6.1

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Mario Lima: Filmy a seriály

  • Profeta da Fome, O
    Profeta da Fome, O (1970)
    Film
    71%
    1
  • À Meia-Noite Levarei Sua Alma
    À Meia-Noite Levarei Sua Alma (1964)
    Film
    68%
    2
  • Estranho Mundo de Zé do Caixăo, O
    Estranho Mundo de Zé do Caixăo, O (1968)
    Film
    62%
    3
  • Trilogia do Terror
    Trilogia do Terror (1968)
    FilmRole: Macabre Nightmare
    Tři povídky od tří nejvýznamnějších brazilských režisérů 20. století. Matka se zaplete do černé magie a obětuje pannu ďáblu výměnou za uzdravení svého jediného syna. Chudý dělník je jediný v celé vesnici, kdo má odvahu postavit se guerrilheiros („partyzánským duchům“), kteří straší mysli místních obyvatel. Mladý muž trpí strachem z plazů a pavouků a děsí ho, že by mohl být pohřben zaživa. Když ho postihne šokující událost, přestane reagovat a omylem ho pohřbí. V rakvi se ale probere.
    Žánry:Horor
    59%
    Tři povídky od tří nejvýznamnějších brazilských režisérů 20. století. Matka se zaplete do černé magie a obětuje pannu ďáblu výměnou za uzdravení svého jediného syna. Chudý dělník je jediný v celé vesnici, kdo má odvahu postavit se guerrilheiros („partyzánským duchům“), kteří straší mysli místních obyvatel. Mladý muž trpí strachem z plazů a pavouků a děsí ho, že by mohl být pohřben zaživa. Když ho postihne šokující událost, přestane reagovat a omylem ho pohřbí. V rakvi se ale probere.
    Žánry:Horor
    4
  • Ritual dos Sádicos, O
    Ritual dos Sádicos, O (1970)
    Film

    Katolickou duchovní píseň vystřídá frenetický řev, rapidmontáž záběrů satanské tváře Zé Do Caixão se promění v divoké titulky, na pozadí vystupují komiksová políčka. Ta se střídají s detailními záběry narkomanky naturalisticky zabodávající jehlu do kotníku. Kamera nás přenese do těsného bytu plného zfetovaných studentů. Na drogové párty provozují lechtivé hrátky. Chlípní vousáči nespustí oči z kroutící se blondýny, posléze pro ni vybalují bizarní dárek - nočník. Z povzdálí přichází postava proroka (asi Ježíš), který zfetovanou oběť znásilní posvátnou holí. Můj svět je zvláštní! hřímá z plátna drzý vousáč v cylindru a direktivně gestikuluje. Zcela nečekaně tento ďábelsky groteskní předvoj uzavírá sugestivní píseň o válce a smutku.

    Tak málo stačí pro pouhý začátek bizarního psychedelického koktejlu, v jehož centru stojí doktor Sergio. Jeho experiment s LSD dospěl tak daleko, že získal prostor v rámci seriózního televizního pořadu. Při jeho natáčení, kdy se dovídáme o tom, jak droga mění chování pacientů, asistuje osobně také režisér Mojica Marins. V rámci bizarních stavů způsobených LSD se zamýšlí nad fenoménem uvolněné obraznosti a používá jako příklad postavu, kterou vytvořil - v Brazílii tehdy již velmi populárního hrobníka Zé s obdivuhodným kultovním ohlasem. Halucinogenní vize jsou díky odpoutané kameře silně stylizované, zpočátku sice jen představují neškodné, frivolní obrazy plné sexuálních tužeb, postupně však nabírají alegorický význam, aby se nakonec vyhrotily v drastické násilí plné misogynistických prvků. Vrcholem celého experimentu je závěrečná asi dvacetiminutová apokalyptická jízda barevně nasnímaným peklem. Použity jsou tu i záběry z předchozích Mojicových hororů, které vystřihli cenzoři. Právě v nich s cynickým smíchem a autoritativním fanatismem vévodí Zé. Marins vysvětluje vznik filmu jako reakci na konkrétní situaci, jíž byl svědkem. Policista mlátil těhotnou prostitutku, na které bylo vidět, že je v drogovém rauši. Událost Mojicu natolik zasáhla, že se ženu pokusil na druhý den vyhledat, ta ale mezitím zmizela. Nikdy jsme o ní už neslyšeli, vzpomíná.

