Jacques Tati: Nejlepší filmy a seriály

7.9

Jacques Tati: Filmy a seriály

  • Můj strýček
    Můj strýček (1958)
    FilmRole: Monsieur Hulot
    • iTunes
    Pan Hulot bydlí ve staré lidové čtvrti, kde po ulicích ještě pobíhají psi a lidé si najdou čas, aby se vedle pozdravu zastavili na kus řeči. Sestra pana Hulota naopak bydlí v moderní přepychové čtvrti, kde její manžel, bohatý průmyslník, postavil supermoderní vilu, po stránce techniky stejně jako odcizeného, vesměs nepraktického designu. Pan Hulot chodí navštěvovat svého devítiletého synovce Gérarda, pro kterého jsou jejich výlety na předměstí doslova rájem, může si hrát a vymýšlet nezbednosti s ostatními dětmi. Proto je třeba nezdárného synka po návratu domů ihned umýt a řádně vydezinfikovat. Přepychem spoutaným rodičům se však tato výchova vůbec nelíbí. Otec Gérarda zařídí panu Hulotovi práci. Ale ten do zmechanizovaného světa vnáší jen chaos a nepořádek, a to v prostředí, kde je vše na tlačítka a na vnější efekt, rozhodně nesvědčí.
    78%
    Pan Hulot bydlí ve staré lidové čtvrti, kde po ulicích ještě pobíhají psi a lidé si najdou čas, aby se vedle pozdravu zastavili na kus řeči. Sestra pana Hulota naopak bydlí v moderní přepychové čtvrti, kde její manžel, bohatý průmyslník, postavil supermoderní vilu, po stránce techniky stejně jako odcizeného, vesměs nepraktického designu. Pan Hulot chodí navštěvovat svého devítiletého synovce Gérarda, pro kterého jsou jejich výlety na předměstí doslova rájem, může si hrát a vymýšlet nezbednosti s ostatními dětmi. Proto je třeba nezdárného synka po návratu domů ihned umýt a řádně vydezinfikovat. Přepychem spoutaným rodičům se však tato výchova vůbec nelíbí. Otec Gérarda zařídí panu Hulotovi práci. Ale ten do zmechanizovaného světa vnáší jen chaos a nepořádek, a to v prostředí, kde je vše na tlačítka a na vnější efekt, rozhodně nesvědčí.
    1
  • Ukradené polibky
    Ukradené polibky (1968)
    Film

    Antoine Doinel – věk 24 let. Odpykává si trest ve vojenském vězení. Po propuštění (a vyloučení z armády) se vydává za svou dívkou Christine a snaží se uspět v civilním životě. Zaměstnání, která Antoine především kvůli své nestálé povaze poměrně často mění (noční hlídač, soukromí detektiv, prodavač obuvi), jej ale vnitřně nenaplňují. Antoine je však již duševně dospělý muž, který svou povahu zná, tudíž si umí ze života vzít to lepší a netrápit se malichernostmi.

    Antoine Doinel (hrdina viacerých filmov a alter ego režiséra Francoisa Truffauta) sa z problémového dieťaťa stal mladistvým delikventom. Prihlásil sa do armády, ale kvôli neposlušnosti ho prepustili. Vracia sa z vojenského väzenia do civilného života a hľadá prácu. Vystrieda povolania nočného strážnika, opravára televízorov, skladníka aj súkromného detektíva. Rovnako zúfalo hľadá smer aj v ľúbostnom živote a svoju náklonnosť prenáša z vážnej študentky hudby Christine na atraktívnu, no vydatú Fabienne...

    77%

    Antoine Doinel – věk 24 let. Odpykává si trest ve vojenském vězení. Po propuštění (a vyloučení z armády) se vydává za svou dívkou Christine a snaží se uspět v civilním životě. Zaměstnání, která Antoine především kvůli své nestálé povaze poměrně často mění (noční hlídač, soukromí detektiv, prodavač obuvi), jej ale vnitřně nenaplňují. Antoine je však již duševně dospělý muž, který svou povahu zná, tudíž si umí ze života vzít to lepší a netrápit se malichernostmi.

