6.2

Zuzana Schnöblingová: Filmy a seriály

Zuzana Schnöblingová, česká filmová herečka, se narodila v roce 1946. Svou hereckou kariéru zahájila v raném věku a během 60. let 20. století se objevila v několika československých filmech.

Debut a první úspěchy

Ve věku 15 let debutovala hlavní rolí ve filmu "Červnové dny" (1961) režiséra Antonína Kachlíka. Tento neorealistický snímek vypráví o nevinné lásce dvou dospívajících v hornické vesnici a setkal se s pozitivním ohlasem diváků.

Další filmové role

V roce 1964 ztvárnila vedlejší roli ve filmu "Kdy brečí muži" režiséra Jana Valáška. Následující rok se objevila ve sci-fi komedii "Ztracená tvář" (1965) režiséra Pavla Hobla, kde hrála po boku Jany Brejchové. Film byl inspirován povídkou českého sci-fi autora Josefa Nesvadby.

Ukončení herecké kariéry

Po několika dalších menších rolích, například ve filmech "Alibi na vodě" (1965) a "Slečny přijdou později" (1966), se Zuzana Schnöblingová rozhodla ukončit svou hereckou kariéru. Na konci roku 1966 odcestovala do Itálie, kde se provdala a založila rodinu. Navzdory změně profesní dráhy zůstala v kontaktu s českými přáteli z filmové branže a po roce 2006 se vrátila do Prahy, kde nadále žije.