    Koncem 60. let realizovaný snímek byl natolik provokativní, že jej brazilský diktátorský režim okamžitě zakázal. Druhou šanci Mojicův opus dostal až na začátku 90. let. Velký ohlas zaznamenal například na festivalu nezávislých filmů Sundance.

    Martin Jiroušek, LFŠ 2007

    Žánry:DramaHoror
    56%

    Katolickou duchovní píseň vystřídá frenetický řev, rapidmontáž záběrů satanské tváře Zé Do Caixão se promění v divoké titulky, na pozadí vystupují komiksová políčka. Ta se střídají s detailními záběry narkomanky naturalisticky zabodávající jehlu do kotníku. Kamera nás přenese do těsného bytu plného zfetovaných studentů. Na drogové párty provozují lechtivé hrátky. Chlípní vousáči nespustí oči z kroutící se blondýny, posléze pro ni vybalují bizarní dárek - nočník. Z povzdálí přichází postava proroka (asi Ježíš), který zfetovanou oběť znásilní posvátnou holí. Můj svět je zvláštní! hřímá z plátna drzý vousáč v cylindru a direktivně gestikuluje. Zcela nečekaně tento ďábelsky groteskní předvoj uzavírá sugestivní píseň o válce a smutku.

    Tak málo stačí pro pouhý začátek bizarního psychedelického koktejlu, v jehož centru stojí doktor Sergio. Jeho experiment s LSD dospěl tak daleko, že získal prostor v rámci seriózního televizního pořadu. Při jeho natáčení, kdy se dovídáme o tom, jak droga mění chování pacientů, asistuje osobně také režisér Mojica Marins. V rámci bizarních stavů způsobených LSD se zamýšlí nad fenoménem uvolněné obraznosti a používá jako příklad postavu, kterou vytvořil - v Brazílii tehdy již velmi populárního hrobníka Zé s obdivuhodným kultovním ohlasem. Halucinogenní vize jsou díky odpoutané kameře silně stylizované, zpočátku sice jen představují neškodné, frivolní obrazy plné sexuálních tužeb, postupně však nabírají alegorický význam, aby se nakonec vyhrotily v drastické násilí plné misogynistických prvků. Vrcholem celého experimentu je závěrečná asi dvacetiminutová apokalyptická jízda barevně nasnímaným peklem. Použity jsou tu i záběry z předchozích Mojicových hororů, které vystřihli cenzoři. Právě v nich s cynickým smíchem a autoritativním fanatismem vévodí Zé. Marins vysvětluje vznik filmu jako reakci na konkrétní situaci, jíž byl svědkem. Policista mlátil těhotnou prostitutku, na které bylo vidět, že je v drogovém rauši. Událost Mojicu natolik zasáhla, že se ženu pokusil na druhý den vyhledat, ta ale mezitím zmizela. Nikdy jsme o ní už neslyšeli, vzpomíná.

    Koncem 60. let realizovaný snímek byl natolik provokativní, že jej brazilský diktátorský režim okamžitě zakázal. Druhou šanci Mojicův opus dostal až na začátku 90. let. Velký ohlas zaznamenal například na festivalu nezávislých filmů Sundance.

    Martin Jiroušek, LFŠ 2007

    Žánry:DramaHoror
    5
  • Finis Hominis
    Finis Hominis (1971)
    FilmRole: The Lover
    54%
    6
  • 7

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.