?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Carlos Kroeber: Filmy a seriály

  • 1
  • Vida Como Ela É, A
    Vida Como Ela É, A (1996)
    Seriál
    83%
    2
  • Engraçadinha... Seus Amores e Seus Pecados
    Engraçadinha... Seus Amores e Seus Pecados (1995)
    Seriál
    77%
    3
  • Navalha na Carne, A
    Navalha na Carne, A (1969)
    Film
    73%
    4
  • Casa Assassinada, A
    Casa Assassinada, A (1971)
    Film
    71%
    5
  • 6
  • Sbohem, Brazílie!
    Sbohem, Brazílie! (1980)
    FilmRole: Caminhoneiro
    Jedna z klíčových osobností brazilského filmového hnutí cinema novo, Carlos Diegues, na pozadí nízkorozpočtového příběhu o třech kočujících cirkusácích vypráví o zániku jedné epochy Brazílie. Forma nostalgické komedie nabízí hořký úsměv nad osudem tradičního umění, které vytěsnila dravá civilizace.

    Smutná komedie o nostalgickém pohledu na zánik tradiční kultury nadčasově prorokuje věk laciné televizní zábavy. Nikdo už není tím, čím býval, k čemu jej vedly historické souvislosti, ani stařičký promítač, ani indián, který říká, že bílí zničili jeho rod. Nyní se on vydává do města zničit je, evoluce je nezadržitelná a děsivá. Zánik Amazonie, to je autentický konec sedmdesátých let minulého století, který téměř dokumentárním způsobem zachycuje slavný snímek klíčové osobnosti cinema novo Carlose Dieguese.

    Příběh této nezvyklé road movie se od počátku soustředí na Caravanu Rolidei, trojlístek cirkusových umělců, potomků dávných sideshows, který kočuje od městečka k městečku. Pomocí jednoduchých kouzel, specifické dávky šarmu a výřečnosti se publiku představuje principál přezdívaný Cikánský král (Jose Wilker), sexuální bohyně a tanečnice rumby Salome (Betty Faria) a neporazitelný němý silák Swallow. Jednoho dne je na pouti spatří mladý naivní akordeonista Cico (Fabio Junior), zcela okouzlen živočišností Salome, se rozhodne skupinu nadále doprovázet i se svou mladičkou ženou čekající dítě. Zprvu je sice odmítnut, protože jeho místo už zaujal gramofon, ale Salome usoudí, že živá hudba by nemusela být od věci. Na společném putování za indiány, Altamirou, Amazonkou i mořem kočovníci poznávají, že se Brazílie hodně změnila a na jejich vystoupení zejí židle prázdnotou. Obyvatelé chudé země sedí jako přibití před novodobými pozlátky včetně televize, na kterou hypnotizovaně zírají. Při jedné peripetii pikareskního putování potkávají stařičkého promítače filmů, který jim vysvětluje, že zastavit se (usadit se) nemá smysl, protože lidé se o ně přestanou zajímat. Ovšem ani neustálé putování nenabízí kýžené výsledky. Principál usoudí, že jediným řešením je vyrazit do míst, kterých se civilizace ještě nedotkla. Ovšem ani Amazonie už vlastně neexistuje, vysnění indiáni zmizeli nebo se infiltrovali do příměstských ghett. Nakonec se cesty umělců rozcházejí, teprve setkání po několika letech nabízí novou perspektivu. Cico hraje s kapelou na místní diskotéce, jeho žena se prostituuje a Caravana Rolidei s nově nainstalovanými neony na autě a se stříbrnými flitry připomíná pojízdný sexshop. Brazílie nenávratně zmizela.

    Snímek, jenž zároveň slouží jako cenný dokument o proměnlivosti dob, získal příznivý kritický ohlas a v roce 1980 byl nominován na Zlatou palmu. (Martin Jiroušek, LFŠ 2007)

    Žánry:DramaRoad Movie
    70%
    Jedna z klíčových osobností brazilského filmového hnutí cinema novo, Carlos Diegues, na pozadí nízkorozpočtového příběhu o třech kočujících cirkusácích vypráví o zániku jedné epochy Brazílie. Forma nostalgické komedie nabízí hořký úsměv nad osudem tradičního umění, které vytěsnila dravá civilizace.

