Vinícius Salvatori: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Vinícius Salvatori: Filmy a seriály

  • O Bom Burguês
    O Bom Burguês (1983)
    FilmRole: Romano
    66%
    1
  • Se Segura, Malandro!
    Se Segura, Malandro! (1978)
    Film
    Paulo Otávio provozuje pirátskou rozhlasovou stanici ve slumech Rio de Janeira. S vypětím všech sil se snaží udržet stanici v chodu, protože jediná pomoc, které se mu dostává, pochází od reportéra Calóie. Jejich příběh přesahuje rámec všednosti, když město začne čelit vlně zločinnosti.
    Žánry:Komedie
    65%
    Paulo Otávio provozuje pirátskou rozhlasovou stanici ve slumech Rio de Janeira. S vypětím všech sil se snaží udržet stanici v chodu, protože jediná pomoc, které se mu dostává, pochází od reportéra Calóie. Jejich příběh přesahuje rámec všednosti, když město začne čelit vlně zločinnosti.
    Žánry:Komedie
    2
  • República Dos Assassinos, A
    República Dos Assassinos, A (1979)
    FilmRole: Alcino
    V roce 1970 vyvolaly zločiny Esquadrão da Morte (Oddílu smrti), známého pro svou rafinovanou brutalitu, vlnu reakcí po celé zemi. Fotografie obětí, ozdobené lebkou, symbolem skupiny, vyvolaly silné pobouření. Toto je příběh Mateuse Romeira, nejslavnějšího z policistů, který byl součástí skupiny Homens de Aço (Oceloví muži), jedné z frakcí, na které byl oddíl rozdělen.
    Žánry:LGBTQ+
    65%
    V roce 1970 vyvolaly zločiny Esquadrão da Morte (Oddílu smrti), známého pro svou rafinovanou brutalitu, vlnu reakcí po celé zemi. Fotografie obětí, ozdobené lebkou, symbolem skupiny, vyvolaly silné pobouření. Toto je příběh Mateuse Romeira, nejslavnějšího z policistů, který byl součástí skupiny Homens de Aço (Oceloví muži), jedné z frakcí, na které byl oddíl rozdělen.
    Žánry:LGBTQ+
    3
  • Amor bandido
    Amor bandido (1979)
    FilmRole: Paranhos
    Policista Galvão se pouští do vyšetřování dvou případů – jednoho profesního a druhého osobního. Kromě pátrání po sériovém vrahovi se snaží najít i svou odcizenou dceru Sandru, kterou kdysi vyhodil z domu. Jejich životy se protnou, když se sériový vrah Toninho spřátelí se Sandrou, která se živí jako exotická tanečnice a prostitutka v pochybném prostředí Ria na konci 70. let.
    Žánry:Drama
    63%
    Policista Galvão se pouští do vyšetřování dvou případů – jednoho profesního a druhého osobního. Kromě pátrání po sériovém vrahovi se snaží najít i svou odcizenou dceru Sandru, kterou kdysi vyhodil z domu. Jejich životy se protnou, když se sériový vrah Toninho spřátelí se Sandrou, která se živí jako exotická tanečnice a prostitutka v pochybném prostředí Ria na konci 70. let.
    Žánry:Drama
    4
  • Deuses E Os Mortos, Os
    Deuses E Os Mortos, Os (1970)
    FilmRole: Cosme
    Ve 30. letech 20. století na jihu státu Bahia v Brazílii se bezejmenný dobrodruh bez minulosti, který už byl sedmkrát postřelen, zaplete do boje o půdu a kakaové plantáže. Jeho plánem je zaujmout místo „plukovníka“ Santany, přivlastnit si jeho ženu a peníze. Rozpoutá krvavý konflikt, v němž umírá mnoho prostých lidí i majitelů půdy.
    Žánry:Drama
    Režie:Ruy Guerra
    63%
    Ve 30. letech 20. století na jihu státu Bahia v Brazílii se bezejmenný dobrodruh bez minulosti, který už byl sedmkrát postřelen, zaplete do boje o půdu a kakaové plantáže. Jeho plánem je zaujmout místo „plukovníka“ Santany, přivlastnit si jeho ženu a peníze. Rozpoutá krvavý konflikt, v němž umírá mnoho prostých lidí i majitelů půdy.
    Žánry:Drama
    Režie:Ruy Guerra
    5
  • Antonio das Mortes
    Antonio das Mortes (1969)
    FilmRole: Mata-Vaca
    Pokračování pohnutých událostí na chudém brazilském venkově z Rochova předchozího opusu Bůh a ďábel v zemi slunce. Tentokrát se lovec banditů das Mortes ocitá ve víru agrární revoluce a pohanských rituálů inscenovaných s antickou nevyhnutelností.

