?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Leda Semyonova: Filmy a seriály

  • Idiot
    Idiot (2003)
    Seriál
    85%
    1
  • Matka a syn
    Matka a syn (1997)
    Film

    Vážně nemocná matka pomalu umírá v péči svého dospělého syna. Kromě nich dvou není ve filmu jediný další člověk. Vzájemně se milují tak intenzivní láskou, že je až fyzicky citelná, a prožívají obavy ze vzájemné ztráty. Kromě nich je tu jen prázdný dům, ztracený v liduprázdné krajině. Okolní příroda se všemi barvami, tvary a zvuky se však zdá být plnohodnotným hrdinou filmu, zastupujíc tu symbolicky princip samotné a všudypřítomné Matky Přírody. Matka i syn s ní vedou němý, intuitivní dialog a ačkoliv je pro ně těžké se smířit s příchodem smrti, postupně pochopí, že možná je ještě naděje v dimenzích, které přesahují pozemský život člověka.

    Křehký příběh o hlubokém poutu, které spojuje matku s jejím dítětem, se odehrává v odlehlém venkovském domě uprostřed zelených luk a lesů. Na tomto opuštěném místě se mladý muž láskyplně stará o svou umírající matku. S tichou samozřejmostí jí vrací něhu a péči, jako kdyby se staral o malé a bezvládné dítě. Matka se synem téměř beze slov vzpomínají na lepší časy a vzájemně si dodávají odvahu před odloučením, jehož nevyhnutelnost si oba uvědomují. Režisér Alexander Sokurov prostřednictvím sugestivních poetických obrazů zachytil intimitu vztahu matky a syna i smutek ze smrti nejbližšího člověka. Při kompozicích široké krajiny se inspiroval malířskými plátny, mezi jinými i metafyzickými krajinami německého romantického malíře Caspara Davida Friedricha. Spolu s působivým využíváním zvukové stopy se mu podařilo vytvořit elegickou meditaci, která scitlivuje smysly diváka pro obrazy a zvuky života, přírody, mezilidských vztahů i smrti. Na MFF Berlinale film získal Cenu ekumenické poroty, na MFF v Moskvě Zvláštní cenu poroty, Cenu Andreje Tarkovského a Cenu FIPRESCI. Alexander Sokurov je jedním z nejvýznamnějších současných filmařů. V roce 1995 Evropská filmová akademie zařadila Sokurova na seznam 100 nejlepších režisérů světa.

    71%

    Vážně nemocná matka pomalu umírá v péči svého dospělého syna. Kromě nich dvou není ve filmu jediný další člověk. Vzájemně se milují tak intenzivní láskou, že je až fyzicky citelná, a prožívají obavy ze vzájemné ztráty. Kromě nich je tu jen prázdný dům, ztracený v liduprázdné krajině. Okolní příroda se všemi barvami, tvary a zvuky se však zdá být plnohodnotným hrdinou filmu, zastupujíc tu symbolicky princip samotné a všudypřítomné Matky Přírody. Matka i syn s ní vedou němý, intuitivní dialog a ačkoliv je pro ně těžké se smířit s příchodem smrti, postupně pochopí, že možná je ještě naděje v dimenzích, které přesahují pozemský život člověka.

    Křehký příběh o hlubokém poutu, které spojuje matku s jejím dítětem, se odehrává v odlehlém venkovském domě uprostřed zelených luk a lesů. Na tomto opuštěném místě se mladý muž láskyplně stará o svou umírající matku. S tichou samozřejmostí jí vrací něhu a péči, jako kdyby se staral o malé a bezvládné dítě. Matka se synem téměř beze slov vzpomínají na lepší časy a vzájemně si dodávají odvahu před odloučením, jehož nevyhnutelnost si oba uvědomují. Režisér Alexander Sokurov prostřednictvím sugestivních poetických obrazů zachytil intimitu vztahu matky a syna i smutek ze smrti nejbližšího člověka. Při kompozicích široké krajiny se inspiroval malířskými plátny, mezi jinými i metafyzickými krajinami německého romantického malíře Caspara Davida Friedricha. Spolu s působivým využíváním zvukové stopy se mu podařilo vytvořit elegickou meditaci, která scitlivuje smysly diváka pro obrazy a zvuky života, přírody, mezilidských vztahů i smrti. Na MFF Berlinale film získal Cenu ekumenické poroty, na MFF v Moskvě Zvláštní cenu poroty, Cenu Andreje Tarkovského a Cenu FIPRESCI. Alexander Sokurov je jedním z nejvýznamnějších současných filmařů. V roce 1995 Evropská filmová akademie zařadila Sokurova na seznam 100 nejlepších režisérů světa.