    Smutná komedie o nostalgickém pohledu na zánik tradiční kultury nadčasově prorokuje věk laciné televizní zábavy. Nikdo už není tím, čím býval, k čemu jej vedly historické souvislosti, ani stařičký promítač, ani indián, který říká, že bílí zničili jeho rod. Nyní se on vydává do města zničit je, evoluce je nezadržitelná a děsivá. Zánik Amazonie, to je autentický konec sedmdesátých let minulého století, který téměř dokumentárním způsobem zachycuje slavný snímek klíčové osobnosti cinema novo Carlose Dieguese.

    Příběh této nezvyklé road movie se od počátku soustředí na Caravanu Rolidei, trojlístek cirkusových umělců, potomků dávných sideshows, který kočuje od městečka k městečku. Pomocí jednoduchých kouzel, specifické dávky šarmu a výřečnosti se publiku představuje principál přezdívaný Cikánský král (Jose Wilker), sexuální bohyně a tanečnice rumby Salome (Betty Faria) a neporazitelný němý silák Swallow. Jednoho dne je na pouti spatří mladý naivní akordeonista Cico (Fabio Junior), zcela okouzlen živočišností Salome, se rozhodne skupinu nadále doprovázet i se svou mladičkou ženou čekající dítě. Zprvu je sice odmítnut, protože jeho místo už zaujal gramofon, ale Salome usoudí, že živá hudba by nemusela být od věci. Na společném putování za indiány, Altamirou, Amazonkou i mořem kočovníci poznávají, že se Brazílie hodně změnila a na jejich vystoupení zejí židle prázdnotou. Obyvatelé chudé země sedí jako přibití před novodobými pozlátky včetně televize, na kterou hypnotizovaně zírají. Při jedné peripetii pikareskního putování potkávají stařičkého promítače filmů, který jim vysvětluje, že zastavit se (usadit se) nemá smysl, protože lidé se o ně přestanou zajímat. Ovšem ani neustálé putování nenabízí kýžené výsledky. Principál usoudí, že jediným řešením je vyrazit do míst, kterých se civilizace ještě nedotkla. Ovšem ani Amazonie už vlastně neexistuje, vysnění indiáni zmizeli nebo se infiltrovali do příměstských ghett. Nakonec se cesty umělců rozcházejí, teprve setkání po několika letech nabízí novou perspektivu. Cico hraje s kapelou na místní diskotéce, jeho žena se prostituuje a Caravana Rolidei s nově nainstalovanými neony na autě a se stříbrnými flitry připomíná pojízdný sexshop. Brazílie nenávratně zmizela.

    Snímek, jenž zároveň slouží jako cenný dokument o proměnlivosti dob, získal příznivý kritický ohlas a v roce 1980 byl nominován na Zlatou palmu. (Martin Jiroušek, LFŠ 2007)

    Žánry:DramaRoad Movie
    7
  • Homem Que Comprou o Mundo, O
    Homem Que Comprou o Mundo, O (1968)
    FilmRole: Senador
    69%
    8
  • Inconfidentes, Os
    Inconfidentes, Os (1972)
    FilmRole: Alvarenga Peixoto
    V březnu 1789 bylo teoreticky připraveno spiknutí v Minas Gerais. Jeho vůdcem byl Joaquim José da Silva Xavier, řečený Tiradentes. Všichni významnější úředníci, intelektuálové, duchovní i vojenští a miliční představitelé přislíbili součinnost. Spiklenci nabízejí velmi nehrdinský pohled na tuto významnou událost brazilských dějin.

