?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Colin MacCabe: Filmy a seriály

  • Distant Voices, Still Lives
    Distant Voices, Still Lives (1988)
    Film
    Sourozenci Maisie a Tony se sejdou se svou matkou na svatbě jejich sestry Eileen. Je to radostná událost, ale skrze flashbacky se ukazuje, že rodina nebyla vždy šťastná. Jejich otec fyzicky týral svou ženu a děti si odnesly emocionální trauma. V důsledku toho z nich vyrostli nešťastní dospělí, kteří hledají lásku, které se jim v mládí nedostalo.
    Žánry:Drama
    70%
    Sourozenci Maisie a Tony se sejdou se svou matkou na svatbě jejich sestry Eileen. Je to radostná událost, ale skrze flashbacky se ukazuje, že rodina nebyla vždy šťastná. Jejich otec fyzicky týral svou ženu a děti si odnesly emocionální trauma. V důsledku toho z nich vyrostli nešťastní dospělí, kteří hledají lásku, které se jim v mládí nedostalo.
    Žánry:Drama
    1
  • Dlouhý den končí
    Dlouhý den končí (1992)
    Film
    Osudem smutného a osamělého jedenáctiletého Buda bylo narodit se a vyrůstat na ulicích Liverpoolu 50. let minulého století. Domov sdílel s ovdovělou matkou a čtyřmi sestrami, musel zažít ponižování a útrapy na nové škole a byl zvědavým a vnímavým pozorovatelem ne vždy pochopitelného okolního světa dospělých. Nostalgická koláž dobových písní a také filmových sekvencí jen zvýrazňuje neuvěřitelně bohatý život v Budově nitru, nikdy ale nepřekrývá jeho vnitřní žal, který má dobrý, byť zpočátku ne zcela jasný důvod. Bud je prostě jiný. A naprosto dokonale ho ztvárnil dětský neherec Leigh McCormack, jehož excelentní a zcela přirozený výkon překvapil nejen režiséra Terence Daviese, ale také porotu ve francouzském Cannes, jež snímek v roce 1992 nominovala na Zlatou palmu.
    69%
    Osudem smutného a osamělého jedenáctiletého Buda bylo narodit se a vyrůstat na ulicích Liverpoolu 50. let minulého století. Domov sdílel s ovdovělou matkou a čtyřmi sestrami, musel zažít ponižování a útrapy na nové škole a byl zvědavým a vnímavým pozorovatelem ne vždy pochopitelného okolního světa dospělých. Nostalgická koláž dobových písní a také filmových sekvencí jen zvýrazňuje neuvěřitelně bohatý život v Budově nitru, nikdy ale nepřekrývá jeho vnitřní žal, který má dobrý, byť zpočátku ne zcela jasný důvod. Bud je prostě jiný. A naprosto dokonale ho ztvárnil dětský neherec Leigh McCormack, jehož excelentní a zcela přirozený výkon překvapil nejen režiséra Terence Daviese, ale také porotu ve francouzském Cannes, jež snímek v roce 1992 nominovala na Zlatou palmu.
    2
  • Caravaggio
    Caravaggio (1986)
    Film
    Expresivní výpověď předního evropského režiséra o životě a díle slavného raně barokního malíře, který přišel s revolučním použitím dramatizujícího světla a stínu (chiaroscuro) a bývá označován za vynálezce světla kinematografie. (Caravaggio usiloval též o iluzivní vtáhnutí diváka do obrazu, do důsledků využil malbu polofigur jako kompoziční princip, zdůrazňující jejich vypjatou reálnost a tělesnou blízkost, což je též příznačné pro filmový obraz.) Caravaggio maloval prostitutky, tuláky, příživníky, povaleče, zloděje a vyděděnce, zvěčňující je v postavách světců. Ve filmu vystupují ze šerosvitu modelově vysvícené obrazy malíře, jehož dílo, inspirace a bláznivé nápady splývají s jeho životem, ve kterém byla zřejmě ústředním bodem homosexualita s doprovodným pocitem viny a izolace. Zatímco jeho malby ukazovaly stále se zvětšující originální hloubku náboženského vědomí, jeho osobní život byl plný výtržností, soubojů, věznění a v r. 1606 dokonce zabil člověka. Opuštěný, zoufalý, nemocný láskou, plýtvající silami, ubitý i šťastný se prsty dotýká dneška (postavy mají někdy moderní šaty, kouří, jsou tu auta a motocykly, je slyšet hluk ulice, hukot lokomotivy, mecenáš má počítač Sony, za ateliérem zadrnčí telefon, udavač sedí ve vaně a ťuká na stroji žalobu na dlužníka...). Dech a vůně doby, snoubící krásu a svátost se špínou intrik, vražd a krvesmilstva.
    67%
    Expresivní výpověď předního evropského režiséra o životě a díle slavného raně barokního malíře, který přišel s revolučním použitím dramatizujícího světla a stínu (chiaroscuro) a bývá označován za vynálezce světla kinematografie. (Caravaggio usiloval též o iluzivní vtáhnutí diváka do obrazu, do důsledků využil malbu polofigur jako kompoziční princip, zdůrazňující jejich vypjatou reálnost a tělesnou blízkost, což je též příznačné pro filmový obraz.) Caravaggio maloval prostitutky, tuláky, příživníky, povaleče, zloděje a vyděděnce, zvěčňující je v postavách světců. Ve filmu vystupují ze šerosvitu modelově vysvícené obrazy malíře, jehož dílo, inspirace a bláznivé nápady splývají s jeho životem, ve kterém byla zřejmě ústředním bodem homosexualita s doprovodným pocitem viny a izolace. Zatímco jeho malby ukazovaly stále se zvětšující originální hloubku náboženského vědomí, jeho osobní život byl plný výtržností, soubojů, věznění a v r. 1606 dokonce zabil člověka. Opuštěný, zoufalý, nemocný láskou, plýtvající silami, ubitý i šťastný se prsty dotýká dneška (postavy mají někdy moderní šaty, kouří, jsou tu auta a motocykly, je slyšet hluk ulice, hukot lokomotivy, mecenáš má počítač Sony, za ateliérem zadrnčí telefon, udavač sedí ve vaně a ťuká na stroji žalobu na dlužníka...). Dech a vůně doby, snoubící krásu a svátost se špínou intrik, vražd a krvesmilstva.
    3
  • Young Soul Rebels
    Young Soul Rebels (1991)
    Film
    61%
    4

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.