    2
  • Banditskij Peterburg: Baron
    Banditskij Peterburg: Baron (2000)
    Seriál
    Zloděj v zákoně Jurij Michajev, přezdívaný Baron, společně se svým společníkem vykradli byt bankéře a zástupce asistenta Michaila Monachova, který je blízko gangsterským strukturám. Byt byl plný starožitností. Spolu se šperky odnesli i Rembrandtův obraz Aegina. Baron svému společníkovi řekl, že jde o dobrou kopii, ačkoli si uvědomoval, že ve skutečnosti jde o originál ukradený z Ermitáže. Brzy se Baron ocitl ve vězení, kde odkázal novináři Andreji Seregjinovi, který se zabývá kriminálními tématy, aby od jeho ženy převzal obraz a vrátil jej do Ermitáže. Seregin se rozhodl vyšetřovat sám. Gangsteři, kteří se obávali, že by mohla vyjít najevo historka s falešným obrazem visícím v Ermitáži, se snažili všemi prostředky tomu zabránit.
    Žánry:DramaKrimi
    71%
    Zloděj v zákoně Jurij Michajev, přezdívaný Baron, společně se svým společníkem vykradli byt bankéře a zástupce asistenta Michaila Monachova, který je blízko gangsterským strukturám. Byt byl plný starožitností. Spolu se šperky odnesli i Rembrandtův obraz Aegina. Baron svému společníkovi řekl, že jde o dobrou kopii, ačkoli si uvědomoval, že ve skutečnosti jde o originál ukradený z Ermitáže. Brzy se Baron ocitl ve vězení, kde odkázal novináři Andreji Seregjinovi, který se zabývá kriminálními tématy, aby od jeho ženy převzal obraz a vrátil jej do Ermitáže. Seregin se rozhodl vyšetřovat sám. Gangsteři, kteří se obávali, že by mohla vyjít najevo historka s falešným obrazem visícím v Ermitáži, se snažili všemi prostředky tomu zabránit.
    Žánry:DramaKrimi
    3
  • Tikhiye stranitsy
    Tikhiye stranitsy (1994)
    Film
    70%
    4
  • Dni zatmeniya
    Dni zatmeniya (1988)
    Film
    Tento ponurý snímek z pozdní sovětské éry sleduje kariéru Maljanova, mladého absolventa medicíny, který byl poslán pracovat do Turkmenistánu. Zde se setkává s pestrou směsicí lidí různých etnik, kteří jsou oběťmi dřívější vládní mánie pro přesídlování a likvidaci celých etnických skupin a společenských vrstev. Tito zoufale nešťastní lidé nejsou schopni najít v tomto různorodém společenství žádné potěšení, naopak jsou k němu nepřátelští a často se uchylují k zoufalým činům ve svých odsouzených pokusech zmírnit svou bolest.
    Žánry:Sci-fiDrama
    67%
    Tento ponurý snímek z pozdní sovětské éry sleduje kariéru Maljanova, mladého absolventa medicíny, který byl poslán pracovat do Turkmenistánu. Zde se setkává s pestrou směsicí lidí různých etnik, kteří jsou oběťmi dřívější vládní mánie pro přesídlování a likvidaci celých etnických skupin a společenských vrstev. Tito zoufale nešťastní lidé nejsou schopni najít v tomto různorodém společenství žádné potěšení, naopak jsou k němu nepřátelští a často se uchylují k zoufalým činům ve svých odsouzených pokusech zmírnit svou bolest.
    Žánry:Sci-fiDrama
    5
  • Spasi i sokhrani
    Spasi i sokhrani (1990)
    Film
    Sokurovův film Zachraň a ochraňuj, inspirovaný Flaubertovou Paní Bovaryovou, připomíná klíčové události Emmina úpadku: aféry s aristokratem Rodolphem a studentem Leonem, ponížení, které následuje po tom, co její manžel zpacká operaci koňské nohy u chlapce ze stáje. Univerzálnost tématu věčného boje mezi duší a tělem je vyjádřena absencí konkrétního odkazu na čas nebo místo: ačkoli se zdá, že film začíná v roce 1840, jeho surrealistický styl snadno pojme automobil i melodii „When the Saints Go Marching In“ z rádia mimo obraz. Sokurov se zaměřuje na vášeň z ženské perspektivy a potlačuje děj, a zkoumá své téma v nádherných detailech, zachycuje nejen žár vášně, ale i tiché chvíle před a po ní a nevinnou smyslnost těla.
    Žánry:Drama
    66%
