu Return to Babylon (2013), kde ztvárnil postavu Ramona Novarra a zároveň působil jako koproducent. Film byl oficiálně vybrán na Glendale International Film Festival v roce 2015. Mezi jeho další filmové role patří cameo v Sacha Baron Cohenově filmu Bruno a ve snímku Wall Street: Money Never Sleeps (2010) režiséra Olivera Stonea. Účinkoval také v nezávislých filmech jako Delirious (2007) se Stevem Buscemim a v dramatu Gospel Hill (2009) s Dannym Gloverem.
Televizní tvorba a další projekty
Bloch se prosadil i v televizním průmyslu. V roce 2008 byl porotcem a mentorem v reality show VH1 Glam God with Vivica A. Fox. V roce 2011 se připojil k ABC News jako zpravodaj a později získal vlastní televizní pořad Cause Celeb With Phillip Bloch, globálně vysílanou sérii rozhovorů s celebritami o jejich charitativních projektech. Phillip Bloch Inc. vytvořil 28 rozhovorů s osobnostmi jako Mary Louise Parker, Forrest Whitaker, Kristen Bell a Wendy Williams.
Designérská dráha
Vedle stylingu a herectví se Bloch věnuje i návrhářství. V 80. letech vytvořil s partnerem Stefanem Di Sabatinem milánskou pletařskou značku Les Enfants du Paradis. V roce 2000 úspěšně uvedl na trh kolekci bižuterie na nákupním kanálu QVC, která během dvou let vydělala přes 2 miliony dolarů. V roce 2006 mu společnost Mattel svěřila bezprecedentní úkol: přepracovat vzhled Kena, dlouholetého partnera panenky Barbie. Spolupracoval také s Hush Puppies jako hostující návrhář pánské obuvi a později navrhl kolekci brýlí pro Kenmark Group. V roce 2008 debutoval s kolekcí kašmírových oděvů na Toronto Fashion Week pod značkou Phillip Bloch for Emma & Posh.
Charitativní činnost
Bloch je známý svým závazkem k charitativním účelům. Vytvářel módní přehlídky pro dětskou nemocnici St. Jude a cestoval do Jižní Afriky a Botswany jako velvyslanec pro pomoc mladým s AIDS. Aktivně podporuje kampaně Revlon/Avon pro povědomí o rakovině prsu, zejména po smrti své matky na tuto nemoc. Byl jedním z prvních v Hollywoodu, kdo pomáhal získávat finanční prostředky po tragédii 11. září 2001, po tsunami v roce 2004 a po hurikánu Katrina.