6.6

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

James Alan Johnston (narozen 19. června 1952, Pocahontas, Arkansas, USA) je americký hudební skladatel a hudebník, který se proslavil především svou dlouholetou spoluprací s profesionální wrestlingovou organizací WWE. Johnston studoval hudbu a design na Hampshire College. Jeho kariéra začala komponováním soundtracků pro animované a průmyslové filmy, což ho přivedlo k práci pro televizní sítě HBO a Showtime. V polovině 80. let, zatímco žil v Connecticutu, se Johnston setkal s Brianem Penrym, uměleckým ředitelem tehdejší World Wrestling Federation (WWF). Ačkoli nebyl fanouškem profesionálního wrestlingu, začal pod vedením Vince McMahona vytvářet vstupní hudební témata pro wrestlery. V roce 1985 Johnston nastoupil do WWE (tehdy WWF) a stal se hudebním ředitelem a skladatelem organizace, kde působil až do roku 2017. Během své více než třicetileté kariéry v WWE vytvořil přes 10 000 hudebních skladeb, přičemž mnohé z nich jsou stejně legendární jako samotní wrestleři. Johnston je známý tím, že své skladby psal, komponoval a produkoval sám, včetně hraní na všechny nástroje. Pokud bylo potřeba, dokonce se sám naučil hrát na nový nástroj. Ikonická hudební témata Johnston je autorem nezapomenutelných vstupních melodií pro nejpopulárnější wrestlery, včetně The Undertakera, The Rocka (Dwayne Johnson), Stone Cold Steva Austina a mnoha dalších. Při tvorbě hudebních témat často čerpal z vnější inspirace - například při komponování původní znělky pro The Undertakera se inspiroval hlavní melodií Johna Williamse z filmu Star Wars. V rozhovoru pro časopis Mix v roce 2004 Johnston popsal, že cítil "pocit zodpovědnosti" vytvořit pro každého wrestlera jedinečně znějící hudbu, která by byla okamžitě rozpoznatelná. Pro Johnstona bylo vytváření hudby pro WWE podobné jako skládání hudby pro film. Jak sám řekl: "Standardní scénář je, že nám zavolá výkonný producent: 'Máme nového chlapa' nebo 'Odchází z tag teamu a potřebuje hudbu'. Je to jako skládání pro film: je to dobrý nebo zlý chlap? Je lehký, štíhlý a rychle se pohybující, což diktuje rychlé tempo, nebo je to velký, těžkopádný chlapík, v kterémžto případě potřebujete velký, těžký zvuk, jako by přicházel boží hněv?" Spolupráce s hudebními hvězdami V pozdějších letech Johnston pravidelně spolupracoval s mainstreamovými hip-hopovými a rockovými hudebníky, jako byli Motörhead, Disturbed, Kid Rock, Ice-T, Run-DMC, Mariah Carey a Our Lady Peace, na nové hudbě a různých verzích existujících vstupních melodií. Například pro Triple H napsal písně jako "The Game", "Line in the Sand" a "King of Kings", které byly nahrány skupinou Motörhead. Komerční úspěch WWE začala vydávat Johnstonem produkovanou hudbu jako kompilační alba počínaje WWF Full Metal: The Album v roce 1995. Album WWF The Music, Volume 3 dosáhlo platinového statusu ve Spojených státech, což znamená milion prodaných kusů, zatímco WWF The Music, Volume 4 se dostalo na páté místo v kanadském žebříčku alb. Johnston prodal více než sedm milionů CD, miliony stažení na iTunes a jeho nahrávky se umístily na 2. a 3. místě žebříčku Billboard Top 200. Filmová tvorba Kromě vytváření hudby pro WWE programy Johnston také složil hudbu pro několik filmových projektů filmové divize WWE Studios. Mezi ně patří filmy The Chaperone (2011) s Paulem "Triple H" Levesquem v hlavní roli, That's What I Am (2011) s Edem Harrisem a Randym Ortonem, a The Reunion (2011) s Johnem Cenou. Johnston také poskytl hudbu pro další produkty spojené s WWE, včetně World Bodybuilding Federation a XFL. Film That's What I Am, režírovaný Michaelem Pavonem, byl pro WWE Studios neobvyklým projektem, protože se jednalo o citlivé drama o dospívání odehrávající se v 60. letech, které se zabývalo tématy šikany a tolerance. The Reunion byl akční film o třech bratrech, kteří se musí naučit spolupracovat. Pro tento film Johnston vytvořil kompletní soundtrack, který byl vydán v říjnu 2011 a obsahoval 31 skladeb. Johnston je třináctinásobným držitelem prestižní ceny BMI FILM & TV AWARD s více než 5 000 skladbami registrovanými v repertoárovém indexu BMI. Jeho hudba je popisována časopisem Newsweek jako "legendární stejně jako samotné hvězdy WWE", zatímco Metal Hammer řadí některá z jeho témat mezi "nejvíce metalové" písně používané jako vstupní hudba. V roce 2017 byl Johnston po 32 letech propuštěn z WWE a nahrazen v roli hudebního skladatele týmem CFO$. Od svého odchodu z WWE Johnston pokračuje v tvorbě skladeb a věnuje se různým hudebním projektům. Jak sám uvedl, nejvíce ho láká psaní hudby pro temná dramata, spolupráce se zpěváky a tvorba materiálu pro rockové kapely.


Jim Johnston: Filmy a pořady 22

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.