Tony Pierce-Roberts

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Tony Pierce-Roberts
Tony Pierce-Roberts se narodil 24. prosince 1944 v Birkenheadu v Anglii a je britským kameramanem. Ve věku 11 let se s rodinou přestěhoval do jižní Rhodesie, nyní Zimbabwe. Po ukončení školy nastoupil do Central African Film Unit, kde si oblíbil natáčení filmů o zvířatech a dokumentů a také pracoval s navštěvujícími filmovými štáby, včetně jednotek BBC. Začátky kariéry a televizní práce Po více než pěti letech se Pierce-Roberts přestěhoval do Londýna a připojil se k BBC Film Unit v Ealing Studios, kde začínal jako asistent kameramana. Jako kameraman BBC získal dvě ceny BAFTA za Tinker Tailor Soldier Spy s Alecem Guinessem a Caught on a Train napsaný Stephenem Poliakoffem s Peggy Ashcroftovou a Michaelem Kitchenem. Po odchodu z BBC zahrnovala jeho významná televizní práce A Voyage Round my Father s Laurencem Olivierem, The Good Soldier pro Granada TV, P'tang Yang Kipperbang pro sérii First Love Davida Puttnama a Homeless režírovaný Lee Grantem. Přechod k celovečerním filmům Jeho první celovečerní film Moonlighting režíroval Jerzy Skolimowski, následovaný filmem A Private Function od Alana Bennetta. Jeho práce na filmu A Private Function z roku 1984, režírovaném Malcolmem Mowbrayem a spolunapsaném Alanem Bennettem, upoutala pozornost režiséra Jamese Ivoryho a jeho produkčního partnera Ismaila Merchanta. Spolupráce s Merchant Ivory Productions Pierce-Roberts poté začal dlouhou spolupráci s Merchant Ivory Productions, počínaje filmem A Room with a View, za který získal London Standard Award za nejlepší technické zpracování. Získal také New York Circle of Critics Award za nejlepší kameru a nominace na ASC, BAFTA a Oscar. Za Howards End obdržel nominace na Oscar, BAFTA a ASC a také natočil The Remains of the Day, Slaves of New York, Mr. and Mrs. Bridge, Surviving Picasso a The Golden Bowl. Získal svou první nominaci na Oscara za skvostné kompozice a benátské lokace filmu A Room with a View z roku 1986 a druhou nominaci za Howards End z roku 1992, který efektivně spojil bujné pastorální krajiny se scénami špinavého městského uvěznění. Také fotografoval Ivoryho trendy městskou komedii Slaves of New York z roku 1989 a dobře přijatý Mr. and Mrs. Bridge z roku 1990, The Remains of the Day z roku 1993 a Surviving Picasso z roku 1996. Rozšíření do různých žánrů Pierce-Roberts, univerzálně známý jako TPR, často pracoval v USA na filmech jako White Fang na Aljašce pro Disney, The Dark Half pro George Romera, The Client pro Joela Schumachera a Disclosure s Barrym Levinsonem, oba filmy Warner Bros. Jeho práce se však odklonila od jemnosti Merchant-Ivory. The Dark Half George Romera z roku 1993, natočený v Pittsburghu, byl středně rozpočtový thriller, zatímco The Client Joela Schumachera z roku 1994 byl natočen na jihu a Disclosure Barryho Levinsona z roku 1994 zavedl diváky do firemních zasedacích místností. Mezi další Pierce-Robertsovy tituly patří napínavé thrillery Copycat a Haunted z roku 1995, komedie Jungle2Jungle z roku 1997 a italská romance Something to Believe In z roku 1996. Zpět v Evropě pracoval ve Francii na Asterix Contre Cesar, Underworld pro Lena Wisemana v Budapešti, Doom s Dwaynem 'The Rock' Johnsonem.


Tony Pierce-Roberts: Filmy a pořady 46


Dodatečné informace

Narození:
1. 1. 1945

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.