?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Babette Mangolte
Babette Mangolte, narozená v roce 1941 v Montmorotu ve Francii, je francouzská kameramanka, filmová režisérka a fotografka, která žije a pracuje ve Spojených státech od roku 1970. Byla jednou z prvních žen přijatých do programu kinematografie na L'Ecole Nationale de la Photographie et de la Cinematographie, založené Louisem Lumièrem. Školu absolvovala v roce 1966. Začátky kariéry a přesun do New Yorku Její přesun do New Yorku byl motivován rozčarováním z francouzského filmového průmyslu ovládaného muži a zájmem o experimentální díla amerických filmařů, jako jsou Jonas Mekas a Stan Brakhage. Babette Mangolte se narodila v Montmorotu v roce 1941 a do New Yorku se přestěhovala v roce 1970 po několika letech práce jako asistentka kameramana a učednice režiséra Marcela Hanouna. Tam se rychle integrovala do rozkvétající experimentální filmové scény města, spřátelila se s osobnostmi jako Jonas Mekas a Stan Brakhage a brzy poté se setkala s dvacetiletou Chantal Akerman, se kterou následně spolupracovala na řadě průlomových děl v polovině 70. let. Spolupráce s Chantal Akerman V roce 1972 kameramanka a režisérka Babette Mangolte natočila svůj první film s belgickou filmařkou Chantal Akerman. Společně vytvořily La chambre; Jeanne Dielman; Hôtel Monterey, strašidelnou noční studii rozpadajícího hotelu s jednotlivými pokoji na Upper West Side. Jejich nejpozoruhodnějšími filmy jsou Jeanne Dielman, 23 quai du Commerce, 1080 Bruxelles (1975) a News from Home (1977). Jejich film z roku 1977 News from Home je možná jedním z nejpoetiččtějších zobrazení New Yorku na filmu, kontrastuje Akermanův hlas, jak čte dopisy od své matky doma v Bruselu, s vizuály rozpadajícího se města. Vlastní režijní tvorba a dokumentace performancí Její režijní debut The Camera: Je měl premiéru v roce 1977. V 70. letech začala dokumentovat performanční díla významných choreografů, jako jsou Trisha Brown, Lucinda Childs, David Gordon a Yvonne Rainer. Natáčela díla Yvonne Rainer, Roberta Morrise a Trishy Brown, objektivem zachytila Rainerovy filmy Lives of Performers (1972), Film About a Woman Who…(1974) a Kristina Taking Pictures (1976). Jejím nejnovějším filmem je Seven Easy Pieces (2007), dokumentární film o performanční umělkyni Marině Abramović. V roce 1975 Mangolte dokončila What Maisie Knew, svůj první film, který získal "Prix de la Lumiere" na filmovém festivalu v Toulonu v roce 1975. Mezi další důležité filmy Babette Mangolte patří mimo jiné: The Camera: Je or La Camera: I (1977), The Cold Eye (1980), The Sky on Location (1982), Visible Cities (1991) a Four Pieces by Morris (1993).


Babette Mangolte: Filmy a pořady 47

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.