Woody Pak (narozen 8. července 1970 v Oaklandu, Kalifornie) je americký hudební skladatel, producent a hudebník. Vyrůstal na Havaji, kde byl ovlivněn tamním multikulturním prostředím. Jeho korejsko-americké kořeny a globální perspektiva se výrazně promítají do jeho tvorby napříč různými médii.
Vzdělání a akademická kariéra
Woody Pak získal bakalářský titul na prestižním Massachusetts Institute of Technology (MIT) a magisterský titul na Juilliard School of Music. V současnosti studuje doktorát v oboru korejské tradiční hudební kompozice na Hanyang University. Jeho akademická dráha zahrnuje pozici profesora aplikované hudby na Seoul Institute of the Arts (2014-2022) a od roku 2022 působí jako člen fakulty Screen Scoring na Berklee College of Music v Bostonu. Zároveň vyučuje na katedře kompozice a teorie na Longy School of Music of Bard College.
Filmová tvorba
Woody Pak je známý především jako skladatel filmové hudby k projektům jako Planet B-Boy, Life Risking Romance a Seoul Searching. Jeho filmografii dále rozšiřují snímky jako The Grace Lee Project, Waikiki (za který získal BMI Film Music Award), Jeanette Lee Vs., Black Picket Fence, Miss Monday a Girls on the Wall. Spolupracoval s režisérkou Grace Lee na dokumentech The Grace Lee Project a American Zombie. S režisérem Bensonem Lee vytvořil hudbu pro oceňovaný dokument Planet B-Boy (2007) a v roce 2015 složil hudbu pro film Seoul Searching zasazený do 80. let. Mezi jeho komerční projekty patří 3D mapping s BTS, mediální fasády pro Paradise City, 30. výročí Lotte World a VR zážitky pro společnosti Hyundai a Hanwha. Pravidelně spolupracuje se společností Image Bakery, přičemž jejich nedávnou spoluprací byla speciální výstava v Národním muzeu Koreje s názvem After Every Winter Comes Spring. Jeho klientela zahrnuje významné značky jako AT&T, Honda, Hyundai, TNT, Prudential, Target, Anheuser-Busch, herní společnosti Nexon a NC Soft, Amore Pacific, Google, Hanwha, FCUK a Aesop.
Muzikálová tvorba
V oblasti muzikálového divadla Pak dlouhodobě spolupracuje s držitelem ceny Tony, Brianem Yorkeym (Next to Normal), na projektech The Wedding Banquet a Making Tracks, kde prokazuje svůj talent pro transformaci hluboce osobních a kulturně specifických příběhů do univerzálně srozumitelných zážitků. Jeho korejskojazyčné muzikály, včetně The Devil, Equal a Blue Helmet, byly uvedeny v hlavních divadlech po celé Asii, často s K-popovými idoly v hlavních rolích, a získaly mezinárodní uznání. Za muzikál The Devil (더 데빌) získal v roce 2015 ocenění Korea Musical Awards pro nejlepšího skladatele. Muzikál Making Tracks, na kterém spolupracoval s Brianem Yorkeym (texty) a Welly Yangem (koncept a libreto), měl premiéru v roce 1999 v Taipei Theater v New Yorku a následně byl uveden v Národním divadle na Tchaj-wanu (2001), v Seattle's Village Theatre (2002) a v San Jose Repertory Theater (2005). The Wedding Banquet, muzikálová adaptace oscarového filmu Anga Leeho, měl světovou premiéru v Singapuru, na Tchaj-wanu a v Seattlu. Po přestěhování do Koreje v roce 2014 složil hudbu pro dva muzikály - The Devil (더데블), který měl premiéru v roce 2014 s následnými sezónami v letech 2017 a 2019, a The Man Who Sold His Shadow (그림자를판사나이) s premiérou v roce 2019. Korejská verze muzikálu The Wedding Banquet je v současnosti ve vývoji. Pak také orchestroval a produkoval soundtrack pro havajský muzikál A Timeless Princess, který napsal a produkoval Denny Miyasato a měl premiéru v Mamiya Theater na Havaji v roce 2019.
Další tvorba a ocenění
Woody Pak získal řadu ocenění, včetně BMI Film Music Award 2021 za film Waikiki, Korea Musical Awards 2015 pro nejlepšího skladatele za The Devil, ceny Brooklyn International Film Festival 2002 pro nejlepšího skladatele za Black Picket Fence a v roce 1998 se jeho skladba "Found A Cure" v podání Ultra Naté umístila na prvním místě žebříčku Billboard US Hot Dance Club Songs. V roce 1997 získal zlatou desku ve Velké Británii za prodej singlu "Free", rovněž v podání Ultra Naté. Spolupracoval s významnými hudebníky, včetně mistra hry na haegum Kang Eun-ila a virtuosa hry na gaygeum Kwak Soo-euna, s nimiž vytvořil kompozice kombinující tradiční korejské tóny se současnými rytmy, čímž rozšířil a povznesl repertoár gugak (tradiční korejské hudby).
Woody Pak vytváří hudbu pro filmy, reklamy, metaverzum, XR, popovou hudbu, muzikálové divadlo a koncertní vystoupení. Čerpá z široké škály vlivů a vypráví hudební příběhy kombinováním různých žánrů od rocku, hip-hopu, jazzu, klasické hudby a mnoha dalších inspirací. Ve snaze propojit akademickou a profesionální sféru navázal Pak na Berklee klíčová partnerství s předními filmovými školami, jako jsou Chapman University a AFI. Tento prozíravý přístup, zaměřený na propojení skladatelů s novou vlnou filmařů, podtrhuje jeho závazek k vytváření holistických uměleckých ekosystémů. V komerční oblasti jeho kompozice plynule balancují mezi masovou přitažlivostí a ryzím uměním. V živém prostředí korejského muzikálového divadla díla jako The Devil: Faust, The Devil: Eden a Equal demonstrují jeho adaptabilitu, spojující dávné tradice se současnými hudebními styly. Jeho spolupráce s K-popovými senzacemi dále katapultovala tyto kompozice ke globální slávě.