?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Jurandir de Oliveira: Filmy a seriály

  • Paměti z vězení
    Paměti z vězení (1984)
    Film
    V roce 1935 došlo v Brazílii k vojenskému povstání a antikomunistickým represím. Spisovatel Graciliano Ramos byl již dlouho trnem v oku fašistickým skupinám, které nyní využívají situace, jež jim umožňuje jeho uvěznění. Film byl natočen podle stejnojmenného autobiografického románu autora Vyprahlých životů.

    Premiéra filmu v roce 1984 znamenala velký úspěch pro Nelsona Pereira dos Santose. Návrat k formální vytříbenosti je ve Vzpomínkách z vězení doveden k dokonalosti. Kamera vyniká citlivým navozením autentické atmosféry a silnou expresivitou. Už jen nápad použít v úvodu a na závěr hudební variaci na národní hymnu je pro domácí obecenstvo strhujícím zážitkem. Tehdy již klasik brazilské kinematografie se vrací k svému tématu nejvlastnějšímu – obrazu země a jejího vývoje. Vzpomínky z vězení mají v sobě trochu ze všeho: obrazy z chudinských předměstí, ze života mulatů, migrujících dělníků nebo indiánů. Nicméně zatímco ve svých filmech z 50. a 60. let chtěl být režisér pozorovatelem, tudíž také vkládal do děje zcizující prvky, aby zabránil nežádoucí identifikaci diváka s individuálním hrdinou, zde je hlavní hrdina zřejmý – novinář Graciliano Ramos. Po třiceti letech ve svém čtrnáctém celovečerním filmu má režisér poprvé jasného mluvčího svých myšlenek. Nejde o autorovo alter ego, ale souhlas s postoji. Děj (v knize rozprostřen na pět set padesát stran) je citlivě zhuštěn, aby se uspokojivě vešel do „pouhých“ tří hodin a čtvrt. První hodina (první část knihy) je popisem cesty do vězení, druhá hodina se odehrává ve věznici v hlavním městě (odpovídá druhé a čtvrté části knihy) a třetí hodina (třetí část knihy) je vyplněna událostmi z vězení Ilha Grande, kde byli političtí vězni. Tyto změny oproti literární předloze prospěly dramatičtějšímu spádu. Graciliano Ramos sepsal vzpomínky v roce 1946, tedy deset let po svém zatčení. Poznámky si dělal již během věznění. Bohužel zemřel, aniž by napsal poslední kapitolu o propuštění na svobodu. Avšak Nelson Pereira dos Santos se rozhodl příběh dokončit. V kontextu jeho díla zaznamenal tento rozsáhlý opus nečekaně kladnou odezvu. Byl uveden na festivalu v Cannes, kde sklidil dlouhotrvající potlesk a cenu mezinárodní kritiky spolu s Paříž, Texas Wima Wenderse. Pro brazilského režiséra to znamenalo návrat do doby slávy Vyprahlých životů. Nyní byly opět okolnosti příznivě nakloněny a jejich výsledkem je silný film po stránce obsahové, ale i díky své okouzlující obrazové výmluvnosti.

    (David Čeněk, LFŠ 2007)
    Žánry:Drama
    75%
    V roce 1935 došlo v Brazílii k vojenskému povstání a antikomunistickým represím. Spisovatel Graciliano Ramos byl již dlouho trnem v oku fašistickým skupinám, které nyní využívají situace, jež jim umožňuje jeho uvěznění. Film byl natočen podle stejnojmenného autobiografického románu autora Vyprahlých životů.

