Luis Cuadrado

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Luis Cuadrado
Luis Cuadrado Encinar se narodil 8. července 1934 v městě Toro v provincii Zamora ve španělské autonomní oblasti Kastilie a León. Byl španělským kameramanem, který se stal jednou z klíčových postav moderní španělské kinematografie. Počátky kariéry a vzdělání Jeho otec Santos Cuadrado byl mistrem sklářem, který pracoval na restaurování mnoha katedrál poškozených ve španělské občanské válce. Luis zpočátku zkoušel sklářství, poté přešel ke studiu medicíny, které po dvou letech opustil. Strávil sedm let na Oficiální škole kinematografie (EOC), kde dobrovolně opakoval některé kurzy, aby se naučil techniky osvětlení od určitých mistrů a získal zkušenosti ve španělském filmovém průmyslu. V době svého odchodu ze školy v roce 1963 již pracoval na několika filmech, včetně Los golfos (1959) od Carlose Saury a El cochecito (1960) od Marca Ferreriho. Spolupráce s Carlosem Saurou Cuadradův debut jako hlavní kameraman byl ve Saurově filmu The Hunt (1965), který byl natočen černobíle. Jeho první významný úspěch byl v Carlosově Saurově The Hunt (1966), kde pečlivě zachytil drsný efekt spalujícího slunce na pustou krajinu s minimálními technickými vylepšeními. The Hunt (1966) je film, ve kterém Saura plně rozvinul svůj mezinárodně uznávaný styl: naturalismus s politicky alegorickými a symbolickými podtóny, a také označuje začátek Saurovy spolupráce s kameramanem Luisem Cuadradem. Luis Cuadrado pokračoval ve spolupráci s Carlosem Saurou na dalších významných dílech. Počínaje psychologickým thrillerem Peppermint Frappé (1967) – jeho první spoluprací s Geraldine Chaplin, vytvořil Cuadrado vizuální styl, který definoval nové španělské kino. Při práci s barvou Cuadrado také prokázal své mistrovství v Tomorrow Will be Another Day (1967) od Jaime Camina nebo v Peppermint Frappé (1967) od Carlose Saury. Vrchol kariéry a The Spirit of the Beehive Cuadrado se stal zvláště známým svou prací na filmu The Spirit of the Beehive z roku 1973, kde byl kameramanem na Víctorově Ericeově uznávaném filmu a poskytl zásadní příspěvek, který mnoho kritiků připisuje jeho úspěchu. Cuadradovým největším úspěchem byla atmosféra, kterou vytvořil ve spolupráci s Víctorem Ericem pro film The Spirit of the Beehive (1973) produkovaný Querejeta. Jantarové světlo v tomto filmu lze vidět jak jako doslovný výraz světa podobného úlu, který režisér popisuje, tak jako metaforu období potlačených emocí. Pracoval na čtyřech spaghetti westernech během počátku 70. let: Cut-Throats Nine (1970); Sonny and Jed (1972); Yankee Dudler (1973); a The White, the Yellow, and the Black (1975). Pokračoval v poskytování svých služeb pro filmy vytvořené několika svými bývalými spolužáky z EOC, včetně José Luise Boraua Furtivos (1975) a Ricarda Franca Pascual Duarte (1976). Boj s nemocí a konec kariéry Kvůli neoperovatelnímu nádoru na mozku začal ztrácet zrak během natáčení The Spirit of the Beehive a musel se spoléhat na své asistenty. Během natáčení Angelina Fonse Emilia, parada y fonda (vydaného 1976) oslepl úplně a musel opustit profesi. Cuadrado vyhrál mnoho CEC Awards (Cinema Writers Circle Awards) za nejlepší kameru, téměř každý rok mezi lety 1966 a 1977. Zemřel 18. ledna 1980 v Madridu ve Španělsku.


Luis Cuadrado: Filmy a pořady 35


Dodatečné informace

Narození:
1. 1. 1934
Úmrtí:
18. 1. 1980

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.