    Sokurovův film Zachraň a ochraňuj, inspirovaný Flaubertovou Paní Bovaryovou, připomíná klíčové události Emmina úpadku: aféry s aristokratem Rodolphem a studentem Leonem, ponížení, které následuje po tom, co její manžel zpacká operaci koňské nohy u chlapce ze stáje. Univerzálnost tématu věčného boje mezi duší a tělem je vyjádřena absencí konkrétního odkazu na čas nebo místo: ačkoli se zdá, že film začíná v roce 1840, jeho surrealistický styl snadno pojme automobil i melodii „When the Saints Go Marching In“ z rádia mimo obraz. Sokurov se zaměřuje na vášeň z ženské perspektivy a potlačuje děj, a zkoumá své téma v nádherných detailech, zachycuje nejen žár vášně, ale i tiché chvíle před a po ní a nevinnou smyslnost těla.
    Žánry:Drama
    6
  • Telets
    Telets (2001)
    Film
    Film se soustředí na výsek Leninova života, léta roku 1922. Tehdy předsedu Rady lidových komisařů ranila první mozková mrtvice; vyprávění zdůrazňuje paradoxní pozici nezpůsobilého diktátora, který je izolován v Gorki, uprostřed lesní pustiny, a odkázán na péči druhých – k jeho nemilosti také Josifa V. Stalina. Duševní soumrak i tělesný rozpad bolševického vůdce pečlivě zpodobňuje formální ztvárnění. Biografické existenciální drama se oprošťuje od školometského líčení historických reálií. Výsledkem je psychologická analýza osobního skomírání, které jde ruku v ruce s úpadkem jedné nadvlády, jež má brzy vystřídat nadvláda jiná – hrozivější.
    Žánry:Drama
    65%
    Film se soustředí na výsek Leninova života, léta roku 1922. Tehdy předsedu Rady lidových komisařů ranila první mozková mrtvice; vyprávění zdůrazňuje paradoxní pozici nezpůsobilého diktátora, který je izolován v Gorki, uprostřed lesní pustiny, a odkázán na péči druhých – k jeho nemilosti také Josifa V. Stalina. Duševní soumrak i tělesný rozpad bolševického vůdce pečlivě zpodobňuje formální ztvárnění. Biografické existenciální drama se oprošťuje od školometského líčení historických reálií. Výsledkem je psychologická analýza osobního skomírání, které jde ruku v ruce s úpadkem jedné nadvlády, jež má brzy vystřídat nadvláda jiná – hrozivější.
    Žánry:Drama
    7
  • Skorbnoye beschuvstviye
    Skorbnoye beschuvstviye (1987)
    Film
    Děj tohoto velkoryse pojatého filmu se odehrává v sídle zvláštního tvaru archy během první světové války a v duchu (i když ne v příběhu) odráží hru, která ho inspirovala, zuřivě protiválečný Dům zlomených srdcí od George Bernarda Shawa. V tomto venkovském domě se shromáždila velká skupina rodiny a přátel, aby tančili, pili a konverzovali. Jejich konverzace je obzvláště zdobena učenými literárními odkazy a citáty. Navzdory jejich zjevné vytříbenosti jsou jejich starosti prosté: sex a násilí. Znepokojivé obrazy narušují klid nevhodné idylky rekreantů: patří mezi ně dokumentární záběry hladovějících afrických dětí, obrazy (skutečné i rekonstruované) George Bernarda Shawa při jeho každodenním životě a mrtvola ožívající na pitevním stole, jen aby tento zázrak zlevnila napomínáním skupiny žen. Hudba použitá ve filmu ironicky poukazuje na jeho znepokojivé poselství a je veskrze anachronická.
    65%
    Děj tohoto velkoryse pojatého filmu se odehrává v sídle zvláštního tvaru archy během první světové války a v duchu (i když ne v příběhu) odráží hru, která ho inspirovala, zuřivě protiválečný Dům zlomených srdcí od George Bernarda Shawa. V tomto venkovském domě se shromáždila velká skupina rodiny a přátel, aby tančili, pili a konverzovali. Jejich konverzace je obzvláště zdobena učenými literárními odkazy a citáty. Navzdory jejich zjevné vytříbenosti jsou jejich starosti prosté: sex a násilí. Znepokojivé obrazy narušují klid nevhodné idylky rekreantů: patří mezi ně dokumentární záběry hladovějících afrických dětí, obrazy (skutečné i rekonstruované) George Bernarda Shawa při jeho každodenním životě a mrtvola ožívající na pitevním stole, jen aby tento zázrak zlevnila napomínáním skupiny žen. Hudba použitá ve filmu ironicky poukazuje na jeho znepokojivé poselství a je veskrze anachronická.
    8

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.