    Antoine Doinel (hrdina viacerých filmov a alter ego režiséra Francoisa Truffauta) sa z problémového dieťaťa stal mladistvým delikventom. Prihlásil sa do armády, ale kvôli neposlušnosti ho prepustili. Vracia sa z vojenského väzenia do civilného života a hľadá prácu. Vystrieda povolania nočného strážnika, opravára televízorov, skladníka aj súkromného detektíva. Rovnako zúfalo hľadá smer aj v ľúbostnom živote a svoju náklonnosť prenáša z vážnej študentky hudby Christine na atraktívnu, no vydatú Fabienne...

    2
  • Iluzionista
    Iluzionista (2010)
    FilmRole: pan Hulot (mluví)
    • Filmbox+
    Britsko-francouzský animovaný film vznikl na základě nerealizovaného scénáře francouzského herce a režiséra Jacquese Tatiho z roku 1956. Tati jej tehdy věnoval své nejstarší dceři a vypráví v něm příběh zestárlého iluzionisty, který putuje se svým uměním od vesnice k vesnici. Jednoho dne v zapadlé vísce narazí na mladou obdivovatelku, která opravdu věří tomu, že dokáže dělat zázraky. Toto setkání oběma změní život... Hlavní postavou filmu je animovaná postavička Tatiho v podobě Pana Hulota, který herce proslavil po celém světě. Režisérem snímku byl Sylvian Chomet, autor oceňovaného Tria z Belleville (2003).
    75%
    Britsko-francouzský animovaný film vznikl na základě nerealizovaného scénáře francouzského herce a režiséra Jacquese Tatiho z roku 1956. Tati jej tehdy věnoval své nejstarší dceři a vypráví v něm příběh zestárlého iluzionisty, který putuje se svým uměním od vesnice k vesnici. Jednoho dne v zapadlé vísce narazí na mladou obdivovatelku, která opravdu věří tomu, že dokáže dělat zázraky. Toto setkání oběma změní život... Hlavní postavou filmu je animovaná postavička Tatiho v podobě Pana Hulota, který herce proslavil po celém světě. Režisérem snímku byl Sylvian Chomet, autor oceňovaného Tria z Belleville (2003).
    3
  • Playtime
    Playtime (1967)
    FilmRole: Monsieur Hulot
    • iTunes
    Pan Hulot se ocitne v modernistické části velkoměsta, uprostřed chladné architektury ze skla a chromované oceli. Ztratí se v labyrintu neosobních úřadů sídlících v těchto palácích a poté je stržen invazí amerických turistek, hekticky objíždějících evropské metropole. Film natáčený v kulisách nákladně vybudovaného městečka Tativille u Paříže (modely 1 : 5) předznamenal pozdější architektonický experiment - pařížskou čtvrť La Défense. Každý záběr je výsledkem dokonalé choreografie pohybů, gest a manýr, zachycuje i drobné reakce postav v odlidštěném prostředí mrakodrapů. Obrazy jsou doprovázeny kakofonií zvuků a jen zlomky dialogů. Tatiho tabló obsahuje nepřeberné množství komických detailů, které při jednom zhlédnutí nelze všechny postihnout. Ve své době nedoceněné arcidílo - komediální vize na pomezí halucinace a abstrakce - je dnes považováno za nejvýznamnější vizuální inovaci ve filmu 60. let. Film původně natočený na 70 mm byl později rekonstruován a převeden na 35 mm.
    74%
    Pan Hulot se ocitne v modernistické části velkoměsta, uprostřed chladné architektury ze skla a chromované oceli. Ztratí se v labyrintu neosobních úřadů sídlících v těchto palácích a poté je stržen invazí amerických turistek, hekticky objíždějících evropské metropole. Film natáčený v kulisách nákladně vybudovaného městečka Tativille u Paříže (modely 1 : 5) předznamenal pozdější architektonický experiment - pařížskou čtvrť La Défense. Každý záběr je výsledkem dokonalé choreografie pohybů, gest a manýr, zachycuje i drobné reakce postav v odlidštěném prostředí mrakodrapů. Obrazy jsou doprovázeny kakofonií zvuků a jen zlomky dialogů. Tatiho tabló obsahuje nepřeberné množství komických detailů, které při jednom zhlédnutí nelze všechny postihnout. Ve své době nedoceněné arcidílo - komediální vize na pomezí halucinace a abstrakce - je dnes považováno za nejvýznamnější vizuální inovaci ve filmu 60. let. Film původně natočený na 70 mm byl později rekonstruován a převeden na 35 mm.
    4
  • Škola pošťáků
    Škola pošťáků (1947)
    FilmRole: Postman
    Ve třináctiminutové grotesce Škola pošťáků si Jacques Tati "vyzkoušel" řadu gagů, které pak uplatnil ve svém prvním celovečerním filmu Jede, jede poštovský panáček. Na venkovské poště "terorizuje" nadřízený tři pošťáky - měří jejich rychlost na bicyklu, racionalizuje jejich pohyby, vše podle amerického vzoru. Tati zde, stejně jako ve svých dalších filmech, reflektuje eklektičnost a zběsilost své doby.
    Žánry:Komedie
    74%
    Ve třináctiminutové grotesce Škola pošťáků si Jacques Tati "vyzkoušel" řadu gagů, které pak uplatnil ve svém prvním celovečerním filmu Jede, jede poštovský panáček. Na venkovské poště "terorizuje" nadřízený tři pošťáky - měří jejich rychlost na bicyklu, racionalizuje jejich pohyby, vše podle amerického vzoru. Tati zde, stejně jako ve svých dalších filmech, reflektuje eklektičnost a zběsilost své doby.
    Žánry:Komedie
    5
  • Prázdniny pana Hulota
    Prázdniny pana Hulota (1953)
    FilmRole: Monsieur Hulot
    • iTunes
    Situační komedie o laskavém a ochotném muži, panu Hulotovi, který přijede do přímořského střediska vlastním autem. Jeho dobrosrdečnost a nápady se však vždy vrátí do opačné polohy a přinášejí mezi prázdninové hosty vzruch. Avšak ani tito hosté neznamenají v tomto filmu množství, nýbrž jsou dobře viděnými jednotlivými postavičkami s vlastními charakteristickými znaky. A pak se přiblíží konec pobytu této společnosti ve středisku, kterému pravý půvab tentokrát přinesla usměvavá a typická postavička pana Hulota. (FILMOVÝ PŘEHLED 34 / 1955)

