Shalva Kherkheulidze: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Shalva Kherkheulidze: Filmy a seriály

  • Gimilis bichebi
    Gimilis bichebi (1969)
    Film
    84%
    1
  • Babička a já
    Babička a já (1962)
    FilmRole: Ambako
    79%
    2
  • Oslík
    Oslík (1955)
    Film
    Středometrážní hraný film pro děti. Příběh filmu je zpracován podle povídky gruzínského spisovatele Z. Gabašviliho. Vypráví o chudé vdově Magdaně, která žila se svými dětmi ve staré Gruzii koncem 19. století. Neradostný osud rodiny byl rozjasněn malým ubohým oslíkem, kterého děti našly na cestě. Oslíka tam zanechal bohatý kupec. Jejich milý přítel však s nimi dlouho nezůstal. Na trhu ho poznal jeho majitel a po soudním sporu ho soudce chudé rodině přikázal odebrat a vrátit majiteli. Filmu byla udělena na IX. mezinárodním filmovém festivalu v Cannes v r. 1956 Cena za krátký hraný film. (FILMOVÝ PŘEHLED 36 / 1957)
    Žánry:DramaRodinný
    74%
    Středometrážní hraný film pro děti. Příběh filmu je zpracován podle povídky gruzínského spisovatele Z. Gabašviliho. Vypráví o chudé vdově Magdaně, která žila se svými dětmi ve staré Gruzii koncem 19. století. Neradostný osud rodiny byl rozjasněn malým ubohým oslíkem, kterého děti našly na cestě. Oslíka tam zanechal bohatý kupec. Jejich milý přítel však s nimi dlouho nezůstal. Na trhu ho poznal jeho majitel a po soudním sporu ho soudce chudé rodině přikázal odebrat a vrátit majiteli. Filmu byla udělena na IX. mezinárodním filmovém festivalu v Cannes v r. 1956 Cena za krátký hraný film. (FILMOVÝ PŘEHLED 36 / 1957)
    Žánry:DramaRodinný
    3
  • Robinzoniada, anu chemi ingliseli Papa
    Robinzoniada, anu chemi ingliseli Papa (1987)
    FilmRole: father of Anna and Nestor
    Takřka dokumentární rekonstrukci jednoho smyšleného milostného příběhu zasazeného do skutečných historických událostí podala ve svém vtipném debutu režisérka Nana Džordžadzeová. Vzpomínání stařičké Gruzínky na jedinou lásku, kterou prožila, je vyprovokováno otázkami vnuka, jenž hledá inspiraci pro svou symfonickou skladbu, kterou chce věnovat památce dávno zesnulého anglického dědečka. Od babičky se snaží dozvědět nejen něco bližšího o životě svého předka v Gruzii a jeho sžívání s místním prostředím, ale také o okolnostech jeho tragické smrti v roce 1922.

    Dědeček, telegrafista Christopher Hughes, na Kavkaz přichází uprostřed revolučních let počátku 20. století. Jako zaměstnanec Anglické královské telegrafní společnosti má za úkol za všech okolností udržovat bezchybné spojení na lince Londýn – Dillí. Během politických bojů se však ocitá v nelehkém postavení, a odříznutý od své rodné země, netuší, že jeho práce pro Anglii dávno skončila.

    Režisérku Nanu Džordžadzeovou a jejího manžela, scenáristu filmu Irakli Kvirikadzeho, inspiroval k natočení snímku skutečný náhrobek Angličana Hughese na batumském hřbitově a působnost anglické telegrafní společnosti v Gruzii. Zajímavá forma vyprávění postavená na retrospektivách vracejících se do minulosti nejen prostřednictvím vzpomínek staré ženy, ale i pomocí filmových týdeníků, dobových fotografií a obrazů vytváří dojem evokované reality. Tomu napomáhají i virážované sekvence, hojně používaná angličtina, komentáře střídající dialogy. Podobnou mystifikační metodu opírající se o různé retrospektivní vrstvy a dokumenty uplatnil Irakli Kvirikadze již ve svém snímku Plovec (Plavec, 1982), na kterém asistovala Nana Džordžadzeová. Ve filmu Robinzonáda aneb můj anglický dědeček režisérka přivedla tuto formu k dokonalosti ve smyslu většího zdání pravdivosti příběhu, v silnějším prolnutí historie a politických událostí s konkrétními, i když smyšlenými osudy jednotlivých postav.

