Craig Barron

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Craig Barron
Craig Barron se narodil 6. dubna 1961 v Berkeley v Kalifornii a je americký specialista na vizuální efekty, kreativní ředitel a filmový historik. V roce 1979 ve věku 18 let nastoupil do společnosti Industrial Light & Magic (ILM), kde se stal nejmladším zaměstnancem studia. Začínal v oddělení matte paintingu pod vedením fotografa vizuálních efektů Neila Krepely a byl učněm konceptuálního ilustrátora a matte paintera Ralpha McQuarrieho. Začátky kariéry v ILM Craig Barron se podílel na kompozici matte paintingových efektů pro scény v průlomových filmech vizuálních efektů, včetně The Empire Strikes Back, Raiders of the Lost Ark a E.T. the Extra-Terrestrial. Od roku 1984 do 1988 působil jako supervizor fotografie matte oddělení ILM, kde kombinoval matte paintingy a miniaturní modely s živou akcí. Během svého působení v ILM pracoval také jako matte fotograf na filmech Star Trek II: The Wrath of Khan, Star Trek III: The Search for Spock a Star Trek IV: The Voyage Home. Založení Matte World a Matte World Digital V roce 1988 Craig Barron spoluzaložil společnost Matte World s matte painterem Michaelem Pangraziem a výkonnou producentkou Krystynou Demkowicz. Krátce po založení získala Barronova práce pro HBO film By Dawn's Early Light cenu Emmy za vynikající vizuální efekty. V roce 1992 byla společnost přejmenována na Matte World Digital (MWD), aby odrážela nové technologické nástroje dostupné matte painterům. Nejvýznamnější filmové projekty Práce Matte World Digital získala nominaci na Oscara za nejlepší vizuální efekty pro film Batman Returns v roce 1992. Matte World Digital byla první společností, která aplikovala radiosity rendering na film, konkrétně pro Martin Scorseseho Casino, kde spolupracovala se softwarovou společností LightScape a simulovala odrazový efekt milionů neonových světel z Las Vegas 70. let. Pro David Fincherův film Zodiac Craig Barron vytvořil záběry zachycující San Francisco 70. let, včetně digitální rekonstrukce Embarcadero Freeway, která byla zbořena po zemětřesení Loma Prieta v roce 1989. Barron opět spolupracoval s Fincherem v roce 2008 na vytvoření několika digitálních matte a CGI prostředí pro The Curious Case of Benjamin Button. Ocenění a současná činnost Craig Barron získal v roce 2009 Oscara a BAFTA za nejlepší vizuální efekty za film The Curious Case of Benjamin Button. Během své kariéry v MWD se podílel na vizuálních efektech více než 100 filmů, přičemž inovoval digitální techniky pro filmy jako Zodiac, Alice in Wonderland a The Curious Case of Benjamin Button. MWD ukončila činnost v roce 2012 po 24 letech služby. V roce 2014 se Craig Barron stal kreativním ředitelem společnosti Magnopus v Los Angeles, která poskytuje vizuální vývoj a virtuální produkci pro filmy, televizi a muzejní expozice. Jako lektor veřejných programů pro Academy of Motion Picture Arts and Sciences prezentuje veřejná promítání klasických filmů, často ve spolupráci se zvukovým designérem Benem Burttem, a od roku 2014 je pravidelným přispěvatelem na TCM Classic Film Festival.


Craig Barron: Filmy a pořady 50


Dodatečné informace

Narození:
6. 4. 1961

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.