    Premiéra filmu v roce 1984 znamenala velký úspěch pro Nelsona Pereira dos Santose. Návrat k formální vytříbenosti je ve Vzpomínkách z vězení doveden k dokonalosti. Kamera vyniká citlivým navozením autentické atmosféry a silnou expresivitou. Už jen nápad použít v úvodu a na závěr hudební variaci na národní hymnu je pro domácí obecenstvo strhujícím zážitkem. Tehdy již klasik brazilské kinematografie se vrací k svému tématu nejvlastnějšímu – obrazu země a jejího vývoje. Vzpomínky z vězení mají v sobě trochu ze všeho: obrazy z chudinských předměstí, ze života mulatů, migrujících dělníků nebo indiánů. Nicméně zatímco ve svých filmech z 50. a 60. let chtěl být režisér pozorovatelem, tudíž také vkládal do děje zcizující prvky, aby zabránil nežádoucí identifikaci diváka s individuálním hrdinou, zde je hlavní hrdina zřejmý – novinář Graciliano Ramos. Po třiceti letech ve svém čtrnáctém celovečerním filmu má režisér poprvé jasného mluvčího svých myšlenek. Nejde o autorovo alter ego, ale souhlas s postoji. Děj (v knize rozprostřen na pět set padesát stran) je citlivě zhuštěn, aby se uspokojivě vešel do „pouhých“ tří hodin a čtvrt. První hodina (první část knihy) je popisem cesty do vězení, druhá hodina se odehrává ve věznici v hlavním městě (odpovídá druhé a čtvrté části knihy) a třetí hodina (třetí část knihy) je vyplněna událostmi z vězení Ilha Grande, kde byli političtí vězni. Tyto změny oproti literární předloze prospěly dramatičtějšímu spádu. Graciliano Ramos sepsal vzpomínky v roce 1946, tedy deset let po svém zatčení. Poznámky si dělal již během věznění. Bohužel zemřel, aniž by napsal poslední kapitolu o propuštění na svobodu. Avšak Nelson Pereira dos Santos se rozhodl příběh dokončit. V kontextu jeho díla zaznamenal tento rozsáhlý opus nečekaně kladnou odezvu. Byl uveden na festivalu v Cannes, kde sklidil dlouhotrvající potlesk a cenu mezinárodní kritiky spolu s Paříž, Texas Wima Wenderse. Pro brazilského režiséra to znamenalo návrat do doby slávy Vyprahlých životů. Nyní byly opět okolnosti příznivě nakloněny a jejich výsledkem je silný film po stránce obsahové, ale i díky své okouzlující obrazové výmluvnosti.

