Ginger Rogers

7.3

Články 3

Jackie Chan se ve filmu zjevil před 45 lety. Bojová umění postavil na hlavu
Recenze1. 5. 2023

Před pár dny oslavila 60. narozeniny největší čínská kung-fu hvězda Jet Li. Nyní máme skvělou záminku připomenout si světově nejúspěšnějšího hongkongského akčního herce Jackieho Chana, neboť od premiéry jeho prvního velkého filmu Škola hada právě uplynulo 45 let.

„Netočte o mně,“ prosil nejuznávanější filmový tanečník. Hollywood ale chystá biografii se Spider-Manem v čele
Filmy14. 2. 2023

Americký filmový institut ho označil za pátého nejikoničtějšího herce 20. století. Fred Astaire je někdy také považovaný za nejvlivnějšího tanečníka tohoto období, byl vzorem pro tak odlišné umělce jako Michail Baryšnikov a Michael Jackson. Kinematografii, hudbu a módu ovlivnil jako málokdo ve své době a jeho výstupy byl inspirován i pražský Tančící dům. Nyní se konečně dočká velké filmové biografie. Je tu ale jeden zádrhel. On sám bude při premiéře (jistě velmi elegantně) rotovat v hrobě.

Před 95 lety film poprvé promluvil. Největší mistři oboru z toho byli zděšení
Recenze6. 10. 2022

U oboru tak závislého na nových technologiích, jako je kinematografie, by se očekávalo, že se bude časem výrazně proměňovat. Při bližším zkoumání se ale zdá, že v principu se způsob vyprávění filmových příběhů v posledních sto letech vlastně moc nezměnil. Možmá máme kvalitnější kamery, filmový materiál se naučil zaznamenávat barvy a digitalizace umožnila novou úroveň speciálních efektů, nicméně jádro zůstává stejné. Tedy s jednou zásadní výjimkou. Uplynulo 95 let od premiéry Jazzového zpěváka, který přinesl poslední velký otřes v celém oboru: synchronizovaný zvuk.