?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Eberhard Geick se narodil 18. září 1944 v Magdeburgu v Německu a je kameramanem a scenáristou. Po učňovském výcviku jako soustružník a vojenské službě nastoupil do východoněmeckého televizního studia jako kamerový asistent. V letech 1969 až 1973 studoval kameru na Hochschule für Film und Fernsehen v Postupimi-Babelsbergu (nyní Konrad Wolf Film University Babelsberg). Začátky kariéry a spolupráce s Konradem Wolfem V roce 1976 Geick debutoval jako kameraman celovečerního filmu Lasset die Kindlein… (režie Evelyn Schmidt). Během natáčení tohoto filmu se setkal s režisérem Konradem Wolfem, který dohlížel na režii Evelyn Schmidt. Wolf ho pozval k práci na svém vlastním celovečerním filmu Solo Sunny, příběhu mladé ambiciózní zpěvačky v berlínské čtvrti Prenzlauer Berg. Solo Sunny (1980) se stal nejvýznamnějším filmem, který Geick natočil během svého východoněmeckého období, a pojednává o popové zpěvačce, která se připojí k undergroundové hudební scéně ve východním Berlíně poté, co je vyhozena ze své bojující kapely. Kamerová práce byla svěřena Eberhardu Geickovi, jehož kariéra dostala velký impuls, když si ho Konrad Wolf vybral jako kameramana pro Solo Sunny, což bylo poprvé, kdy Wolf použil jiného kameramana než Wernera Bergmanna. Přechod na Západ a mezinárodní uznání V roce 1984 se Geick rozhodl nevrátit do NDR po natáčení filmu v západním Německu a místo toho pokračoval v práci na západě. Jednou z jeho prvních produkčních prací tam byl milostný příběh Laputa od Helmy Sander-Brahms, který byl promítán v sekci Un Certain Regard na Filmovém festivalu v Cannes 1986. Laputa je západoněmecké drama z roku 1986 režírované Helmou Sanders-Brahms. Geick také natočil film Isabel on the Stairs (1984), drama o Isabel a její matce Rosita, které uprchly do východního Německa z Chile po Pinochetově převratu. Uprostřed předsudků, které chovají mnozí z jejich nových sousedů, Isabel čeká na schodech v naději, že zachytí zprávy o svém otci. Spolupráce s Lutzem Dammbeckem Od konce 80. let Geick fotografoval několik filmů umělce a filmového režiséra Lutze Dammbecka. Jejich spolupráce začala krátkým filmem o třech východoněmeckých umělcích Der Maler kam aus fremden Land (spolu-kameraman s Hartmutem Lange). Následovaly filmy Herakles Höhle—reflexe o životě v totalitních společnostech a vztahu mezi uměním a mocí—a Zeit der Götter, dokumentární film o nacistickém sochaři Arno Brekerovi. Geick je spolu s kameramanem Thomasem Plenertem uveden v titulcích Dammbeckových filmů o východoněmeckém výtvarném umění Dürers Erben a Das Meisterspiel, který získal Stříbrnou holubici na Mezinárodním festivalu dokumentárních a animovaných filmů v Lipsku 1998. Geick byl také jedním z kameramanů, kteří vytvořili vizuální styl pro Dammbeckův mocný dokumentární film Overgames, vyšetřování kořenů a vlivu televizních soutěží. Televizní práce a pedagogická činnost Od roku 1989 označuje třetí a nejaktivnější fázi Geickovy kariéry, během které sloužil jako kameraman u četných televizních produkcí ve sjednoceném Německu, včetně oceňované komediální série Berlin, Berlin, která běžela od roku 2002 do 2005. Eberhard Geick také vyučoval kameru na Konrad Wolf Filmuniversität Babelsberg (1993, 1995-96, 1997-98, 1999-2000), Filmakademie Baden-Württemberg (1996) a Hochschule für Film und Fernsehen v Mnichově (1985).


Eberhard Geick: Filmy a pořady 35

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.