    Prázdniny pana Hulota jsou druhým celovečerním filmem Jacquese Tatiho. Kaskádu gagů, drobných postřehů, komických situací rozvrstvených do několika plánů rozehrává Tati v prázdninovém prostředí přímořského městečka blízko Bretaně. Kaleidoskop lidí, kteří se přijeli rekreovat k Atlantiku, je složen ze zástupců různých evropských národů. Přestože všichni opouštějí své všednodenní stereotypy, zdaleka neodhazují svůj charakter a zažité způsoby chování, jež jsou vpravdě národní. Angličanky nepřestanou hrát tenis a popíjet čaj, stejně jako typická Francouzka bude neustále hlídat své oblečení a účes a německá povaha vystupuje na povrch v nejobyčejnějších situacích. Zatímco multinárodní společnost se zabývá drobnými problémy lidí na prázdninách, v pozadí z rozhlasu zaznívají zprávy a komentáře zásadních politických a hospodářských problémů doby. Se šumem moře se mísí prázdninový ruch - hoteliéři, plavčíci, neúnavné všudypřítomné děti. A uprostřed tohoto kolotání pan Hulot, nepřehlédnutelný nešika, který nemá ani zdání o tom, že je nešika. I v tomto filmu můžeme obdivovat Jacquese Tatiho jako neúnavného pozorovatele všeho lidského i nelidského ve světě jeho doby, který geniálním způsobem dokázal reflektovat své vnímání.
    Žánry:Komedie
    72%
    Situační komedie o laskavém a ochotném muži, panu Hulotovi, který přijede do přímořského střediska vlastním autem. Jeho dobrosrdečnost a nápady se však vždy vrátí do opačné polohy a přinášejí mezi prázdninové hosty vzruch. Avšak ani tito hosté neznamenají v tomto filmu množství, nýbrž jsou dobře viděnými jednotlivými postavičkami s vlastními charakteristickými znaky. A pak se přiblíží konec pobytu této společnosti ve středisku, kterému pravý půvab tentokrát přinesla usměvavá a typická postavička pana Hulota. (FILMOVÝ PŘEHLED 34 / 1955)

