?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Mark Tildesley
Mark Tildesley, narozený v roce 1963 v Londýně, je britský produkční designér, který se stal jedním z nejrespektovanějších tvůrců vizuální stránky filmů v současné kinematografii. Studoval divadelní design na Wimbledon School of Art v 80. letech 20. století, než přešel k filmové práci. Jeho vstup do filmového světa byl náhodný - stavěl gilotinu pro divadelní verzi Tří mušketýrů v uličce poblíž London Bridge, když kolem procházel filmový producent, se kterým se dal do řeči a nabídl mu práci. Tildesley tak v roce 1992 navrhl svůj první celovečerní film Blue Juice. Spolupráce s Danny Boylem a průlomové filmy Tildesley spolupracoval s filmovými režiséry Danny Boylem, Michaelem Winterbottomem, Mikem Leighem, Rogerem Michellem, Paulem Thomasem Andersonem a Carym Fukunagou. Nejznámější je jeho dlouhodobá spolupráce s Danny Boylem, pro kterého navrhl 28 Days Later, Millions a Sunshine, za který získal British Independent Film Award. Film 28 Days Later se stal kultovním dílem zombie žánru 21. století a Tildesleyův design postapokalyptického světa výrazně přispěl k jeho úspěchu. Také spolupracoval s Danny Boylem jako designér zahajovacího ceremoniálu Letních olympijských her 2012 Isle of Wonder, za což získal Emmy Award za nejlepší umělecké vedení. Významné filmové projekty Mezi Tildesleyho nejvýznamnější filmy patří The Constant Gardener (2005), za který byl nominován na Art Directors Guild Award, Happy-Go-Lucky (2008), 24 Hour Party People (2002), The Killer Inside Me (2010) a 28 Weeks Later (2007). Další významné filmy zahrnují Fernando Meirellesův The Constant Gardener, Mike Leighův Happy-Go-Lucky, Roger Michellův The Mother a Juan Carlos Fresnadillův 28 Weeks Later. V roce 1998 získal BAFTA Cymru award za nejlepší produkční design za svou práci na House of America. Spolupráce s Paulem Thomasem Andersonem a James Bond Jedním z Tildesleyho nejprestižnějších projektů byla spolupráce s Paulem Thomasem Andersonem na filmu Phantom Thread. Anderson si Tildesleyho vybral k vytvoření světa britského módního návrháře Reynoldse Woodcocka, přičemž Tildesley úzce spolupracoval s Danielem Day-Lewisem při vytváření světa muže, pro kterého byla krása a řemeslo způsobem života. V roce 2020 nahradil Dennise Gassnera jako set designér 25. bondovky No Time to Die, čímž se dostal k jedné z nejprestižnějších filmových franšíz. Současné projekty a divadelní návrat Tildesley pracoval jako produkční designér na filmech The Banshees of Inisherin a Empire of Light, přičemž Empire of Light představoval jeho první spolupráci s režisérem Samem Mendesem. Tildesley se také vrátil ke svým divadelním kořenům, když navrhl novou verzi Frankensteina v National Theatre. Tildesley je známý jako kolaborativní pracovník, který považuje vstup ostatních za zásadní prvek své kreativity a není jeho stylem říct „Tady to je, vyrovnejte se s tím".


Mark Tildesley: Filmy a pořady 36

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.