    Expresivní střelba a výkřiky uvádějí tentokrát barevný snímek talentovaného tvůrce angažovaného filmu a vůdčí postavy hnutí cinema novo Glaubera Rochy. Uplynulo už celých 29 let od doby, kdy statkáři najatý lovec hlav Antonio das Mortes zabil obávaného Corisca, posledního z velkých banditů pustošících bezhlavě zemi. Od té doby již Antonio zneškodnil stovku samozvaných škůdců a nyní pase po dalším z nich, Coiranovi, o němž se hovoří jako o převtělení obávaného a legendárního bandity Lampiãoa. Ale časy se změnily: To, co dříve předurčovalo Mortesovu existenci (nenávist vůči vraždícím banditům), už pozbývá platnosti. Místní cangaceiro není vrah, ale idealistický vůdce chudých. Přichází tedy klíčový okamžik v podobě alegorického souboje mezi drakem a svatým Jiřím, okamžik mystického přerodu plný posvátných odkazů a biblických poselství. Tomu ostatně odpovídá i původní název snímku, který lze přeložit jako Souboj zlého draka se svatým Jiřím.

    Snímek má mnohem přístupnější strukturu než jeho předchozí díl, navíc začíná jasně čitelným angažovaným poselstvím, kdy místní učitel zkouší hlouček dětí z dějin své rodné země. Rocha opětovně ukazuje aktuální stav Brazílie, používá k tomu dokumentárně laděné záběry na přerod vesnice, která prochází aktuálními trendy jako je například agrární reforma. Nechybí dobové záběry na demonstrující dav, který nese prapor s heslem Nezávislost nebo smrt. Záměrný primitivismus a hluboká symbolika připomínají vysoce stylizované rituály. Z choreografie kamery a pohybujících se aktérů lze vycítit Rochův zájem o alegorické divadlo a určitou obřadnost. Tak jako jiné Rochovy snímky i tento je možno vnímat jako extatický rituál, v němž filmové prostředky vytvářejí komplexní systém, mající za cíl vyvolat vnitřní obrodu brazilského ducha. V roce 1969 získal Antonio das Mortes spolu se Všemi dobrými rodáky Vojtěcha Jasného cenu za režii na festivalu v Cannes, dále tamtéž cenu novinářů FIPRESCI, Cenu Luise Buñuela a Award of the International Confederation of the Art and Essay Cinema a řadu dalších na jiných, především evropských festivalech.

    (Martin Jiroušek, LFŠ 2007)
    Žánry:AkčníDramaKrimiWestern
    62%
    Pokračování pohnutých událostí na chudém brazilském venkově z Rochova předchozího opusu Bůh a ďábel v zemi slunce. Tentokrát se lovec banditů das Mortes ocitá ve víru agrární revoluce a pohanských rituálů inscenovaných s antickou nevyhnutelností.

    Expresivní střelba a výkřiky uvádějí tentokrát barevný snímek talentovaného tvůrce angažovaného filmu a vůdčí postavy hnutí cinema novo Glaubera Rochy. Uplynulo už celých 29 let od doby, kdy statkáři najatý lovec hlav Antonio das Mortes zabil obávaného Corisca, posledního z velkých banditů pustošících bezhlavě zemi. Od té doby již Antonio zneškodnil stovku samozvaných škůdců a nyní pase po dalším z nich, Coiranovi, o němž se hovoří jako o převtělení obávaného a legendárního bandity Lampiãoa. Ale časy se změnily: To, co dříve předurčovalo Mortesovu existenci (nenávist vůči vraždícím banditům), už pozbývá platnosti. Místní cangaceiro není vrah, ale idealistický vůdce chudých. Přichází tedy klíčový okamžik v podobě alegorického souboje mezi drakem a svatým Jiřím, okamžik mystického přerodu plný posvátných odkazů a biblických poselství. Tomu ostatně odpovídá i původní název snímku, který lze přeložit jako Souboj zlého draka se svatým Jiřím.

    Snímek má mnohem přístupnější strukturu než jeho předchozí díl, navíc začíná jasně čitelným angažovaným poselstvím, kdy místní učitel zkouší hlouček dětí z dějin své rodné země. Rocha opětovně ukazuje aktuální stav Brazílie, používá k tomu dokumentárně laděné záběry na přerod vesnice, která prochází aktuálními trendy jako je například agrární reforma. Nechybí dobové záběry na demonstrující dav, který nese prapor s heslem Nezávislost nebo smrt. Záměrný primitivismus a hluboká symbolika připomínají vysoce stylizované rituály. Z choreografie kamery a pohybujících se aktérů lze vycítit Rochův zájem o alegorické divadlo a určitou obřadnost. Tak jako jiné Rochovy snímky i tento je možno vnímat jako extatický rituál, v němž filmové prostředky vytvářejí komplexní systém, mající za cíl vyvolat vnitřní obrodu brazilského ducha. V roce 1969 získal Antonio das Mortes spolu se Všemi dobrými rodáky Vojtěcha Jasného cenu za režii na festivalu v Cannes, dále tamtéž cenu novinářů FIPRESCI, Cenu Luise Buñuela a Award of the International Confederation of the Art and Essay Cinema a řadu dalších na jiných, především evropských festivalech.

    (Martin Jiroušek, LFŠ 2007)
    Žánry:AkčníDramaKrimiWestern
    6
  • Kuarup
    Kuarup (1989)
    FilmRole: Falua
    53%
    7
  • Giselle
    Giselle (1980)
    Film
    45%
    8

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.