William J. Creber

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

William J. Creber se narodil 26. července 1931 v Los Angeles v Kalifornii a byl americkým art directorem a production designerem. Zemřel 7. března 2019 v Los Angeles na zápal plic po dlouhé nemoci. Svou kariéru v oboru podpořil jeho otec Lewis Creber, který pracoval jako art director ve studiu Fox od 30. let a podílel se na filmech jako State Fair (1945), několika filmech o Charlie Chanovi a všech devíti sériích Perry Mason. Začátky kariéry a televizní práce William J. Creber začínal jako učeň kreslič a svůj první filmový kredit získal jako art director na westernu Rio Conchos, který režíroval Gordon Douglas. Velký průlom přišel v roce 1960, kdy ho supervizor art director Jack Martin Smith povýšil na asistenta pro práci s Hermanem Blumenthalem na filmu Voyage to the Bottom of the Sea od Irwina Allena. Později Allen vybral mladého asistenta pro design televizního seriálu ABC z let 1964-68 založeného na tomto filmu. Creber přepracoval ponorku Seaview a vytvořil její futuristickou „létající ponorku". Získal nominaci na Emmy a začal partnerství s Allenem, které pokračovalo dvě desetiletí, včetně CBS Lost in Space (1965) a ABC The Time Tunnel (1966). Filmová kariéra a oscarové nominace Po tom, co art director na biblickém eposu George Stevense The Greatest Story Ever Told (1965) po roce práce odešel, Creber převzal jeho místo a získal svou první oscarovou nominaci. Režisér Franklin Schaffner řekl Creberovi, že by byl perfektní volbou pro art directora na apokalyptickém klasiku Planet of the Apes (1968), protože část The Greatest Story Ever Told byla natáčena v suchém Glen Canyon v Utahu a Arizoně, který byl později zatopen jezerem Powell. Creber pak pokračoval na dalších dvou pokračováních původní pětidílné série: Beneath the Planet of the Apes (1970) a Escape from the Planet of the Apes (1971). Creber byl nominován na tři Oscary v kategorii nejlepší art direction - za filmy The Greatest Story Ever Told (1965), The Poseidon Adventure (1972) a The Towering Inferno (1974). Oscarové nominace získal za svou práci jako production designer na The Poseidon Adventure a The Towering Inferno, za který také obdržel nominaci na BAFTA. Mezi jeho další filmové kredity patří Justine, Spy Hard, Islands in the Stream, Flight of the Navigator, Twice in a Lifetime, The Detective, Hopscotch a Street Fighter. Naposledy Creber sloužil jako production designer na filmu Roberta Towna Without Limits, příběhu běžecké legendy Steva Prefontaina s Billy Crudupem a Donaldem Sutherlandem. Ocenění a odkaz V roce 2004 obdržel Art Directors Guild Lifetime Achievement Award a v roce 2020 byl uveden do jejich síně slávy. Creberova nejnovější práce jako production designer v televizi byla pro režiséra Gregga Championa na televizním filmu The Last Brickmaker in America s Sidneyem Poitierem, který vyhrál Art Directors Guild Award za výtečnost v art direction pro televizní film nebo minisérii. Kromě svých filmových a televizních projektů Creber navrhl a dohlížel na stavbu New York Street a rezidenčních ulic pro backlot Disney-MGM Studios v Lake Buena Vista na Floridě. Přežila ho manželka Sally Queen, syn Kenneth Creber, Emmy oceněný art director a set designer, a dcera Carolyn.


William J. Creber: Filmy a pořady 27


Dodatečné informace

Narození:
26. 7. 1931

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.