?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Edgard Tenenbaum: Filmy a seriály

  • Motocyklové deníky
    Motocyklové deníky (2004)
    Film

    Je mu třiadvacet, studuje medicínu - a ještě netuší, že vstoupí do dějin jako Ernesto Che Guevara. S kamarádem Albertem Granadem se vypraví na cestu po Latinské Americe na staré motorce Norton 500. Píše se rok 1952 a před nimi není nic jiného než volná silnice - bez turistů, hotelů a map, jen s čerstvým větrem v zádech. Dostat se z Argentiny až do Venezuely, to je sen, který výlet dlouhý 8000 kilometrů mění v realitu. Snímek inspirovaly Guevarovy deníky Notas de viaje a Granadova kniha Con el Che por America Latina. Záměrně apolitický pohled pro nás objevuje Guevaru jako ikonu, jež jako by se na film obtiskla z čistě vypraného trička: jen oklikou totiž připomíná postavu příštího kubánského revolucionáře. Film získal Cenu BAFTA a François Chalais Award a Cenu ekumenické poroty na MFF v Cannes 2004. (MFF Karlovy Vary)

    70%

    Je mu třiadvacet, studuje medicínu - a ještě netuší, že vstoupí do dějin jako Ernesto Che Guevara. S kamarádem Albertem Granadem se vypraví na cestu po Latinské Americe na staré motorce Norton 500. Píše se rok 1952 a před nimi není nic jiného než volná silnice - bez turistů, hotelů a map, jen s čerstvým větrem v zádech. Dostat se z Argentiny až do Venezuely, to je sen, který výlet dlouhý 8000 kilometrů mění v realitu. Snímek inspirovaly Guevarovy deníky Notas de viaje a Granadova kniha Con el Che por America Latina. Záměrně apolitický pohled pro nás objevuje Guevaru jako ikonu, jež jako by se na film obtiskla z čistě vypraného trička: jen oklikou totiž připomíná postavu příštího kubánského revolucionáře. Film získal Cenu BAFTA a François Chalais Award a Cenu ekumenické poroty na MFF v Cannes 2004. (MFF Karlovy Vary)

