?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Pedro Farkas: Filmy a seriály

  • Marvada Carne, A
    Marvada Carne, A (1985)
    Film
    Nhô Quim opouští rodný venkov, aby si splnil dvě přání: najít si ženu a najíst se hovězího. Mladá venkovanka se dozví o těchto přáních a namluví mu, že její otec má býka, kterého chce porazit během její svatby. Hrdina si tedy myslí, že spojí příjemné s užitečným, ale ještě netuší, jak těžkou zkoušku mu připravil budoucí tchán.

    V roce premiéry filmu Zkažené maso zaznamenala brazilská kinematografie několik zásadních událostí: novým ředitelem Embrafilme (nejvýznamnější produkční a distribuční společnost suplující zároveň státní filmový institut) byl jmenován Carlos Augusto Calil; pod patronací stejné instituce je organizována retrospektiva, výstava a je publikována kniha Roteiros do Terceiro Mundo Glaubera Rochy; Polibek pavoučí ženy byl oceněn na festivalu v Cannes; koná se první festival brazilského filmu Rio-Cine; mistři hnutí udigrudi Julio Bressane a Rogério Sganzerla přicházejí s novými filmy a má premiéru snímek André Klotzela. Ten není možná tak známý a citovaný jako díla harcovníků cinema novo, ale i přesto patří mezi nejzdařilejší díla odrážející přeměny let sedmdesátých a osmdesátých. Těchto dvacet let „trpí“ odchodem cinema novo. Nakrátko se prosazuje proud udigrudi (úmyslně zdeformované slovo underground) – označovaný za okrajovou kinematografii. Za jeho předchůdce jsou často považováni José Mojica Marins, jehož dvě klíčová díla Dnes v noci se vtělím do tvé mrtvoly a O půlnoci odnesu tvou duši (oba filmy jsou v programu letošní přehlídky brazilského filmu) se stala do značné míry estetickou inspirací. Tím druhým je Ozualdo Candeias. Jedním z vrcholných děl udigrudi je Meteorango Kid, mezigalaktický hrdina (také bude uveden v rámci přehlídky). Kinematografie je zavalena pornochanchadas, jež vyhovují pouze tomu nejzvrhlejšímu vkusu. Stát mění systém cenzurní kontroly a zavádí poměrně důsledný protekcionismus. Podporována jsou díla reflektující zásadní události v dějinách Brazílie, proto v této době vzniká dosud nevídaný počet historických filmů. Ale přeci jen lze vystopovat menší skupinu filmů, která navazuje na cinema novo. I když toto tvrzení je třeba brát s nadhledem. Kromě zavedených režisérů jako Carlos Diegues, Ruy Guerra, Leon Hirszman nebo Nelson Pereira dos Santos mají možnost natáčet i poměrně neznámí filmaři. U nich se projevuje spojování nejrůznějších oblíbených žánrů (to je zpočátku motivováno především komerčními důvody) s tématy rozvíjenými v rámci cinema novo. Sem patří ruralismus, který se neujal ani v klasických hraných filmech ani v dokumentární tvorbě 70. a 80. let, ale našel novou živnou půdu ve filmech typu Zkažené maso, jež spojují surreálný humor Macunaímy a klišé tzv. caipiras komedií z Mazzaropi. Jde o objevování nových hranic – zde spojení ekologie s mytologií.

    (David Čeněk, LFŠ 2007)
    Žánry:Komedie
    70%
    Nhô Quim opouští rodný venkov, aby si splnil dvě přání: najít si ženu a najíst se hovězího. Mladá venkovanka se dozví o těchto přáních a namluví mu, že její otec má býka, kterého chce porazit během její svatby. Hrdina si tedy myslí, že spojí příjemné s užitečným, ale ještě netuší, jak těžkou zkoušku mu připravil budoucí tchán.