    Nana Džordžadzeová patří mezi první absolventy filmové fakulty založené v 70. letech na tbiliském divadelním institutu. V době přijetí na školu byla talentovanou mladou architektkou, která měla za sebou řadu úspěchů v oboru. V kinematografii na sebe poprvé výrazněji upozornila školním snímkem Atlant (Atlant, 1979) a v mezinárodním měřítku jí uznání přinesl absolventský film Putěšestvije v Sopot (Cesta do Sopot, 1980), oceněný Hlavní cenou v Oberhausenu (1987).

    Marta Mentzlová (LFŠ 2007)
    Žánry:Komedie
    66%
    Takřka dokumentární rekonstrukci jednoho smyšleného milostného příběhu zasazeného do skutečných historických událostí podala ve svém vtipném debutu režisérka Nana Džordžadzeová. Vzpomínání stařičké Gruzínky na jedinou lásku, kterou prožila, je vyprovokováno otázkami vnuka, jenž hledá inspiraci pro svou symfonickou skladbu, kterou chce věnovat památce dávno zesnulého anglického dědečka. Od babičky se snaží dozvědět nejen něco bližšího o životě svého předka v Gruzii a jeho sžívání s místním prostředím, ale také o okolnostech jeho tragické smrti v roce 1922.

    Dědeček, telegrafista Christopher Hughes, na Kavkaz přichází uprostřed revolučních let počátku 20. století. Jako zaměstnanec Anglické královské telegrafní společnosti má za úkol za všech okolností udržovat bezchybné spojení na lince Londýn – Dillí. Během politických bojů se však ocitá v nelehkém postavení, a odříznutý od své rodné země, netuší, že jeho práce pro Anglii dávno skončila.

    Režisérku Nanu Džordžadzeovou a jejího manžela, scenáristu filmu Irakli Kvirikadzeho, inspiroval k natočení snímku skutečný náhrobek Angličana Hughese na batumském hřbitově a působnost anglické telegrafní společnosti v Gruzii. Zajímavá forma vyprávění postavená na retrospektivách vracejících se do minulosti nejen prostřednictvím vzpomínek staré ženy, ale i pomocí filmových týdeníků, dobových fotografií a obrazů vytváří dojem evokované reality. Tomu napomáhají i virážované sekvence, hojně používaná angličtina, komentáře střídající dialogy. Podobnou mystifikační metodu opírající se o různé retrospektivní vrstvy a dokumenty uplatnil Irakli Kvirikadze již ve svém snímku Plovec (Plavec, 1982), na kterém asistovala Nana Džordžadzeová. Ve filmu Robinzonáda aneb můj anglický dědeček režisérka přivedla tuto formu k dokonalosti ve smyslu většího zdání pravdivosti příběhu, v silnějším prolnutí historie a politických událostí s konkrétními, i když smyšlenými osudy jednotlivých postav.

    Nana Džordžadzeová patří mezi první absolventy filmové fakulty založené v 70. letech na tbiliském divadelním institutu. V době přijetí na školu byla talentovanou mladou architektkou, která měla za sebou řadu úspěchů v oboru. V kinematografii na sebe poprvé výrazněji upozornila školním snímkem Atlant (Atlant, 1979) a v mezinárodním měřítku jí uznání přinesl absolventský film Putěšestvije v Sopot (Cesta do Sopot, 1980), oceněný Hlavní cenou v Oberhausenu (1987).

    Marta Mentzlová (LFŠ 2007)
    Žánry:Komedie
    4

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.