    1
  • Hatuna Meuheret
    Hatuna Meuheret (2001)
    Film
    Zaza je pohledný a inteligentní izraelský mládenec ve věku 31 let a jeho rodina ho chce vidět ženatého. Tradice ale velí, že si Zaza musí vybrat mladou pannu. Musí být krásná a z dobré rodiny, nejlépe bohatá. Zazovi rodiče, Yaša a Lily, ho vláčejí na setkání s potenciálními nevěstami a jejich rodinami. Zaza nemá na výběr. Hraje s rodinou, která prosazuje dusivé tradice jejich gruzínského židovského dědictví. Zaza se ale vždycky nějakým způsobem vyvlékne ze zasnoubení. Co jeho rodiče nevědí, je, že Zaza už je zamilovaný. Judit je smyslná, silná a fascinující. Je také rozvedená a má šestiletou dceru. Zaza proto Judit před rodinou tají. Bude si muset vybrat mezi úctou k přísným pravidlům rodiny a tradice, nebo láskou svého života.
    69%
    Zaza je pohledný a inteligentní izraelský mládenec ve věku 31 let a jeho rodina ho chce vidět ženatého. Tradice ale velí, že si Zaza musí vybrat mladou pannu. Musí být krásná a z dobré rodiny, nejlépe bohatá. Zazovi rodiče, Yaša a Lily, ho vláčejí na setkání s potenciálními nevěstami a jejich rodinami. Zaza nemá na výběr. Hraje s rodinou, která prosazuje dusivé tradice jejich gruzínského židovského dědictví. Zaza se ale vždycky nějakým způsobem vyvlékne ze zasnoubení. Co jeho rodiče nevědí, je, že Zaza už je zamilovaný. Judit je smyslná, silná a fascinující. Je také rozvedená a má šestiletou dceru. Zaza proto Judit před rodinou tají. Bude si muset vybrat mezi úctou k přísným pravidlům rodiny a tradice, nebo láskou svého života.
    2
  • Buena vida
    Buena vida (2004)
    Film
    Hernánova rodina emigrovala do Španělska a on zůstal sám v prázdném rodinném domě. Seznámí se s Patricií, která hledá bydlení. Nastěhuje se k Hernánovi a ten se do ní velice rychle zamiluje. Po krátkém idylickém období přijede z venkova Patriciina rodina a rozhodne se u nich přespat. Dny však plynou a příbuzní nejeví žádné známky toho, že by se chtěli vrátit domů. Právě naopak: postupně začnou zabírat celý dům a dívčin otec si přímo v něm dokonce otevře pekárnu! Tragikomedie ze současné Argentiny.
    69%
    Hernánova rodina emigrovala do Španělska a on zůstal sám v prázdném rodinném domě. Seznámí se s Patricií, která hledá bydlení. Nastěhuje se k Hernánovi a ten se do ní velice rychle zamiluje. Po krátkém idylickém období přijede z venkova Patriciina rodina a rozhodne se u nich přespat. Dny však plynou a příbuzní nejeví žádné známky toho, že by se chtěli vrátit domů. Právě naopak: postupně začnou zabírat celý dům a dívčin otec si přímo v něm dokonce otevře pekárnu! Tragikomedie ze současné Argentiny.
    3
  • Sladký kal
    Sladký kal (2006)
    Film
    Scénář tohoto filmu jsem psal mnoho let. Příběh není přesná autobiografie, ale pochází ze stejného prostoru, v němž jsou pohřbeny mé dětské vzpomínky. Narodil jsem se a byl jsem vychován v kibucu a tento film mě stál mnoho sil. Chtěl jsem zachytit atmosféru kibucu v sedmdesátých letech a konfrontovat idealistickou představu o kolektivním bydlení a zúrodňování nehostinné země s mými vlastními vzpomínkami. To řekl ke svému filmu izraelský režisér Dror Shaul, jehož jméno se naučily skloňovat poroty a diváci filmových festivalů po celém světě. Za příběh dvanáctiletého Dvira a jeho matky Miri, která se snažila, ale pravidla kibucu byla silnější než ona, získal nejen čtyři výroční ceny izraelské filmové akademie, ale i řadu mezinárodních ocenění, a to jak od kritiků, tak od diváků. A právem. Shaul, který se úspěšně živí jako reklamní scenárista a režisér (i na tomto poli získal již řadu cen), natočil příběh tak pravdivý a poctivý, že nejenže přidal jeden sugestivní obraz k mozaice diskuzí o izraelských kibucech, a film se zařadil mezi nejvýznamnější izraelské filmy posledních let, ale natočil i hluboké poselství o věčné lidské touze po citech a vřelosti, touze po iluzi, že ve skutečnosti nejsme na tomto světě sami, kterou žádná svěrací kazajka nedokáže potlačit. (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaRetro
    Režie:Dror Shaul
    68%
    Scénář tohoto filmu jsem psal mnoho let. Příběh není přesná autobiografie, ale pochází ze stejného prostoru, v němž jsou pohřbeny mé dětské vzpomínky. Narodil jsem se a byl jsem vychován v kibucu a tento film mě stál mnoho sil. Chtěl jsem zachytit atmosféru kibucu v sedmdesátých letech a konfrontovat idealistickou představu o kolektivním bydlení a zúrodňování nehostinné země s mými vlastními vzpomínkami. To řekl ke svému filmu izraelský režisér Dror Shaul, jehož jméno se naučily skloňovat poroty a diváci filmových festivalů po celém světě. Za příběh dvanáctiletého Dvira a jeho matky Miri, která se snažila, ale pravidla kibucu byla silnější než ona, získal nejen čtyři výroční ceny izraelské filmové akademie, ale i řadu mezinárodních ocenění, a to jak od kritiků, tak od diváků. A právem. Shaul, který se úspěšně živí jako reklamní scenárista a režisér (i na tomto poli získal již řadu cen), natočil příběh tak pravdivý a poctivý, že nejenže přidal jeden sugestivní obraz k mozaice diskuzí o izraelských kibucech, a film se zařadil mezi nejvýznamnější izraelské filmy posledních let, ale natočil i hluboké poselství o věčné lidské touze po citech a vřelosti, touze po iluzi, že ve skutečnosti nejsme na tomto světě sami, kterou žádná svěrací kazajka nedokáže potlačit. (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaRetro
    Režie:Dror Shaul
    4
  • Ha-Sodot
    Ha-Sodot (2007)
    Film
    66%
    5
  • Zhluboka se nadechnout
    Zhluboka se nadechnout (2001)
    Film
    Dospívající David tráví pár prázdninových dní u strýce na jeho zchátralé venkovské usedlosti kdesi ve středo-francouzském kraji Limousin. Poněkud problémový kluk z maloměsta, který nemá žádné zvláštní zájmy a který se těší, že si konečně užije svobody, prochází v novém prostředí drsně fascinující zkušeností. Střetnutí s primitivní, tradiční společností strýce a jeho kamarádů pro něj představuje cestu k šokujícímu zasvěcení do dospělého světa, který pro něj dosud byl jen vysněným prostorem plným nedefinovaných příslibů. David využije příležitosti, poprvé v životě se opije - a plný vzdoru vyráží do prosluněné krajiny, aby povolil své touze okusit temné stránky animální lidské existence. Černobílá meditace o mužských rituálech využívá neprofesionálních herců, především Pierra-Louise Bonnetblanca v hlavní roli. Zvláštní cena poroty a cena FIPRESCI na MFF v Benátkách 2001.
    Žánry:Drama
    65%
    Dospívající David tráví pár prázdninových dní u strýce na jeho zchátralé venkovské usedlosti kdesi ve středo-francouzském kraji Limousin. Poněkud problémový kluk z maloměsta, který nemá žádné zvláštní zájmy a který se těší, že si konečně užije svobody, prochází v novém prostředí drsně fascinující zkušeností. Střetnutí s primitivní, tradiční společností strýce a jeho kamarádů pro něj představuje cestu k šokujícímu zasvěcení do dospělého světa, který pro něj dosud byl jen vysněným prostorem plným nedefinovaných příslibů. David využije příležitosti, poprvé v životě se opije - a plný vzdoru vyráží do prosluněné krajiny, aby povolil své touze okusit temné stránky animální lidské existence. Černobílá meditace o mužských rituálech využívá neprofesionálních herců, především Pierra-Louise Bonnetblanca v hlavní roli. Zvláštní cena poroty a cena FIPRESCI na MFF v Benátkách 2001.
    Žánry:Drama
    6
  • Poslední patro v levém křídle
    Poslední patro v levém křídle (2010)
    Film
    61%
    7
  • Matana MiShamayim
    Matana MiShamayim (2003)
    Film
    57%
    8

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.