?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Kaycee Moore: Filmy a seriály

  • Bless Their Little Hearts
    Bless Their Little Hearts (1984)
    FilmRole: Andais Banks
    72%
    1
  • Zabíječ ovcí
    Zabíječ ovcí (1978)
    FilmRole: Stan's Wife

    Film Killer of Sheep si žije veskrze želvím životem. Dokončen byl již v roce 1977 a od té doby si jen velice pozvolna získává svůj okruh diváků. Zpočátku ho dokonce kvůli příliš drahým autorským právům na hudební složku filmu nebylo možné téměř vůbec promítat. Kromě největších filmových nadšenců se dočkal širšího publika až v roce 1981 na Berlínském mezinárodním filmovém festivalu (vítěz ceny FIPRESCI) a na festivalu v Sundance. V roce 1989 byl zařazen do amerického národního archivu Library of Congress' National Film Registry a roku 2007 byl opět prezentován na festivalu v Berlíně.

    Pro české publikum prakticky neznámý režisér Charles Burnett tvořil Killer of Sheep jako absolventský film na filmové škole UCLA. Celé natáčení údajně přišlo na pouhých deset tisíc dolarů, z nichž většinu pokryly školní granty. I přes finanční nouzi však byla černobílá stylizace a připodobnění klasickým snímkům italského neorealismu především tvůrčím záměrem. Základní motiv zde nalézáme ve snaze průměrného amerického černocha o přežití v nuzných podmínkách. Stan (Henry G. Sanders) pracuje na jatkách a musí se vyrovnávat s všudypřítomnou beznadějí, chudobou a také napjatými rodinnými vztahy. Běžný divák bude možná postrádat hmatatelnější příběhovou kostru, ale roztříštěnost a mozaikovitost celého vyprávění předává intenzivnější emocionální náboj.

    Ačkoliv se film skládá z několika drobných zápletek, soustředí se Charles Burnett spíše na obrazotvornost. Sdělení, které si již divák zvykl přijímat skrze text, předává především vizuální cestou. V některých případech si režisér hraje se záměrným nesouladem obrazu a dalších atributů filmu - to například v momentě dlouhého romantického tance Stana a jeho ženy (Kaycee Moorová), z něhož je možné vidět jen okenní siluetu, a který je podbarven velmi neadekvátním hudebním pozadím. Při Stanově neveselé práci na jatkách pro změnu vypíná zvuk a namísto strašidelného hluku vraždící mašiny slyšíme pouze hudbu, což navíc režisér dovršuje prokládáním naturalistických pracovních scén záběry na hrající si děti. Tyto a další nezmíněné detaily napovídají, že Burnettovým záměrem bylo poetické a symbolické podobenství o protikladech, které nejvýrazněji vyplouvá na povrch tehdy, kdy chudobu, bídu a všeobecný zmar života v chudinské čtvrti berou zúčastnění s humorem a nadhledem, nikoliv s odevzdaností a smutkem.

    (David Patras, LFŠ 2007)

    Žánry:DramaNezávislý
    66%

    Film Killer of Sheep si žije veskrze želvím životem. Dokončen byl již v roce 1977 a od té doby si jen velice pozvolna získává svůj okruh diváků. Zpočátku ho dokonce kvůli příliš drahým autorským právům na hudební složku filmu nebylo možné téměř vůbec promítat. Kromě největších filmových nadšenců se dočkal širšího publika až v roce 1981 na Berlínském mezinárodním filmovém festivalu (vítěz ceny FIPRESCI) a na festivalu v Sundance. V roce 1989 byl zařazen do amerického národního archivu Library of Congress' National Film Registry a roku 2007 byl opět prezentován na festivalu v Berlíně.

    Pro české publikum prakticky neznámý režisér Charles Burnett tvořil Killer of Sheep jako absolventský film na filmové škole UCLA. Celé natáčení údajně přišlo na pouhých deset tisíc dolarů, z nichž většinu pokryly školní granty. I přes finanční nouzi však byla černobílá stylizace a připodobnění klasickým snímkům italského neorealismu především tvůrčím záměrem. Základní motiv zde nalézáme ve snaze průměrného amerického černocha o přežití v nuzných podmínkách. Stan (Henry G. Sanders) pracuje na jatkách a musí se vyrovnávat s všudypřítomnou beznadějí, chudobou a také napjatými rodinnými vztahy. Běžný divák bude možná postrádat hmatatelnější příběhovou kostru, ale roztříštěnost a mozaikovitost celého vyprávění předává intenzivnější emocionální náboj.

