Ursula Strätz: Nejlepší filmy a seriály

6.9

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Ursula Strätz: Filmy a seriály

  • Acht Stunden sind kein Tag
    Acht Stunden sind kein Tag (1972)
    Seriál
    Mladý režisér Rainer Werner Fassbinder dostal zakázku natočit pro veřejnoprávní televizi rodinné drama ze života dělnické třídy. S vervou se do toho pustil a obešel veškerá očekávání tím, že zobrazil sociální realitu v tehdejším Západním Německu kritickým, ale zdaleka ne cynickým pohledem. V pěti epizodách sledujeme rozsáhlý příběh mladého nástrojaře Jochena a jeho každodenní radosti i strasti. Pozornost je věnována i mnoha dalším postavám z jeho okolí, včetně milované ženy, excentrické rodiny a spolupracovníků, s nimiž se spojí, aby zlepšili podmínky v továrně.
    Žánry:Drama
    84%
    Mladý režisér Rainer Werner Fassbinder dostal zakázku natočit pro veřejnoprávní televizi rodinné drama ze života dělnické třídy. S vervou se do toho pustil a obešel veškerá očekávání tím, že zobrazil sociální realitu v tehdejším Západním Německu kritickým, ale zdaleka ne cynickým pohledem. V pěti epizodách sledujeme rozsáhlý příběh mladého nástrojaře Jochena a jeho každodenní radosti i strasti. Pozornost je věnována i mnoha dalším postavám z jeho okolí, včetně milované ženy, excentrické rodiny a spolupracovníků, s nimiž se spojí, aby zlepšili podmínky v továrně.
    Žánry:Drama
    1
  • Ludwig - Requiem für einen jungfräulichen König
    Ludwig - Requiem für einen jungfräulichen König (1972)
    FilmRole: Mme Bulyowski
    71%
    2
  • Effi Briestová
    Effi Briestová (1974)
    FilmRole: Roswitha
    70%
    3
  • Theo gegen den Rest der Welt
    Theo gegen den Rest der Welt (1980)
    FilmRole: Mutter Camperfamilie
    67%
    4
  • Liebe ist kälter als der Tod
    Liebe ist kälter als der Tod (1970)
    FilmRole: Prostituierte
    65%
    5
  • Den idiotů
    Den idiotů (1981)
    Film
    Ve filmu Den idiotů (Tag der Idioten, 1982) se největší z marginálních filmařů německé kinematografie (Thomas Elsaesser) Werner Schroeter opět připomíná svým osobním tématem, jímž je operní směřování k smrti přes touhu, vášeň a zoufalství. Děj je soustředěn kolem krásné a vášnivé hrdinky Carole (známá francouzská herečka Carole Bouquet), jejíž citová a společenská frustrace se vystupňuje do té míry, že se dá dobrovolně zavřít do ústavu pro duševně choré, a když se odtud vrátí, nechá se zabít automobilem. Přestože se Schroeterovo psychodrama dotýká několika kritických témat (např. společenského konformismu a paranoie po zkušenosti s terorismem z druhé poloviny 70. let), tak přesvědčivěji vyznívá v obecně alegorické poloze tragického pojetí života, neprodyšně uzavřeného do jednoho místa ženského blázince, v němž se hrdinka marně snaží nalézt mentální azyl. Schroeterův filmový styl se s příznačnou teatrální okázalostí, rafinovanou zvukovou montáží a řadou vizuálních metafor především soustřeďuje na klinicky přesný popis vzájemného soužití a psychosomatického chování duševně chorých žen, které svým vzhledem nápadně kontrastují s tělesnou krásou nově příchozí.
    Žánry:DramaFantasy
    63%
    Ve filmu Den idiotů (Tag der Idioten, 1982) se největší z marginálních filmařů německé kinematografie (Thomas Elsaesser) Werner Schroeter opět připomíná svým osobním tématem, jímž je operní směřování k smrti přes touhu, vášeň a zoufalství. Děj je soustředěn kolem krásné a vášnivé hrdinky Carole (známá francouzská herečka Carole Bouquet), jejíž citová a společenská frustrace se vystupňuje do té míry, že se dá dobrovolně zavřít do ústavu pro duševně choré, a když se odtud vrátí, nechá se zabít automobilem. Přestože se Schroeterovo psychodrama dotýká několika kritických témat (např. společenského konformismu a paranoie po zkušenosti s terorismem z druhé poloviny 70. let), tak přesvědčivěji vyznívá v obecně alegorické poloze tragického pojetí života, neprodyšně uzavřeného do jednoho místa ženského blázince, v němž se hrdinka marně snaží nalézt mentální azyl. Schroeterův filmový styl se s příznačnou teatrální okázalostí, rafinovanou zvukovou montáží a řadou vizuálních metafor především soustřeďuje na klinicky přesný popis vzájemného soužití a psychosomatického chování duševně chorých žen, které svým vzhledem nápadně kontrastují s tělesnou krásou nově příchozí.
    Žánry:DramaFantasy
    6
  • Götter der Pest
    Götter der Pest (1970)
    Film