    V roce 1972 se konal v Brazílii první Kongres filmového průmyslu v Riu de Janeiru. V hlavním městě státu Bahia se uskutečnily Dny krátkých filmů. Premiéru má nejúspěšnější pornochanchada v historii – A Viúva Virgem (Pedro C. Rovai) a dva nepohodlné filmy – São Bernardo (L. Hirszman) a Spiklenci. Téma boje za nezávislost se v této době vojenské diktatury a krutého útlaku stává alegorií na aktuální situaci. Na plátnech kin se proti tupé ideologii bojuje historickým exkurzem. Navíc režisér se nedrží oficiální verze z učebnic dějepisu a uchyluje se k naprostému historickému revizionismu, aniž by si dělal starosti, jak moc bije do očí paralela s tehdejší situací. Film byl spoluprodukován italskou televizí (pod názvem La Congiura). Mučedník Tiradentes je pojat nezvykle realisticky se snahou o přesnou rekonstrukci. Scénář vznikl na základě sedmisvazkových prvopisů rozsudků, veršů básníků zapletených do povstání, moderních básní Cecilie Meirelesové a archivních rešerší. Téměř vědecký snímek je postaven na veršovaných dialozích za použití zastaralé formy portugalštiny, což má zvětšit odstup od jednotlivých postav. Nakonec vše vyznívá více jako psychologická diskuze současné brazilské levice, jež reviduje své úspěchy i neúspěchy. Poslední záběry navíc patří současnosti, čímž je umocněna aktualizace celého problému. Joaquim Pedro de Andrade (1932-1988) patří mezi nejzajímavější režiséry brazilského filmu. Vystudoval fyziku. Založil produkční společnost Saga Filmes, kde natočil řadu dokumentárních snímků. Studoval film v Paříži, Londýně a v New Yorku. Do cinema novo se zařadil již jednou epizodou z povídkového filmu Cinco Vezes Favela (1962). Největší úspěch zaznamenal kanibalistickým příběhem Macunaíma (1969; poprvé byl film v Čechách uveden na Letní filmové škole a následně na festivalu v Karlových Varech). Následoval pozoruhodný snímek Spiklenci. Většina historiků se shoduje, že rokem 1974 končí vklad tohoto režiséra do domácí kinematografie. Možná přeci jen za pozornost stojí i O Homem do Pau-Brasil (1981) – životopis básníka Oswalda de Andrade. (David Čeněk, LFŠ 2007)
    Žánry:Drama
    69%
    V březnu 1789 bylo teoreticky připraveno spiknutí v Minas Gerais. Jeho vůdcem byl Joaquim José da Silva Xavier, řečený Tiradentes. Všichni významnější úředníci, intelektuálové, duchovní i vojenští a miliční představitelé přislíbili součinnost. Spiklenci nabízejí velmi nehrdinský pohled na tuto významnou událost brazilských dějin.