    Prázdniny pana Hulota jsou druhým celovečerním filmem Jacquese Tatiho. Kaskádu gagů, drobných postřehů, komických situací rozvrstvených do několika plánů rozehrává Tati v prázdninovém prostředí přímořského městečka blízko Bretaně. Kaleidoskop lidí, kteří se přijeli rekreovat k Atlantiku, je složen ze zástupců různých evropských národů. Přestože všichni opouštějí své všednodenní stereotypy, zdaleka neodhazují svůj charakter a zažité způsoby chování, jež jsou vpravdě národní. Angličanky nepřestanou hrát tenis a popíjet čaj, stejně jako typická Francouzka bude neustále hlídat své oblečení a účes a německá povaha vystupuje na povrch v nejobyčejnějších situacích. Zatímco multinárodní společnost se zabývá drobnými problémy lidí na prázdninách, v pozadí z rozhlasu zaznívají zprávy a komentáře zásadních politických a hospodářských problémů doby. Se šumem moře se mísí prázdninový ruch - hoteliéři, plavčíci, neúnavné všudypřítomné děti. A uprostřed tohoto kolotání pan Hulot, nepřehlédnutelný nešika, který nemá ani zdání o tom, že je nešika. I v tomto filmu můžeme obdivovat Jacquese Tatiho jako neúnavného pozorovatele všeho lidského i nelidského ve světě jeho doby, který geniálním způsobem dokázal reflektovat své vnímání.
    Žánry:Komedie
    6
  • Jede, jede poštovský panáček
    Jede, jede poštovský panáček (1949)
    FilmRole: François the postman
    • iTunes
    Jedna z nejvýraznějších osobností francouzské filmové komedie natočila podle vlastního scénáře osobitou komedii o pošťákovi z malé a ospalé vesničky, který je posedlý zaváděním metod amerického poštovního systému do své venkovské praxe. Tento na první pohled nepříliš složitý námět vytvořil scenáristovi, režisérovi a představiteli hlavní role J. Tatimu dostatečný prostor pro prezentaci neopakovatelného humoru, který dokonale navazuje na slavné tradice němé grotesky. Skvěle rozehraná obrazová složka filmu je v potřebných místech působivě podpořena vhodně užitým dialogem či hudbou.
    Žánry:Komedie
    72%
    Jedna z nejvýraznějších osobností francouzské filmové komedie natočila podle vlastního scénáře osobitou komedii o pošťákovi z malé a ospalé vesničky, který je posedlý zaváděním metod amerického poštovního systému do své venkovské praxe. Tento na první pohled nepříliš složitý námět vytvořil scenáristovi, režisérovi a představiteli hlavní role J. Tatimu dostatečný prostor pro prezentaci neopakovatelného humoru, který dokonale navazuje na slavné tradice němé grotesky. Skvěle rozehraná obrazová složka filmu je v potřebných místech působivě podpořena vhodně užitým dialogem či hudbou.
    Žánry:Komedie
    7
  • Pan Hulot jede na výstavu
    Pan Hulot jede na výstavu (1971)
    FilmRole: Monsieur Hulot
    • iTunes
    71%
    8
  • Ďábel v těle
    Ďábel v těle (1947)
    FilmRole: Un officier
    Ve Francii za první světové války čeká Marthe na svého manžela Jacquesa, který bojuje na frontě. Poté začne bouřlivý poměr se sedmnáctiletým Françoisem, se kterým měla pletky ještě před svatbou s Jacquesem. Žárlivý François se těžko smiřuje s tím, že Marthe je vdaná, zatímco ona se snaží dokázat svou oddanost svému mladému, horkokrevnému milenci. Situace se ještě více zkomplikuje, když Marthe otěhotní s Jacquesovým dítětem.
    Žánry:DramaRomantický
    67%
    Ve Francii za první světové války čeká Marthe na svého manžela Jacquesa, který bojuje na frontě. Poté začne bouřlivý poměr se sedmnáctiletým Françoisem, se kterým měla pletky ještě před svatbou s Jacquesem. Žárlivý François se těžko smiřuje s tím, že Marthe je vdaná, zatímco ona se snaží dokázat svou oddanost svému mladému, horkokrevnému milenci. Situace se ještě více zkomplikuje, když Marthe otěhotní s Jacquesovým dítětem.