    Ačkoliv se film skládá z několika drobných zápletek, soustředí se Charles Burnett spíše na obrazotvornost. Sdělení, které si již divák zvykl přijímat skrze text, předává především vizuální cestou. V některých případech si režisér hraje se záměrným nesouladem obrazu a dalších atributů filmu - to například v momentě dlouhého romantického tance Stana a jeho ženy (Kaycee Moorová), z něhož je možné vidět jen okenní siluetu, a který je podbarven velmi neadekvátním hudebním pozadím. Při Stanově neveselé práci na jatkách pro změnu vypíná zvuk a namísto strašidelného hluku vraždící mašiny slyšíme pouze hudbu, což navíc režisér dovršuje prokládáním naturalistických pracovních scén záběry na hrající si děti. Tyto a další nezmíněné detaily napovídají, že Burnettovým záměrem bylo poetické a symbolické podobenství o protikladech, které nejvýrazněji vyplouvá na povrch tehdy, kdy chudobu, bídu a všeobecný zmar života v chudinské čtvrti berou zúčastnění s humorem a nadhledem, nikoliv s odevzdaností a smutkem.

    (David Patras, LFŠ 2007)

    Žánry:DramaNezávislý
    2
  • Daughters of the Dust
    Daughters of the Dust (1991)
    FilmRole: Haagar Peazant

    Na přelomu 19. a 20. století zůstali příslušníci etnika Gullah, potomci afrických otroků, odříznuti na pásu ostrovů od nedalekých břehů Jižní Karolíny a Georgie. Jako důsledek této izolace vznikla a přetrvala originální svébytná afroamerická kultura. Členové komunity uchovali v paměti i každodenním životě vše, co jejich předkové přivezli z Afriky. Ve snímku Dcery prachu sledujeme rodinu, jak se jednoho podvečera roku 1902 zřejmě naposledy schází u večeře, den před odjezdem několika jejích členů na sever. Role vypravěče je přiřčena nenarozenému dítěti, stejně přítomní jsou však ve filmu i dávno zesnulí předkové. Téměř deset let připravovaný filmový projekt režisérky Julie Dashové nenabízí klasicky vyklenutý příběh, spíše lyrizované pocity a vzpomínky jednoho pronásledovaného, přesto nezlomeného etnika, vložené do dechberoucích filmových obrazů, výtvarně strhujících výjevů ze života.

    Režie:Julie Dash
    57%

    Na přelomu 19. a 20. století zůstali příslušníci etnika Gullah, potomci afrických otroků, odříznuti na pásu ostrovů od nedalekých břehů Jižní Karolíny a Georgie. Jako důsledek této izolace vznikla a přetrvala originální svébytná afroamerická kultura. Členové komunity uchovali v paměti i každodenním životě vše, co jejich předkové přivezli z Afriky. Ve snímku Dcery prachu sledujeme rodinu, jak se jednoho podvečera roku 1902 zřejmě naposledy schází u večeře, den před odjezdem několika jejích členů na sever. Role vypravěče je přiřčena nenarozenému dítěti, stejně přítomní jsou však ve filmu i dávno zesnulí předkové. Téměř deset let připravovaný filmový projekt režisérky Julie Dashové nenabízí klasicky vyklenutý příběh, spíše lyrizované pocity a vzpomínky jednoho pronásledovaného, přesto nezlomeného etnika, vložené do dechberoucích filmových obrazů, výtvarně strhujících výjevů ze života.

    Režie:Julie Dash
    3
  • The Boss' Son
    The Boss' Son (1978)
    Film
    Bobby Rose se právě vrátil domů po absolvování obchodní školy. Souhlasí, že začne pracovat pro svého otce, úspěšného výrobce koberců. Bobbyho sny o pohodlné pozici mladšího vedoucího se rozplynou, když mu je řečeno, aby se hlásil do oddělení expedice, kde je zaučen jako řidič dodávky. Učení se podnikání od základů Bobbyho zahořkne, stejně jako jeho spolupracovníky, z nichž někteří, jak zjistí, kradou ve firmě.
    Režie:Bobby Roth
    56%
    Bobby Rose se právě vrátil domů po absolvování obchodní školy. Souhlasí, že začne pracovat pro svého otce, úspěšného výrobce koberců. Bobbyho sny o pohodlné pozici mladšího vedoucího se rozplynou, když mu je řečeno, aby se hlásil do oddělení expedice, kde je zaučen jako řidič dodávky. Učení se podnikání od základů Bobbyho zahořkne, stejně jako jeho spolupracovníky, z nichž někteří, jak zjistí, kradou ve firmě.
    Režie:Bobby Roth
    4

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.