    V roce 1972 se konal v Brazílii první Kongres filmového průmyslu v Riu de Janeiru. V hlavním městě státu Bahia se uskutečnily Dny krátkých filmů. Premiéru má nejúspěšnější pornochanchada v historii – A Viúva Virgem (Pedro C. Rovai) a dva nepohodlné filmy – São Bernardo (L. Hirszman) a Spiklenci. Téma boje za nezávislost se v této době vojenské diktatury a krutého útlaku stává alegorií na aktuální situaci. Na plátnech kin se proti tupé ideologii bojuje historickým exkurzem. Navíc režisér se nedrží oficiální verze z učebnic dějepisu a uchyluje se k naprostému historickému revizionismu, aniž by si dělal starosti, jak moc bije do očí paralela s tehdejší situací. Film byl spoluprodukován italskou televizí (pod názvem La Congiura). Mučedník Tiradentes je pojat nezvykle realisticky se snahou o přesnou rekonstrukci. Scénář vznikl na základě sedmisvazkových prvopisů rozsudků, veršů básníků zapletených do povstání, moderních básní Cecilie Meirelesové a archivních rešerší. Téměř vědecký snímek je postaven na veršovaných dialozích za použití zastaralé formy portugalštiny, což má zvětšit odstup od jednotlivých postav. Nakonec vše vyznívá více jako psychologická diskuze současné brazilské levice, jež reviduje své úspěchy i neúspěchy. Poslední záběry navíc patří současnosti, čímž je umocněna aktualizace celého problému. Joaquim Pedro de Andrade (1932-1988) patří mezi nejzajímavější režiséry brazilského filmu. Vystudoval fyziku. Založil produkční společnost Saga Filmes, kde natočil řadu dokumentárních snímků. Studoval film v Paříži, Londýně a v New Yorku. Do cinema novo se zařadil již jednou epizodou z povídkového filmu Cinco Vezes Favela (1962). Největší úspěch zaznamenal kanibalistickým příběhem Macunaíma (1969; poprvé byl film v Čechách uveden na Letní filmové škole a následně na festivalu v Karlových Varech). Následoval pozoruhodný snímek Spiklenci. Většina historiků se shoduje, že rokem 1974 končí vklad tohoto režiséra do domácí kinematografie. Možná přeci jen za pozornost stojí i O Homem do Pau-Brasil (1981) – životopis básníka Oswalda de Andrade. (David Čeněk, LFŠ 2007)
    Žánry:Drama
    9
  • Vera
    Vera (1986)
    FilmRole: Director of the Institution
    68%
    10
  • Quilombo
    Quilombo (1984)
    FilmRole: Tourinho
    Quilombo dos Palmares byla skutečná demokratická společnost, která vznikla v Brazílii v 17. století. Tento neuvěřitelně propracovaný (a překvapivě málo známý) film sleduje vznik Quilomba, který začal jako komunita osvobozených otroků. Kolonie se stává bezpečným útočištěm pro další vyvržence světa, včetně Indiánů a Židů. Ganga Zumba (Toni Tornado) se stává prezidentem Quilomba, prvním svobodně zvoleným vůdcem na západní polokouli. Je jasné, že vládnoucí Portugalci si chtějí Zumba a jeho následovníky podmanit, ale obyvatelé Quilomba jsou na své budoucí utlačovatele připraveni. Konec tohoto "konce snů" není příjemný, ale stoupenci Zumba a jeho ideálů se uchylují do hor, kde dodnes uctívají jeho památku. Scenárista a režisér Carlos Diegues využívá každé příležitosti k porovnání vzestupu a pádu Quilomba se stavem věcí v současné Brazílii.
    Žánry:Drama
    64%
    Quilombo dos Palmares byla skutečná demokratická společnost, která vznikla v Brazílii v 17. století. Tento neuvěřitelně propracovaný (a překvapivě málo známý) film sleduje vznik Quilomba, který začal jako komunita osvobozených otroků. Kolonie se stává bezpečným útočištěm pro další vyvržence světa, včetně Indiánů a Židů. Ganga Zumba (Toni Tornado) se stává prezidentem Quilomba, prvním svobodně zvoleným vůdcem na západní polokouli. Je jasné, že vládnoucí Portugalci si chtějí Zumba a jeho následovníky podmanit, ale obyvatelé Quilomba jsou na své budoucí utlačovatele připraveni. Konec tohoto "konce snů" není příjemný, ale stoupenci Zumba a jeho ideálů se uchylují do hor, kde dodnes uctívají jeho památku. Scenárista a režisér Carlos Diegues využívá každé příležitosti k porovnání vzestupu a pádu Quilomba se stavem věcí v současné Brazílii.
    Žánry:Drama
    11
  • Bonitinha Mas Ordinária ou Otto Lara Rezende
    Bonitinha Mas Ordinária ou Otto Lara Rezende (1981)
    FilmRole: Dr. Werneck
    61%
    12
  • Joanna Francesa
    Joanna Francesa (1973)
    FilmRole: Aureliano
    60%
    13
  • 14
  • Luz del Fuego
    Luz del Fuego (1982)
    FilmRole: Trancoso
    54%
    15
  • Quinto Macaco, O
    Quinto Macaco, O (1990)
    FilmRole: Mr. Garcia
    V nádherné přírodě brazilské džungle žije prostý starý mládenec Cundo v harmonii s přírodou. Ani on se však nevyhne síle peněz. Miluje krásnou vdovu Mariu, která je však velmi chudá, a proto se rozhodne, že z mnoha zájemců se vdá za toho, kdo naplní jako první její krabičku penězi. Cundo se živí prodejem hadů a motýlů, které chytí v džungli, ale moc peněz mu to nevynáší, stačí mu jakžtakž k přežití. Jednoho dne ho však uštkne had a krátce nato ho začnou navštěvovat čtyři mysteriózní šimpanzi. Cundo se rozhodne chytit je a prodat ve městě za velké peníze. Tak se spolu s opicemi vydá na dlouhou pouť, netušíc, zda jeho průvodcové jsou reální, nebo výplodem mysli.
    53%
    V nádherné přírodě brazilské džungle žije prostý starý mládenec Cundo v harmonii s přírodou. Ani on se však nevyhne síle peněz. Miluje krásnou vdovu Mariu, která je však velmi chudá, a proto se rozhodne, že z mnoha zájemců se vdá za toho, kdo naplní jako první její krabičku penězi. Cundo se živí prodejem hadů a motýlů, které chytí v džungli, ale moc peněz mu to nevynáší, stačí mu jakžtakž k přežití. Jednoho dne ho však uštkne had a krátce nato ho začnou navštěvovat čtyři mysteriózní šimpanzi. Cundo se rozhodne chytit je a prodat ve městě za velké peníze. Tak se spolu s opicemi vydá na dlouhou pouť, netušíc, zda jeho průvodcové jsou reální, nebo výplodem mysli.
    16

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.