    V roce premiéry filmu Zkažené maso zaznamenala brazilská kinematografie několik zásadních událostí: novým ředitelem Embrafilme (nejvýznamnější produkční a distribuční společnost suplující zároveň státní filmový institut) byl jmenován Carlos Augusto Calil; pod patronací stejné instituce je organizována retrospektiva, výstava a je publikována kniha Roteiros do Terceiro Mundo Glaubera Rochy; Polibek pavoučí ženy byl oceněn na festivalu v Cannes; koná se první festival brazilského filmu Rio-Cine; mistři hnutí udigrudi Julio Bressane a Rogério Sganzerla přicházejí s novými filmy a má premiéru snímek André Klotzela. Ten není možná tak známý a citovaný jako díla harcovníků cinema novo, ale i přesto patří mezi nejzdařilejší díla odrážející přeměny let sedmdesátých a osmdesátých. Těchto dvacet let „trpí“ odchodem cinema novo. Nakrátko se prosazuje proud udigrudi (úmyslně zdeformované slovo underground) – označovaný za okrajovou kinematografii. Za jeho předchůdce jsou často považováni José Mojica Marins, jehož dvě klíčová díla Dnes v noci se vtělím do tvé mrtvoly a O půlnoci odnesu tvou duši (oba filmy jsou v programu letošní přehlídky brazilského filmu) se stala do značné míry estetickou inspirací. Tím druhým je Ozualdo Candeias. Jedním z vrcholných děl udigrudi je Meteorango Kid, mezigalaktický hrdina (také bude uveden v rámci přehlídky). Kinematografie je zavalena pornochanchadas, jež vyhovují pouze tomu nejzvrhlejšímu vkusu. Stát mění systém cenzurní kontroly a zavádí poměrně důsledný protekcionismus. Podporována jsou díla reflektující zásadní události v dějinách Brazílie, proto v této době vzniká dosud nevídaný počet historických filmů. Ale přeci jen lze vystopovat menší skupinu filmů, která navazuje na cinema novo. I když toto tvrzení je třeba brát s nadhledem. Kromě zavedených režisérů jako Carlos Diegues, Ruy Guerra, Leon Hirszman nebo Nelson Pereira dos Santos mají možnost natáčet i poměrně neznámí filmaři. U nich se projevuje spojování nejrůznějších oblíbených žánrů (to je zpočátku motivováno především komerčními důvody) s tématy rozvíjenými v rámci cinema novo. Sem patří ruralismus, který se neujal ani v klasických hraných filmech ani v dokumentární tvorbě 70. a 80. let, ale našel novou živnou půdu ve filmech typu Zkažené maso, jež spojují surreálný humor Macunaímy a klišé tzv. caipiras komedií z Mazzaropi. Jde o objevování nových hranic – zde spojení ekologie s mytologií.

