4.1

Antonio de Cabo: Filmy a seriály

  • Aberraciones sexuales de una mujer casada
    Aberraciones sexuales de una mujer casada (1981)
    FilmRole: Antonio
    Emmanuelle, pyšná aristokratka, s oblibou ponižuje své služebnictvo. Jednoho dne se její život obrátí vzhůru nohama, když ji znásilní tři sluhové. Tato zkušenost se nečekaně ukáže jako vzrušující a promění Emmanuelle v sexuálně osvobozenou ženu. Přesvědčí svého manžela, že styk s jinými lidmi zlepší jejich vztah. Po čase se ale zdá, že tento erotický život má i své stinné stránky.
    56%
    Emmanuelle, pyšná aristokratka, s oblibou ponižuje své služebnictvo. Jednoho dne se její život obrátí vzhůru nohama, když ji znásilní tři sluhové. Tato zkušenost se nečekaně ukáže jako vzrušující a promění Emmanuelle v sexuálně osvobozenou ženu. Přesvědčí svého manžela, že styk s jinými lidmi zlepší jejich vztah. Po čase se ale zdá, že tento erotický život má i své stinné stránky.
    1
  • Eugenie
    Eugenie (1980)
    Film
    52%
    2
  • Among the Living Dead
    Among the Living Dead (1973)
    FilmRole: Notary (uncredited)
    Mladá dívka přijíždí do Londýna navštívit své již dávno odcizené příbuzné, aby jim po smrti svého otce přečetla jeho poslední vůli. Zpět do rodné země ji to neláká. Rozhodne se zůstat na zámku své rodiny. Pomalu však začíná zjišťovat, že něco není v pořádku. Nakonec se její pobyt na zámku mění v noční můru, když zjistí, že její nová rodina je v podstatě mrtvá.
    Žánry:HororGotickýDrama
    47%
    Mladá dívka přijíždí do Londýna navštívit své již dávno odcizené příbuzné, aby jim po smrti svého otce přečetla jeho poslední vůli. Zpět do rodné země ji to neláká. Rozhodne se zůstat na zámku své rodiny. Pomalu však začíná zjišťovat, že něco není v pořádku. Nakonec se její pobyt na zámku mění v noční můru, když zjistí, že její nová rodina je v podstatě mrtvá.
    Žánry:HororGotickýDrama
    3
  • Jungfrauen-Report
    Jungfrauen-Report (1972)
    Film
    43%
    4
  • Sádico de Notre-Dame, El
    Sádico de Notre-Dame, El (1975)
    FilmRole: (extended edition)
    43%
    5
  • Drácula contra Frankenstein
    Drácula contra Frankenstein (1972)
    Film
    Drákula zabije další nevinnou oběť a Dr. Seward se rozhodne, že je čas ho smést z povrchu zemského. Vyzbrojen kladivem a dřevěným kůlem dorazí na hrad Drákula a upírského hraběte řádně zlikviduje. Následujícího dne však dorazí Dr. Frankenstein se svým asistentem Morpho a velkou bednou obsahující monstrum. S pomocí krve hospodské zpěvačky, kterou jeho stvoření uneslo, doktor Drákulu oživí a využije ho pro své vlastní cíle. Hrabě a upírka pokračují v terorizování města, a tak se Dr. Seward znovu vydává na hrad Drákula. Bohužel je napaden Frankensteinovým monstrem a ponechán napospas smrti. Amira, cikánka, ho zachrání a přivolá vlkodlaka, aby bojoval se silami zla...
    Žánry:Horor
    42%
    Drákula zabije další nevinnou oběť a Dr. Seward se rozhodne, že je čas ho smést z povrchu zemského. Vyzbrojen kladivem a dřevěným kůlem dorazí na hrad Drákula a upírského hraběte řádně zlikviduje. Následujícího dne však dorazí Dr. Frankenstein se svým asistentem Morpho a velkou bednou obsahující monstrum. S pomocí krve hospodské zpěvačky, kterou jeho stvoření uneslo, doktor Drákulu oživí a využije ho pro své vlastní cíle. Hrabě a upírka pokračují v terorizování města, a tak se Dr. Seward znovu vydává na hrad Drákula. Bohužel je napaden Frankensteinovým monstrem a ponechán napospas smrti. Amira, cikánka, ho zachrání a přivolá vlkodlaka, aby bojoval se silami zla...
    Žánry:Horor
    6
  • Cecilia
    Cecilia (1983)
    FilmRole: Antoine
    Po opakovaném předvádění svého dokonalého těla služebnictvu se z Cecily, snobské aristokratky, stane oběť znásilnění. Tato zkušenost v ní ale probudí smyslnost, která se projevuje divokými večírky a orgiemi v lesích. Netrvá dlouho a Ceciliiny milostné eskapády se jí vymknou z rukou, zvlášť když se k tomuto volnému životnímu stylu rozhodne připojit i její manžel.
    Žánry:Drama
    36%
    Po opakovaném předvádění svého dokonalého těla služebnictvu se z Cecily, snobské aristokratky, stane oběť znásilnění. Tato zkušenost v ní ale probudí smyslnost, která se projevuje divokými večírky a orgiemi v lesích. Netrvá dlouho a Ceciliiny milostné eskapády se jí vymknou z rukou, zvlášť když se k tomuto volnému životnímu stylu rozhodne připojit i její manžel.
    Žánry:