  • Ztracená tvář
    Ztracená tvář (1965)
    FilmRole: slečna z vykřičeného domu
    Hrdinou vědeckofantastického příběhu je lékař chudých a zároveň také nadaný vědec dr. Bartoš (Vlastimil Brodský), který objeví novou metodu dokonalé transplantace lidské tváře. Sám podstoupí operaci v okamžiku, kdy je pod nátlakem donucen změnit obličej gangsterovi Urbanovi Kráječi, který je podezřelý z loupeže a vraždy. Bartoš na sebe bere podobu zločince, ve kterého se poté sám postupně proměňuje. Nejprve ztrácí svou tvář fyzickou a později i mravní. Děj příběhu, který vznikl podle námětu a scénáře Josefa Nesvadby, se odehrává v pražském podsvětí 30. let minulého století, v temném prostředí plném honiček s přestřelkami, hrůzných chirurgických zákroků i komických milostných scén. Režisér Pavel Hobl vynalézavě a s napětím buduje překvapivé dějové zvraty, stejně dobře pracuje s herci, u kterých respektuje jejich dispozice. Janu Brejchovou zobrazuje jako hvězdu, zajímavé typy vytvářejí vedle Vlastimila Brodského také Martin Růžek či německý herec Fred Delmare. Svůj film obdařil také nezbytným hororovým napětím, sadisticky si počíná zejména v okamžicích, kdy s notnou dávkou naturalismu zobrazuje lékařské pokusy dr. Bartoše. Hlavní důraz však klade především na morální poslání příběhu, ve kterém hledá odpovědi na základní otázky: Co určuje člověka? Jeho tvář, nebo prostředí, ve kterém žije? Je naše povaha neměnná, nebo jsme schopni korigovat své jednání a spoluvytvářet charakter? (oficiální text distributora)
    Žánry:KomedieKrimiSci-fi
    Režie:Pavel Hobl
    68%
    Hrdinou vědeckofantastického příběhu je lékař chudých a zároveň také nadaný vědec dr. Bartoš (Vlastimil Brodský), který objeví novou metodu dokonalé transplantace lidské tváře. Sám podstoupí operaci v okamžiku, kdy je pod nátlakem donucen změnit obličej gangsterovi Urbanovi Kráječi, který je podezřelý z loupeže a vraždy. Bartoš na sebe bere podobu zločince, ve kterého se poté sám postupně proměňuje. Nejprve ztrácí svou tvář fyzickou a později i mravní. Děj příběhu, který vznikl podle námětu a scénáře Josefa Nesvadby, se odehrává v pražském podsvětí 30. let minulého století, v temném prostředí plném honiček s přestřelkami, hrůzných chirurgických zákroků i komických milostných scén. Režisér Pavel Hobl vynalézavě a s napětím buduje překvapivé dějové zvraty, stejně dobře pracuje s herci, u kterých respektuje jejich dispozice. Janu Brejchovou zobrazuje jako hvězdu, zajímavé typy vytvářejí vedle Vlastimila Brodského také Martin Růžek či německý herec Fred Delmare. Svůj film obdařil také nezbytným hororovým napětím, sadisticky si počíná zejména v okamžicích, kdy s notnou dávkou naturalismu zobrazuje lékařské pokusy dr. Bartoše. Hlavní důraz však klade především na morální poslání příběhu, ve kterém hledá odpovědi na základní otázky: Co určuje člověka? Jeho tvář, nebo prostředí, ve kterém žije? Je naše povaha neměnná, nebo jsme schopni korigovat své jednání a spoluvytvářet charakter? (oficiální text distributora)
    Žánry:KomedieKrimiSci-fi
    Režie:Pavel Hobl
    1
  • Červnové dny
    Červnové dny (1961)
    FilmRole: Šárka
    64%
    2
  • Mučedníci lásky
    Mučedníci lásky (1967)
    Film
    Režisér Jan Němec není podepsán jen pod mimořádně zdařilými tituly, ale také pod nezdařeným experimentem Mučedníci lásky. Nechtěl jím navozovat žádné hlubokomyslné významy ani zkoumat modelové situace, jen volně propojil trojici poetických hříček o různých podobách nesmělé lásky. Němec zdůrazňuje jakoby snové zasazení příběhů, na nichž spolupracoval s Ester Krumbachovou, mimo prostor a čas, zbavuje postavy obvyklých pohnutek. Záměr natočit divácky vděčnou podívanou se však rozplynul v křečovité póze, marně předstírající jinou realitu.
    Režie:Jan Němec
    58%
    Režisér Jan Němec není podepsán jen pod mimořádně zdařilými tituly, ale také pod nezdařeným experimentem Mučedníci lásky. Nechtěl jím navozovat žádné hlubokomyslné významy ani zkoumat modelové situace, jen volně propojil trojici poetických hříček o různých podobách nesmělé lásky. Němec zdůrazňuje jakoby snové zasazení příběhů, na nichž spolupracoval s Ester Krumbachovou, mimo prostor a čas, zbavuje postavy obvyklých pohnutek. Záměr natočit divácky vděčnou podívanou se však rozplynul v křečovité póze, marně předstírající jinou realitu.
    Režie:Jan Němec
    3
  • Slečny přijdou později
    Slečny přijdou později (1966)
    Film
    • Oneplay
    56%
    4
  • Když má svátek Dominika
    Když má svátek Dominika (1967)
    Film
    Hudební anekdota o tom, jak vyměnit bratříčka za kocoura. Honzík vymění svého čtyřletého bratříčka Míšu za kocoura Kajetána. Kocour je ale kradený. Děvčátko, které kocoura vymění, se jmenuje Dominika a má ke všemu svátek. Protože rodiče Honzíka a Míši pochopitelně chtějí svého malého synka zpátky a protože Honzík vůbec netuší, kde Dominika bydlí, vydají se ji hledat. Když se jim to nedaří, požádají o pomoc policii. Po Dominice a Míšovi začne pátrat dvanáct legračních detektivů v nejrůznějších převlecích. Hledají po ulicích, na výstavě exotického ptactva, dokonce i na pouti, kde si zatím zmizelé děti báječně užívají...
    Žánry:Rodinný
    52%
    Hudební anekdota o tom, jak vyměnit bratříčka za kocoura. Honzík vymění svého čtyřletého bratříčka Míšu za kocoura Kajetána. Kocour je ale kradený. Děvčátko, které kocoura vymění, se jmenuje Dominika a má ke všemu svátek. Protože rodiče Honzíka a Míši pochopitelně chtějí svého malého synka zpátky a protože Honzík vůbec netuší, kde Dominika bydlí, vydají se ji hledat. Když se jim to nedaří, požádají o pomoc policii. Po Dominice a Míšovi začne pátrat dvanáct legračních detektivů v nejrůznějších převlecích. Hledají po ulicích, na výstavě exotického ptactva, dokonce i na pouti, kde si zatím zmizelé děti báječně užívají...
    Žánry:Rodinný
    5

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.