    (David Čeněk, LFŠ 2007)
    Žánry:Komedie
    1
  • Não Por Acaso
    Não Por Acaso (2007)
    Film
    70%
    2
  • Desmundo
    Desmundo (2002)
    Film
    68%
    3
  • Inocência
    Inocência (1983)
    Film
    67%
    4
  • Dois Córregos - Verdades Submersas no Tempo
    Dois Córregos - Verdades Submersas no Tempo (1999)
    Film
    67%
    5
  • Čtyři za žádného
    Čtyři za žádného (2005)
    Film
    Copacabana není jen krásná pláž v Riu de Janeiru zobrazovaná na pohlednicích – zní tak i leitmotiv starosti odhánějící, svěží, ironické komedie se sociálním podtextem, jež si bere na paškál přetvářku a další nešvary mocných i obyčejných lidí. Jednou z jejích hlavních hrdinek je sedmnáctiletá hlídačka dětí z venkova Rita, vzdychající po místním idolu, klackovitém surfaři Paulovi, který tráví většinu času buď na prkně, nebo s marihuanovým jointem v puse ve společnosti zdejších prostitutek. Ritina žárlivost vzrůstá a jednoho dne ji napadne dost nevšední způsob, jak se Paulovi přiblížit – odebere se na ulici a začne se pod přezdívkou Mystery oddávat nejstaršímu řemeslu na světě. Její naivní a mírná povaha a také dokonalé křivky z ní brzy udělají mezi zákazníky hvězdu, a navíc jejímu kouzlu propadne i Tim, drsný pasák, který ji zaměstnal. Ale není jediný, kdo utone v jejích očích. Zaláskovaní jsou brzy i Paulo a také chlapec z ulice Waldick. Nejslavnější pláž se brzy stane svědkem jejich boje o dívčino srdce ve snímku, který získal hned pět hlavních cen na Cuiabá Film and Video Festival a dvě na Brasília Festival of Brazilian Cinema.
    Žánry:Komedie
    65%
    Copacabana není jen krásná pláž v Riu de Janeiru zobrazovaná na pohlednicích – zní tak i leitmotiv starosti odhánějící, svěží, ironické komedie se sociálním podtextem, jež si bere na paškál přetvářku a další nešvary mocných i obyčejných lidí. Jednou z jejích hlavních hrdinek je sedmnáctiletá hlídačka dětí z venkova Rita, vzdychající po místním idolu, klackovitém surfaři Paulovi, který tráví většinu času buď na prkně, nebo s marihuanovým jointem v puse ve společnosti zdejších prostitutek. Ritina žárlivost vzrůstá a jednoho dne ji napadne dost nevšední způsob, jak se Paulovi přiblížit – odebere se na ulici a začne se pod přezdívkou Mystery oddávat nejstaršímu řemeslu na světě. Její naivní a mírná povaha a také dokonalé křivky z ní brzy udělají mezi zákazníky hvězdu, a navíc jejímu kouzlu propadne i Tim, drsný pasák, který ji zaměstnal. Ale není jediný, kdo utone v jejích očích. Zaláskovaní jsou brzy i Paulo a také chlapec z ulice Waldick. Nejslavnější pláž se brzy stane svědkem jejich boje o dívčino srdce ve snímku, který získal hned pět hlavních cen na Cuiabá Film and Video Festival a dvě na Brasília Festival of Brazilian Cinema.
    Žánry:Komedie
    6
  • Zuzu Angel
    Zuzu Angel (2006)
    Film
    Zuzu Angel sleduje poslední roky života slavné brazilské módní návrhářky a její marnou snahu o spravedlnost. Film se zaměřuje na případ jejího syna Stuarta, aktivisty, který byl zatčen, mučen, zavražděn a jehož tělo bylo zlikvidováno vojenskými silami počátkem 70. let v Rio de Janeiru, během nejtemnější éry brazilského vojenského režimu a cenzury médií.
    Žánry:Drama
    62%
    Zuzu Angel sleduje poslední roky života slavné brazilské módní návrhářky a její marnou snahu o spravedlnost. Film se zaměřuje na případ jejího syna Stuarta, aktivisty, který byl zatčen, mučen, zavražděn a jehož tělo bylo zlikvidováno vojenskými silami počátkem 70. let v Rio de Janeiru, během nejtemnější éry brazilského vojenského režimu a cenzury médií.
    Žánry:Drama
    7
  • Capitalismo Selvagem
    Capitalismo Selvagem (1994)
    Film
    60%
    8
  • Ele, o Boto
    Ele, o Boto (1987)
    Film
    Podle jedné amazonské legendy navštěvuje každým měsícem, za úplňku, brazilskou rybářskou vesnici tajemný host: Boto, který se proměňuje v člověka, aby sváděl a byl milován ženami a nenáviděn muži. Jednou z jeho obětí je dcera rybáře, která s Botem zplodí syna. Boto se neustále vrací, aby ji sváděl, a i když se provdá, nepřestává ji vyhledávat. To vyvolává hněv manžela, který ho chce za každou cenu zabít.
    Žánry:Drama
    59%
    Podle jedné amazonské legendy navštěvuje každým měsícem, za úplňku, brazilskou rybářskou vesnici tajemný host: Boto, který se proměňuje v člověka, aby sváděl a byl milován ženami a nenáviděn muži. Jednou z jeho obětí je dcera rybáře, která s Botem zplodí syna. Boto se neustále vrací, aby ji sváděl, a i když se provdá, nepřestává ji vyhledávat. To vyvolává hněv manžela, který ho chce za každou cenu zabít.
    Žánry:Drama
    9
  • Boca
    Boca (1994)
    Film
    57%
    10
  • Índia, a Filha do Sol
    Índia, a Filha do Sol (1982)
    Film
    52%
    11

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.