?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Luís Sarmento: Filmy a seriály

  • Gotejar da Luz, O
    Gotejar da Luz, O (2002)
    FilmRole: Rui Pedro (50 years)
    Rui Pedro se vrací do rodné vsi, kde jeho rodiče vlastnili bavlníkovou plantáž. Setkává se s lidmi, kteří ho ovlivnili. Především starý Jacopo mu vyprávěl o africké kultuře. To vše mu vrací vzpomínky na dětství, kdy vyrůstal jako synek portugalských kolonizátorů, kamarádil se s černošskou dívkou a učil se rozlišovat Evropany od Afričanů. Život na břehu tajemné řeky ale nebyl vždy tak idylický. Přišel den, kdy se Rui Pedro musel rozhodnout, na který břeh definitivně vstoupí... Zajímavě pojatý snímek se zabývá vztahem bývalých kolonizátorů ke dřívějším domovinám. Režisér klade kromě jiných i otázku, zda tito lidé netrpí také určitým druhem vykořenění. Divák se odpovědi nedočká.
    Žánry:Drama
    70%
    Rui Pedro se vrací do rodné vsi, kde jeho rodiče vlastnili bavlníkovou plantáž. Setkává se s lidmi, kteří ho ovlivnili. Především starý Jacopo mu vyprávěl o africké kultuře. To vše mu vrací vzpomínky na dětství, kdy vyrůstal jako synek portugalských kolonizátorů, kamarádil se s černošskou dívkou a učil se rozlišovat Evropany od Afričanů. Život na břehu tajemné řeky ale nebyl vždy tak idylický. Přišel den, kdy se Rui Pedro musel rozhodnout, na který břeh definitivně vstoupí... Zajímavě pojatý snímek se zabývá vztahem bývalých kolonizátorů ke dřívějším domovinám. Režisér klade kromě jiných i otázku, zda tito lidé netrpí také určitým druhem vykořenění. Divák se odpovědi nedočká.
    Žánry:Drama
    1
  • Ševelící pobřeží
    Ševelící pobřeží (2004)
    FilmRole: Álvaro Sabino
    Přelom 60. a 70. let minulého století. Mladá Evita přijíždí do Mosambiku, aby se vdala za svého snoubence Luíse, který tu slouží v jednotkách koloniální armády. Šťastná novomanželka si však postupně začíná uvědomovat, že bývalý nadaný student matematiky, s nímž se v Lisabonu rozhodla prožít život, se jí mění před očima. Portugalsko je už několik let ve stavu koloniální války v zoufalé snaze udržet si nadvládu ve svých afrických koloniích, a přestože ve velkých městech plyne život zdánlivě jako za starých časů, v provinciích se krutě bojuje. Luís vzhlíží ke svému arogantnímu veliteli a jeho názory se mění. Když oba muži odjedou na několik měsíců bojovat na sever země, Evita a velitelova žena Helena jsou ponechány samy sobě a svým úsudkům a pocitům. Ačkoliv ve filmu není jediná otevřená scéna násilí, jeho všudypřítomnost a dopady války jsou patrné i v každodenním životě navenek poklidného města. Evita prochází krizí svého vztahu k Luísovi i krizí vlastní identity. Obrazově poutavý, nostalgicky laděný film natočila zkušená dokumentaristka Margarida Cardosová jako svůj úspěšný hraný debut, podle stejnojmenného románu Lídie Jorgeové. Obě ženy spojila osobní zkušenost s životem v Mosambiku a trpké povědomí o absurdní situaci, zvané kolonialismus. V příběhu mladičké Evity, vyprávěném jí samou s odstupem let, se tak odehrávají situace a obrazy téměř autentické a proto také nesmírně výmluvné. Bez jakéhokoliv otevřeného násilí, hysterie či bouřlivých scén jsme spolu s Evitou nořeni do marasmu hloupé mužské arogance, bezcitného násilí na nevinných obětech a všudypřítomné agónie dohasínajícího impéria. Evitino dosud nepokřivené vnímání a nádhera africké země tvoří dostatečně křiklavý kontrast této, pro Portugalsko stejně jako pro jeho kolonie, tragické historické situaci.
    Žánry:Drama
    62%
    Přelom 60. a 70. let minulého století. Mladá Evita přijíždí do Mosambiku, aby se vdala za svého snoubence Luíse, který tu slouží v jednotkách koloniální armády. Šťastná novomanželka si však postupně začíná uvědomovat, že bývalý nadaný student matematiky, s nímž se v Lisabonu rozhodla prožít život, se jí mění před očima. Portugalsko je už několik let ve stavu koloniální války v zoufalé snaze udržet si nadvládu ve svých afrických koloniích, a přestože ve velkých městech plyne život zdánlivě jako za starých časů, v provinciích se krutě bojuje. Luís vzhlíží ke svému arogantnímu veliteli a jeho názory se mění. Když oba muži odjedou na několik měsíců bojovat na sever země, Evita a velitelova žena Helena jsou ponechány samy sobě a svým úsudkům a pocitům. Ačkoliv ve filmu není jediná otevřená scéna násilí, jeho všudypřítomnost a dopady války jsou patrné i v každodenním životě navenek poklidného města. Evita prochází krizí svého vztahu k Luísovi i krizí vlastní identity. Obrazově poutavý, nostalgicky laděný film natočila zkušená dokumentaristka Margarida Cardosová jako svůj úspěšný hraný debut, podle stejnojmenného románu Lídie Jorgeové. Obě ženy spojila osobní zkušenost s životem v Mosambiku a trpké povědomí o absurdní situaci, zvané kolonialismus. V příběhu mladičké Evity, vyprávěném jí samou s odstupem let, se tak odehrávají situace a obrazy téměř autentické a proto také nesmírně výmluvné. Bez jakéhokoliv otevřeného násilí, hysterie či bouřlivých scén jsme spolu s Evitou nořeni do marasmu hloupé mužské arogance, bezcitného násilí na nevinných obětech a všudypřítomné agónie dohasínajícího impéria. Evitino dosud nepokřivené vnímání a nádhera africké země tvoří dostatečně křiklavý kontrast této, pro Portugalsko stejně jako pro jeho kolonie, tragické historické situaci.
    Žánry:Drama
    2

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.