    Žánry:DramaRomantický
    9
  • Večerní škola
    Večerní škola (1967)
    FilmRole: Monsieur Hulot
    Večerní škola Jacquese Tatiho se natáčela v dekoracích jeho velkolepého celovečerního snímku Playtime. Tati tu tentokrát nepředstavuje pana Hulota, ale profesora, který učí, jak aplikovat vlastní pozorovací schopnosti na chování jedince v nejrůznějších životních situacích. Jeho žáci tedy studují různé způsoby kouření, nasedání na koně i to, jak který člověk dokáže narazit do sloupu či zakopnout na schodech.
    Žánry:Komedie
    66%
    Večerní škola Jacquese Tatiho se natáčela v dekoracích jeho velkolepého celovečerního snímku Playtime. Tati tu tentokrát nepředstavuje pana Hulota, ale profesora, který učí, jak aplikovat vlastní pozorovací schopnosti na chování jedince v nejrůznějších životních situacích. Jeho žáci tedy studují různé způsoby kouření, nasedání na koně i to, jak který člověk dokáže narazit do sloupu či zakopnout na schodech.
    Žánry:Komedie
    10
  • Sylvie et le fantôme
    Sylvie et le fantôme (1946)
    FilmRole: le fantôme d'Alain de Francigny
    Specialista na literární adaptace ve francouzské kinematografii Claude Autant-Lara natáčí v roce 1946 romantickou komedii s fantastickými a mysteriózními prvky, která čerpá z literárního odkazu duchařských příběhů. Mladá dívka Sylvie prožívá citové vzplanutí k Alainovi zabitému při souboji a vnímá jeho posmrtnou přítomnost na hradě. Její otec chce před dceřinými šestnáctými narozeninami prodat Sylviinu oblíbenou věc: obraz s portrétem milovaného Alaina. Režisér pracuje ve filmu s tematickými prvky příznačnými pro duchařské historky, jakými jsou prostředí hradu, horoucí láska k mrtvému, malířská podobizna zesnulého symbolizující a předznamenávající jeho přítomnost, postava ducha nebo postava nevinné dívky přicházející do kontaktu s nadpřirozenou bytostí. [Zdroj: 34. LFŠ 2008]
    64%
    Specialista na literární adaptace ve francouzské kinematografii Claude Autant-Lara natáčí v roce 1946 romantickou komedii s fantastickými a mysteriózními prvky, která čerpá z literárního odkazu duchařských příběhů. Mladá dívka Sylvie prožívá citové vzplanutí k Alainovi zabitému při souboji a vnímá jeho posmrtnou přítomnost na hradě. Její otec chce před dceřinými šestnáctými narozeninami prodat Sylviinu oblíbenou věc: obraz s portrétem milovaného Alaina. Režisér pracuje ve filmu s tematickými prvky příznačnými pro duchařské historky, jakými jsou prostředí hradu, horoucí láska k mrtvému, malířská podobizna zesnulého symbolizující a předznamenávající jeho přítomnost, postava ducha nebo postava nevinné dívky přicházející do kontaktu s nadpřirozenou bytostí. [Zdroj: 34. LFŠ 2008]
    11
  • Pěstuj si svou levačku
    Pěstuj si svou levačku (1936)
    FilmRole: Roger
    63%
    12
  • Veselá neděle
    Veselá neděle (1935)
    Film
    Jacques Tati a jeho kamarád Rhum hrají roli pobudů (což byla v té době do značné míry i jejich realita), kteří se snaží získat peníze tím, že zorganizují improvizovanou prohlídku v chatrném autobuse, jehož používání si vyjednají zdarma.
    59%
    Jacques Tati a jeho kamarád Rhum hrají roli pobudů (což byla v té době do značné míry i jejich realita), kteří se snaží získat peníze tím, že zorganizují improvizovanou prohlídku v chatrném autobuse, jehož používání si vyjednají zdarma.
    13
  • On demande une brute
    On demande une brute (1934)
    FilmRole: M. Roustabat
    54%
    14

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.