Dan Perri

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Dan Perri
Daniel Richard Perri se narodil 11. srpna 1945 v New Yorku a je americkým designérem filmových titulků a úvodních sekvencí. Pracuje v oblasti designu filmových titulků od 70. let 20. století a vytvořil hlavní titulky pro více než 400 filmových a televizních projektů, mezi které patří některé z nejznámějších filmů v historii kinematografie. Začátky kariéry a první úspěchy
V roce 1949 se jeho rodina přestěhovala do Los Angeles, ale matka tam nebyla spokojená. Následujících několik let se Perriho rodina stěhovala mezi LA a New Yorkem. Nakonec se rodiče rozvedli a mladý Dan zůstal s matkou, která byla umělkyně a podporovala jeho talent. Ve dvanácti letech si založil malý podnik na malování značek na Long Islandu, prodával značení místním obchodům, trhům, barům a restauracím. Perri navázal kontakt s designérem filmové grafiky Saulem Bassem a začal ho obtěžovat žádostmi o práci v jeho studiu na Sunset Boulevard. Nakonec našel práci u Basse prostřednictvím jeho ilustrátora Arta Goodmana. Po službě v námořnictvu šel Perri pracovat do Cinefx po boku Philla Normana, Waynea Fitzgeralda Dona Recorda a bývalého školního přítele Steva Smithe. Po roce oba, Perri i Smith, odešli a založili vlastní nezávislé designové studio Perri & Smith. Průlom s The Exorcist a spolupráce s významnými režiséry
Perriho velký průlom přišel v roce 1973, kdy dostal zakázku od Billyho Friedkina na vytvoření hlavních titulků pro The Exorcist, jeho první sólový projekt. S blockbusterovým filmem ve svém portfoliu si nyní Perri mohl dovolit přilákat více práce a brzy se ocitl při práci na vysoce profilových titulcích. V roce 1976 přivedl Martin Scorsese Perriho k designu titulků pro Taxi Driver. Perri vzal záběry druhé jednotky a barevně upravil film procesem kopírování filmu a slit-scan, což vedlo k vysoce stylizované grafické sekvenci, která evokovala „podsvětí" New Yorku prostřednictvím křiklavých barev, zářících neonových značek, zkreslených nočních obrazů a hlubokých černých úrovní, doprovázených jazzovým soundtrackem Bernarda Herrmanna. Star Wars a další ikonické projekty
Na začátku produkce Close Encounters of the Third Kind (1977) najal Steven Spielberg Perriho k designu loga pro film. Pouze se scénářem, ze kterého mohl vycházet, vytvořil Perri logotyp v písmu Handel Gothic. Spielberg byl výsledkem nadšen a aplikoval logo na všechny produkční papíry a trička posádky. Neobvykle ve filmařství si Spielberg udržel dostatečný vliv, aby si zachoval kreativní kontrolu nad brandingem filmu, a požádal Perriho, aby na základě jeho loga navrhl celou reklamní kampaň pro Close Encounters. Možná nejznámější projekt titulkové sekvence Perriho vznikl v roce 1976, kdy jeho přítel James Nelson pracoval na postprodukci nového vesmírného fantasy filmu Star Wars. Nelson doporučil Perriho režisérovi George Lucasovi, který pozval Perriho do Industrial Light & Magic, postprodukční operace Lucasfilmu ve Van Nuys v Kalifornii. Lucas instruoval Perriho, aby se inspiroval starými seriály z 30. let jako Flash Gordon a Buck Rogers, které inspirovaly Lucase k napsání většiny jeho příběhu Star Wars. Po snažení přijít s konceptem, který by se Lucasovi líbil, Perri nakonec vyvinul koncept pro prezentaci textového úvodu založeného na úvodních titulcích filmu Union Pacific z roku 1939 od Cecila B. DeMilla, ve kterém jsou titulky zobrazeny zkreslené ostrým perspektivou a valí se po železniční trati směrem k vzdálenému bodu mizení. Lucas myšlenku schválil a Perri vytvořil náčrty a prototypové mechanické umělecké dílo, podporované storyboardovým uměním nakresleným produkčním umělcem Alexem Tavoularisem. To dalo vzniknout nyní známé úvodní crawl sekvenci, která se objevuje ve filmech Star Wars. Pokračující kariéra a odkaz
Perri znovu pracoval pro Scorseseho v roce 1980, kdy navrhl titulkovou sekvenci pro Raging Bull. Ta obsahovala silný červený logotyp, který zdůrazňoval maniackou kvalitu hlavní postavy a uváděl film, který byl natočen černobíle. Perriho následující kredity zahrnovaly The Fan (1981), The Equalizer (1985), The Player (1992). V poslední době navrhl titulky pro Gangs of New York (2002) a The Beaver (2011). Mezi jeho další významná díla patří Nashville, Days of Heaven, The Warriors, Caddyshack, A Nightmare on Elm Street, Blood Simple, Insomnia, The Aviator a stovky dalších filmů. Jeho filmografie je seznam asi 300 filmů a pokrývá téměř všechny žánry, které Hollywood nabízí.


Dan Perri: Filmy a pořady 12


Dodatečné informace

Narození:
11. 8. 1945

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.