6.8

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Ivan Vandor (13. října 1932, Pécs, Maďarsko – 15. listopadu 2020) byl italský skladatel, hudebník a etnomuzikolog maďarského původu. Narodil se v Pécs a v roce 1938 se s rodinou přestěhoval do Říma. Ve věku šesti let začal studovat housle a v osmi letech klavír. V letech 1948 až 1954 hrál na tenor saxofon ve skupině Roman New Orleans Jazz Band. Hudební vzdělání a akademická kariéra V roce 1959 absolvoval kompozici u Goffredo Petrassiho na konzervatoři Santa Cecilia a v roce 1962 získal italské občanství. Později absolvoval etnomuzikologii na UCLA a v roce 1971 získal magisterský titul v etnomuzikologii na Kalifornské univerzitě v Los Angeles, následovaný výzkumem v himalájských oblastech zaměřeným na hudbu tibetského buddhismu. Byl také členem avantgardních skupin Musica Elettronica Viva a Gruppo di Improvvisazione di Nuova Consonanza. Filmová tvorba Ivan Vandor se proslavil především jako skladatel filmové hudby pro italskou kinematografii 60. a 70. let. Jeho kompozice zahrnují několik významných soundtracků, jako je Mino Guerriniho Omicidio per appuntamento (1967), Giulio Questiho Django Kill (1967), Nelo Risiho Diary of a Schizophrenic Girl (1968) a Michelangelo Antonioniho The Passenger (1975). Mezi jeho další filmové práce patří His Days Are Numbered (1962), Nudi per vivere (1963), Amori pericolosi (1964) a We'll Go to the City (1966). Vandor vytvořil hudbu pro různé žánry, od spaghetti westernů po psychologická dramata, přičemž jeho kompozice často kombinovaly jazzové prvky s orchestrálními aranžemi. Pozdější kariéra a odkaz Vandor převzal po Alain Daniélou vedení Mezinárodního institutu pro srovnávací hudební studia v Berlíně, kde působil až do roku 1983, poté převzal „Scuola Interculturale di Musica" v Benátkách. Byl místopředsedou Italské společnosti pro etnomuzikologii a hostujícím profesorem kompozice na Michiganské univerzitě v Ann Arbor. Od roku 1983 vyučoval kompozici na konzervatořích „G. B Martini" v Boloni a „S. Cecilia" v Římě. Je autorem knihy „La Musique du Bouddhisme Tibétain" (Paříž, Buchet/Chastel, 1977) a jeho články a kompozice vydávaly nakladatelství BMG Ariola, Edipan, Edizioni Suvini-Zerboni a Ricordi.


Ivan Vandor: Filmy a pořady 9

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.