Michael Edward Petrovitch (1945, Chelsea, Londýn, Anglie – 28. března 1999, Španělsko) byl britský herec, který se proslavil především svými rolemi v několika významných filmech a televizních seriálech 70. a 80. let 20. století.
Vzdělání a počátky kariéry
Michael Petrovitch studoval hru na violoncello na prestižní Royal Academy of Music v Londýně, což naznačuje jeho umělecké založení již od mládí. Ačkoliv se později věnoval především herectví, jeho hudební vzdělání mohlo ovlivnit jeho umělecký přístup k hereckým rolím. V 50. letech byl evidován na volebním seznamu v londýnském Kensingtonu, což potvrzuje jeho vazby na tuto část Londýna.
Filmová kariéra
Mezi jeho nejvýznamnější filmové role patří účinkování ve snímku Spy Story z roku 1976, kde ztvárnil postavu Patricka Armstronga. Tento špionážní thriller patří mezi jeho nejznámější díla. V roce 1972 se objevil v mysteriózním dramatu Neither the Sea Nor the Sand (známém také jako The Exorcism of Hugh), kde ztvárnil postavu Hugha Dabernona.
Významnou roli si zahrál také v kontroverzním australském sci-fi filmu Turkey Shoot z roku 1982, kde ztvárnil postavu Tita, násilnického sadisty. Film, který kombinoval prvky akčního thrilleru a dystopické vize budoucnosti, se stal součástí vlny australských exploatačních filmů známých jako "Ozploitation". Jeho postava byla vybavena různými zbraněmi a řídila speciálně upravené vozidlo, což podtrhovalo násilnou povahu této role.
Televizní tvorba
V televizní tvorbě se Michael Petrovitch proslavil především účinkováním v seriálu The Zoo Gang z roku 1974. Objevil se také v seriálu C.A.T.S. Eyes, kde ztvárnil postavu poručíka Georgese Rogeta. Jeho televizní kariéra zahrnovala i účast v seriálu Shades of Greene.
Osobní život
V osobním životě byl Michael Petrovitch ženatý s Dianou McLean. O jeho soukromém životě není mnoho dalších informací veřejně dostupných. Michael Petrovitch zemřel 28. března 1999 ve Španělsku ve věku 54 let.
Přestože Michael Petrovitch nepatřil mezi nejznámější herecké hvězdy své doby, jeho výkony v několika významných filmech a televizních seriálech 70. a 80. let mu zajistily místo v historii britské kinematografie. Jeho schopnost ztvárnit různorodé postavy od romantických hrdinů až po násilnické padouchy ukazuje na jeho hereckou všestrannost.