?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Ema Hůlková

Ema Hůlková, narozena v České republice, režisérka. Ema Hůlková je talentovaná česká filmová režisérka a dokumentaristka, která se specializuje na dokumentární tvorbu. Studuje na Katedře dokumentární tvorby na Filmové a televizní fakultě Akademie múzických umění v Praze (FAMU), kam se rozhodla podat přihlášku během pandemie covidu-19.

Počátky filmové tvorby
Ema Hůlková se k filmové režii dostala přirozenou cestou, kdy, jak sama říká, ji k filmařině a režii dovedlo vše, co v životě poznala, pozorovala a prožila. Její rozhodnutí studovat film bylo spontánním nápadem během karantény, ale během přípravy materiálů do prvního kola přijímacího řízení pochopila, že filmová tvorba je směr, který celou dobu hledala. Před studiem na FAMU pracovala několik měsíců jako asistentka v mateřské škole během svého maturitního ročníku, což později ovlivnilo její dokumentární tvorbu.

Filmografie a festivalové úspěchy
Během svého studia na FAMU vytvořila Ema Hůlková několik pozoruhodných filmů, které byly uvedeny na významných filmových festivalech. Mezi její rané práce patří dokumentární snímky Za humny, A jsem v pytli a Nežrůžnůž, které byly prezentovány na festivalech jako MFDF Ji.hlava, FAMUFEST a IFF ZOOM. Její experimentální snímek Dodo příběh získal nominace za scénář, zvuk a střih na festivalu FAMUFEST a byl uveden na festivalu Skomrahi.

Průlomový film a nominace na Českého lva
Největší pozornost získal její dokumentární film Ani se nenaděješ a už se jmenuješ (2024), který byl nominován na prestižní Cenu Magnesia za nejlepší studentský film a také na Českého lva v kategorii Nejlepší krátký film. Tento 24minutový dokument vypráví příběh šestileté Viktorky vyrůstající v lehce problémové rodině. Film čerpá z režisérčiných zkušeností z práce v mateřské škole, kde Viktorku poznala. Snímek získal také Cenu publika na mezinárodním festivalu mladých filmařů Mladá kamera v Uničově, kde byl uveden pod alternativním anglickým názvem Butterfly Girl.

Tvůrčí přístup a filozofie
Ema Hůlková ve své tvorbě nevnímá ostrou hranici mezi dokumentárním a hraným filmem. Jak sama říká: "Obě tyto filmové možnosti vytváří novou realitu plátna, která jakýmkoli způsobem vychází z reality, ve které žijeme. Tu se my tvůrci snažíme rámovat s určitou perspektivou." Dokumentární film si zvolila proto, že jí filmování poskytuje příležitost s každým projektem proniknout do nové tématiky, poznávat nová místa a seznamovat se se zajímavými lidmi. Svým tvůrčím způsobem se snaží pohnout společenskými tématy a sbližovat sociální bubliny. Přestože se její filmy zabývají vážnými tématy, snaží se, aby v nich bylo i světlo.

Současné projekty a budoucí plány
V současnosti pracuje Ema Hůlková na svém bakalářském absolventském filmu, který se bude věnovat tématu hazardu. Popisuje ho jako "krátkometrážní, mozaikovitý, magicko-realistický příběh s dokumentárními prvky, existenciálními tématy a edukativním rozsahem, na pozadí politických témat s hazardem spojených." K tomuto námětu se dostala díky osobní zkušenosti z blízkého okolí. Zároveň doufá, že se v budoucnu vrátí k natáčení s Viktorkou s časosběrnou ambicí, k čemuž ji inspirovala i profesorka Helena Třeštíková, která působí na katedře dokumentární tvorby FAMU.



Ema Hůlková: Filmy a pořady 3

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.