Gerry Fisher

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Gerry Fisher
Gerry Fisher (23. června 1926, Londýn – 2. prosince 2014) byl britský kameraman, který se stal jedním z nejvýznamnějších představitelů své profese v druhé polovině 20. století. Po raném zaměstnání u společností Kodak a De Havilland Aircraft sloužil během druhé světové války v Royal Navy. Fisher poté pracoval jako klakař ve studiu Alliance Riverside Studios v Twickenhamu a jako asistent kameramana na dokumentárních filmech pro Wessex Films, než se stal focus pullerem ve studiu Shepperton. Počátky kariéry a práce s Jackem Hildyardem Po letech v této pozici na filmech jako An Inspector Calls (1954) byl povýšen na kameraoperátora na filmu The Bridge on the River Kwai (1957), než se konečně stal hlavním kameramanem na filmu Accident (1967) Josepha Loseyho. Poté se připojil k Jacku Hildyardovi BSC jako freelance první asistent kamery na filmu Anastasia (1956) režiséra Anatola Litvaka a poté The Bridge on the River Kwai (1957) režiséra Davida Leana, během kterého byl povýšen na kameraoperátora pro několik sekvencí. Gerry poté začal spolupráci s Jackem Hildyardem BSC jako kameraoperátor na čtrnácti velkých filmech: The Journey (1959), The Devil's Disciple (1959), Suddenly Last Summer (1959), The Millionairess (1960), The Sundowners (1960), The Road To Hong Kong (1962), Flight From Treason (1962), The V.I.P.S (1963), 55 Days At Peking (1963), Cleopatra (nedokončená britská jednotka) (1961), Circus World (1964), The Yellow Rolls Royce (1964), Modesty Blaise (1966) a Casino Royale (1967). Spolupráce s Josephem Loseyem Během práce na Casino Royale dostal Fisher nabídku od Joea Loseyho přečíst si scénář k filmu Accident (1967) a do tří dnů mu sdělit, zda si myslí, že by ho dokázal natočit. Musel se rozhodnout, zda si myslí, že to dokáže, zda si troufne to udělat a zda si troufne říct, že by musel opustit Casino Royale, aby to mohl udělat. Spolupracoval s Loseyem na dalších sedmi filmech, včetně The Go-Between v roce 1971. Jeho umění bude primárně poznamenáno spoluprací s Josephem Loseyem, když natáčí Secret Ceremony (1968), The Go-Between (1970), A Doll's House (1972), The Romantic English Woman (1975), Mr. Klein (1976), Les Routes du Sud (1977) a Don Giovanni (1978). Významné filmy a ocenění Na filmu Secret Ceremony, borgesiánské bajce odehrávající se v architektonicky a dekorativně výrazném sídle v Londýně, Fisher nechal barvy a obrysy samotného domu určit jak dominantní barvy filmu, tak i putující pohyby kamery. V roce 1976 byl Fisher nominován na cenu za nejlepší kameru od British Society of Cinematographers za film Aces High a v roce 1977 byl nominován na cenu BAFTA za stejný film. V roce 1977 byl nominován na cenu César za nejlepší kameru za film Monsieur Klein. Práce s dalšími významnými režiséry Režiséři, se kterými Fisher často spolupracoval, zahrnovali Loseyho, Tonyho Richardsona, Sidneyho Lumeta, Johna Hustona, Williama Petera Blattyho, Johna Frankenheimeraa a později Michaela Ritchieho. Debutoval jako kameraman v roce 1967 s filmem Accident Josepha Loseyho a natočil většinu následujících filmů tohoto režiséra, stejně jako filmy Sidneyho Lumeta The Sea Gull (1968), The Offence (1973) a Running On Empty (1988) a Johna Hustona Wise Blood (1979). Pozdější kariéra a mezinárodní uznání Byl kameramanem a producentem, známým pro filmy Highlander (1986), Victory (1981) a The Exorcist III (1990). V roce 1997, poté co mnohokrát pracoval ve Francii a mluvil plynně francouzsky a jako pocta jeho umění a talentu, byl Gerry Fisher jmenován Chevalier de l'Ordre des Arts et des Lettres (Rytířem řádu umění a literatury). Gerry pokračoval ve fotografování 62 celovečerních filmů a mezi jeho díla patří filmy jako: The Go-Between (1971) režiséra Josepha Loseyho, za který byl nominován na BAFTA; The Offence (1972) režiséra Sidneyho Lumeta; S*P*Y*S (1974) režiséra Irvina Kershnera; Brannigan (1975) režiséra Douglase Hickoxe; Aces High (1976) režiséra Jacka Golda, za který byl opět nominován na BAFTA společně s Peterem Allworkem BSC. Závěr kariéry Fisher a jeho manželka se stáhli do pečovatelského domova The Film and Television Charity's Glebelands Care Home ve Wokinghamu v Berkshire. Zemřel 2. prosince 2014 v Readingu v Berkshire ve věku 88 let. Když dostal režiséra, jehož velmi osobní vizi mohl sdílet a se kterým mohl plně spolupracovat, dokázal vytvořit dílo bezkonkurenční kvality.


Gerry Fisher: Filmy a pořady 52


Dodatečné informace

Narození:
23. 6. 1926
Londýn
Úmrtí:
2. 12. 2014

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.