    K nejvýraznějším německým režisérům a nejosobitějším tvůrcům z přelomu šedesátých a sedmdesátých let patří Rainer Werner Fassbinder. Již jako třiadvacetiletý založil v Mnichově divadelní nonkonformní scénu, kde se stal vůdčí uměleckou osobností jako scenárista i režisér. Přestože obdivoval díla Buñuelova, Bergmanova, Walshova i Sirkova, byl vlastně samouk, který vyrůstal a zrál na vlastní pěst. Jeho filmová tvorba je neobyčejně rozsáhlá: čítá na 43 celovečerních hraných titulů. V roce 1969 režíroval Fassbinder společně s Michaelem Fenglerem - který byl asistentem režie již na jeho předchozím snímku Katzelmacher - film Bohové moru, již tradičně podle vlastního scénáře. Tento melodramatický příběh o gangsterech je jedním z jeho nejčernějších opusů. Z hollywoodských filmů si vypůjčil černé limuzíny, kolty, vzhled a gesta postav. S určitou ironií a hravostí obrací Fassbinder tato klišé naruby, tváří se, jako by chtěl citovat americké filmy čtyřicátých let, ale naplňuje tyto mýty novým obsahem, svým vlastním tématem, jímž je zrada. Gangster Franz je propuštěn z vězení. Přichází do nočního klubu, kde zpívá jeho bývalá přítelkyně Joanna. S mužem, který mu kdysi zastřelil bratra, přepadne Franz obchodní dům, ale akce se zvrtne. Konečná přestřelka mezi konzervami a pracími prášky povyšuje film na alegorii: nonkonformista umírá mezi symboly konzumní společnosti. Jistá sentimentalita předlohy nestírá nic z kouzla filmového rukopisu ani z morálního poučení v závěru, jenž jako by byl variantou, která se znovu objeví v jiných podobách v dalších Fassbinderových filmech.
    Žánry:DramaKrimiLGBTQ+
    63%
    K nejvýraznějším německým režisérům a nejosobitějším tvůrcům z přelomu šedesátých a sedmdesátých let patří Rainer Werner Fassbinder. Již jako třiadvacetiletý založil v Mnichově divadelní nonkonformní scénu, kde se stal vůdčí uměleckou osobností jako scenárista i režisér. Přestože obdivoval díla Buñuelova, Bergmanova, Walshova i Sirkova, byl vlastně samouk, který vyrůstal a zrál na vlastní pěst. Jeho filmová tvorba je neobyčejně rozsáhlá: čítá na 43 celovečerních hraných titulů. V roce 1969 režíroval Fassbinder společně s Michaelem Fenglerem - který byl asistentem režie již na jeho předchozím snímku Katzelmacher - film Bohové moru, již tradičně podle vlastního scénáře. Tento melodramatický příběh o gangsterech je jedním z jeho nejčernějších opusů. Z hollywoodských filmů si vypůjčil černé limuzíny, kolty, vzhled a gesta postav. S určitou ironií a hravostí obrací Fassbinder tato klišé naruby, tváří se, jako by chtěl citovat americké filmy čtyřicátých let, ale naplňuje tyto mýty novým obsahem, svým vlastním tématem, jímž je zrada. Gangster Franz je propuštěn z vězení. Přichází do nočního klubu, kde zpívá jeho bývalá přítelkyně Joanna. S mužem, který mu kdysi zastřelil bratra, přepadne Franz obchodní dům, ale akce se zvrtne. Konečná přestřelka mezi konzervami a pracími prášky povyšuje film na alegorii: nonkonformista umírá mezi symboly konzumní společnosti. Jistá sentimentalita předlohy nestírá nic z kouzla filmového rukopisu ani z morálního poučení v závěru, jenž jako by byl variantou, která se znovu objeví v jiných podobách v dalších Fassbinderových filmech.
    Žánry:DramaKrimiLGBTQ+
    7
  • Fette Welt
    Fette Welt (1999)
    Film
    Líbají se a perou, milují se a zabíjejí: Hagen Trinker a ti ostatní, povaleči a feťáci, muži a ženy. Žijí v Mnichově, pod mostem, v rozbořené budově. Někdy je jejich domovem křeslo, jindy noviny slouží jako matrace. Ale většinou jsou stejně v pohybu, na ulici, v nákupních pasážích, na nádraží – bez cíle a bez iluzí. Pak se k nim přidá Julie, 15 let, která utekla z domova – princezna, jak říká jeden z party. Hagen se do ní zamiluje. Začíná pohádka, a v dalším okamžiku už je konec. Ale teď je Hagen připravený znovu bojovat: prostě musí Judith najít...
    Žánry:DramaRomantický
    62%
    Líbají se a perou, milují se a zabíjejí: Hagen Trinker a ti ostatní, povaleči a feťáci, muži a ženy. Žijí v Mnichově, pod mostem, v rozbořené budově. Někdy je jejich domovem křeslo, jindy noviny slouží jako matrace. Ale většinou jsou stejně v pohybu, na ulici, v nákupních pasážích, na nádraží – bez cíle a bez iluzí. Pak se k nim přidá Julie, 15 let, která utekla z domova – princezna, jak říká jeden z party. Hagen se do ní zamiluje. Začíná pohádka, a v dalším okamžiku už je konec. Ale teď je Hagen připravený znovu bojovat: prostě musí Judith najít...
    Žánry:DramaRomantický
    8

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.