Renata Bauerová, česká herečka, se proslavila především svými rolemi v československé kinematografii 60. a 70. let 20. století. Ačkoliv nepatřila mezi herecké hvězdy první velikosti, zanechala svůj otisk v několika významných filmech své doby.
Filmová kariéra
Renata Bauerová zahájila svou hereckou dráhu koncem 60. let. Její první výraznější role přišla v roce 1967, kdy ztvárnila dceru hlavní hrdinky v psychologickém televizním dramatu Studie jednoho strachu režiséra Karla Kachyni podle novely Stefana Zweiga. V tomto snímku se objevila po boku zkušených herců jako byli Irena Kačírková, Jiří Adamíra a Jaroslava Adamová.
V roce 1969 si zahrála v dalším významném filmu Karla Kachyni Směšný pán, kde se objevila v menší roli vedle Vladimíra Šmerala, který zde exceloval v hlavní roli bývalého profesora kybernetiky. Tento film, natočený podle scénáře Jana Procházky, patří k ceněným dílům české kinematografie konce 60. let a otevřeně se vracel k tématu stalinských represí.
Významné filmové role
Mezi její nejznámější filmy patří hudební komedie Svatá hříšnice (1970) režiséra Vladimíra Čecha, natočená podle divadelní hry Františka Langra Obrácení Ferdyše Pištory. V tomto snímku, odehrávajícím se ve 20. letech na pražském Starém Městě, ztvárnila menší roli.
V roce 1975 se objevila v populární komedii Hodíme se k sobě, miláčku? režiséra Petra Schulhoffa, kde hlavní role ztvárnili Jana Brejchová a Vlastimil Brodský. Tento film o manželském páru, který se po deseti letech soužití rozhodne otestovat svou kompatibilitu pomocí počítače, patří k oblíbeným československým komediím 70. let.
Její filmografii uzavírá role studentky v romantické komedii Setkání v červenci (1978) režiséra Karla Kachyni. Tento snímek, v němž hlavní role ztvárnili Daniela Kolářová, Oldřich Kaiser a Tomáš Holý, vypráví příběh o nečekaném vztahu mezi učitelkou angličtiny a jejím problémovým studentem.
Další tvorba
Kromě filmů se Renata Bauerová objevila také v několika televizních projektech. Podle dostupných informací ztvárnila v průběhu své kariéry role jako Marcela Dittrichová (1972), dívka s brýlemi (1973), holčička na svatbě (1973), svatebčanka (1974), Boženka (1974) a úřednice Lenka (1977).
Renata Bauerová patří mezi ty herecké osobnosti, které sice nezískaly hlavní role ve stěžejních dílech československé kinematografie, ale svými menšími rolemi přispěly k pestrosti a autenticitě filmů své doby. Její herecká kariéra, soustředěná především do období konce 60. a průběhu 70. let, zahrnuje spolupráci s významnými režiséry jako byli Karel Kachyňa, Vladimír Čech či Petr Schulhoff.