Elliot Cuker, herec, je známý především svými vedlejšími rolemi v amerických filmech z konce 90. let a počátku 21. století. Jeho nejznámější filmové role zahrnují snímky What's the Worst That Could Happen? (2001), The Spanish Prisoner (1997) a The Longest Week (2014).
Filmová kariéra
V roce 1997 se Elliot Cuker objevil ve filmu The Spanish Prisoner režiséra Davida Mameta, kde ztvárnil roli prodejce starožitných aut (Antique Car Dealer). Tento mysteriózní thriller s Campbellem Scottem a Stevem Martinem v hlavních rolích se stal jedním z jeho nejvýznamnějších filmů. V roce 2001 si zahrál roli senátora Roberta Richardse v komedii What's the Worst That Could Happen? po boku Martina Lawrence a Dannyho DeVita. Tento film režírovaný Samem Weismanem byl volně založen na knize Donalda E. Westlaka a sleduje osudy zkušeného zloděje a bohatého podnikatele, který čelí finančním problémům. V roce 2014 se Cuker objevil ve filmu The Longest Week, kde ztvárnil roli automechanika (Car Mechanic).
Další filmografie
Kromě svých nejznámějších rolí se Elliot Cuker objevil také v několika dalších filmech a televizních seriálech. Jeho filmografie zahrnuje role ve filmech Kicked in the Head a Night Falls on Manhattan, a také účinkování v populárním seriálu Law & Order. Ve filmu Night Falls on Manhattan z roku 1996 ztvárnil roli reportéra (Reporter #3). V komedii Kicked in the Head z roku 1997 si zahrál postavu jménem Sheldon. Tento film režírovaný Matthewem Harrisonem vypráví příběh mladého muže hledajícího sám sebe a jeho interakce s řadou svérázných postav. V seriálu Law & Order se Cuker objevil jako host ve dvou epizodách.
Herecký styl a význam
Elliot Cuker se specializoval především na menší, ale výrazné role ve filmech známých režisérů. Jeho herecká kariéra zahrnuje spolupráci s významnými tvůrci jako David Mamet a Martin Scorsese, který byl výkonným producentem filmu Kicked in the Head. V tomto snímku se objevil po boku takových hereckých hvězd jako Kevin Corrigan, Linda Fiorentino, Michael Rapaport, Lili Taylor, James Woods a Burt Young. Přestože Cuker nikdy nezískal hlavní role ve velkých hollywoodských produkcích, jeho přítomnost v několika kriticky uznávaných filmech z něj činí zajímavou postavu americké nezávislé kinematografie konce 20. a počátku 21. století.