    (David Čeněk, LFŠ 2007)
    Žánry:Drama
    1
  • Queda, A
    Queda, A (1976)
    Film
    Nehoda na staveništi, která má za následek jednu smrt, vyvolá u jednoho z dělníků snahu o spravedlnost. Ta odhalí mechanismy vykořisťování a třídní vztahy v zemi, která prošla desetiletím rychlé „konzervativní modernizace“ pod taktovkou armády. Film, který volně navazuje na klasiku Os Pistoleiros (1964), sleduje osudy postav, které se z vykonavatelů vykořisťování stávají vykořisťovanými. Nabízí tak víc než jen momentku daného období: časové prolínání ve fikci a realitě zachycuje kus brazilské historie mezi oběma filmy, a tedy i proměny kinematografických přístupů k sociální a politické situaci. Stejně odvážný v obsahu i formě a v originalitě souladu jednoho s druhým, získal na Berlinale Stříbrného medvěda.
    Žánry:Drama
    74%
    Nehoda na staveništi, která má za následek jednu smrt, vyvolá u jednoho z dělníků snahu o spravedlnost. Ta odhalí mechanismy vykořisťování a třídní vztahy v zemi, která prošla desetiletím rychlé „konzervativní modernizace“ pod taktovkou armády. Film, který volně navazuje na klasiku Os Pistoleiros (1964), sleduje osudy postav, které se z vykonavatelů vykořisťování stávají vykořisťovanými. Nabízí tak víc než jen momentku daného období: časové prolínání ve fikci a realitě zachycuje kus brazilské historie mezi oběma filmy, a tedy i proměny kinematografických přístupů k sociální a politické situaci. Stejně odvážný v obsahu i formě a v originalitě souladu jednoho s druhým, získal na Berlinale Stříbrného medvěda.
    Žánry:Drama
    2
  • Lúcio Flávio, o Passageiro da Agonia
    Lúcio Flávio, o Passageiro da Agonia (1977)
    Film
    71%
    3
  • Se Segura, Malandro!
    Se Segura, Malandro! (1978)
    Film
    Paulo Otávio provozuje pirátskou rozhlasovou stanici ve slumech Rio de Janeira. S vypětím všech sil se snaží udržet stanici v chodu, protože jediná pomoc, které se mu dostává, pochází od reportéra Calóie. Jejich příběh přesahuje rámec všednosti, když město začne čelit vlně zločinnosti.
    Žánry:Komedie
    65%
    Paulo Otávio provozuje pirátskou rozhlasovou stanici ve slumech Rio de Janeira. S vypětím všech sil se snaží udržet stanici v chodu, protože jediná pomoc, které se mu dostává, pochází od reportéra Calóie. Jejich příběh přesahuje rámec všednosti, když město začne čelit vlně zločinnosti.
    Žánry:Komedie
    4
  • Amor bandido
    Amor bandido (1979)
    FilmRole: Doorman
    Policista Galvão se pouští do vyšetřování dvou případů – jednoho profesního a druhého osobního. Kromě pátrání po sériovém vrahovi se snaží najít i svou odcizenou dceru Sandru, kterou kdysi vyhodil z domu. Jejich životy se protnou, když se sériový vrah Toninho spřátelí se Sandrou, která se živí jako exotická tanečnice a prostitutka v pochybném prostředí Ria na konci 70. let.
    Žánry:Drama
    63%
    Policista Galvão se pouští do vyšetřování dvou případů – jednoho profesního a druhého osobního. Kromě pátrání po sériovém vrahovi se snaží najít i svou odcizenou dceru Sandru, kterou kdysi vyhodil z domu. Jejich životy se protnou, když se sériový vrah Toninho spřátelí se Sandrou, která se živí jako exotická tanečnice a prostitutka v pochybném prostředí Ria na konci 70. let.
    Žánry:Drama
    5
  • Avaeté - Semente da Vingança
    Avaeté - Semente da Vingança (1985)
    FilmRole: Sinfrônio
    62%
    6
  • Bela Donna
    Bela Donna (1998)
    FilmRole: Juca
    41%
    7
  • Rei do Gado, O
    Rei do Gado, O (1996)
    Seriál
    V 19. storočí sa usadilo v Brazílii množstvo prisťahovalcov z Európy, ktorí sa veľmi rýchlo prispôsobili miestnym zvykom a miestnemu obyvateľstvu, s ktorým postupne splynuli. Ich potomkovia sú protagonistami tohto seriálu. Medzi dvoma mužmi, Berdinazzim a Mezengom, vypukol zápas o zem, o majetok. Zápas, ktorý nadlho obe rodiny znepriatelil. Ich deti, Enrico a Giovanna, ako to už v živote býva, zasiahol Amorov šíp. Z tohto vzťahu sa narodil syn Bruno, ktorého meno sa stalo synonymom moci a sily. Brunove deti, Marco a Lia, sa narodili v šťastnej rodine, no po čase Bruna opustila manželka Lia, ktorá si našla muža, zaujímajúceho sa iba o jej peniaze. Ďalším hrdinom seriálu je Geremias, potomok rodiny Bardinazziovcov, bohatý výrobca kávy a farmár. Seriál priblíži divákovi atraktívnu juhoamerickú krajinu a život v nej. Píše sa rok 1942. Giovanna Berdinazziová a Enrico Mezenga sa ľúbia, ale ich otcovia sa škriepia pre kúsok zeme, a nenávidia sa na život a na smrť. Mladí sa musia so svojou láskou skrývať. Prišiel 23. august 1942. Brazília vstúpila do vojny a vytvára sa prvý pluk brazílskych expedičných síl. Enrico sa vyhráža, že sa prihlási ako dobrovoľník. A tak starý Mezenga nakoniec súhlasí s tým, že pôjde k Berdinazziovcom vypýtať Giovannu pre svojho syna.
    Žánry:DramaRomantický
    40%
    V 19. storočí sa usadilo v Brazílii množstvo prisťahovalcov z Európy, ktorí sa veľmi rýchlo prispôsobili miestnym zvykom a miestnemu obyvateľstvu, s ktorým postupne splynuli. Ich potomkovia sú protagonistami tohto seriálu. Medzi dvoma mužmi, Berdinazzim a Mezengom, vypukol zápas o zem, o majetok. Zápas, ktorý nadlho obe rodiny znepriatelil. Ich deti, Enrico a Giovanna, ako to už v živote býva, zasiahol Amorov šíp. Z tohto vzťahu sa narodil syn Bruno, ktorého meno sa stalo synonymom moci a sily. Brunove deti, Marco a Lia, sa narodili v šťastnej rodine, no po čase Bruna opustila manželka Lia, ktorá si našla muža, zaujímajúceho sa iba o jej peniaze. Ďalším hrdinom seriálu je Geremias, potomok rodiny Bardinazziovcov, bohatý výrobca kávy a farmár. Seriál priblíži divákovi atraktívnu juhoamerickú krajinu a život v nej. Píše sa rok 1942. Giovanna Berdinazziová a Enrico Mezenga sa ľúbia, ale ich otcovia sa škriepia pre kúsok zeme, a nenávidia sa na život a na smrť. Mladí sa musia so svojou láskou skrývať. Prišiel 23. august 1942. Brazília vstúpila do vojny a vytvára sa prvý pluk brazílskych expedičných síl. Enrico sa vyhráža, že sa prihlási ako dobrovoľník. A tak starý Mezenga nakoniec súhlasí s tým, že pôjde k Berdinazziovcom vypýtať Giovannu pre svojho syna.
    Žánry:DramaRomantický
    8

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.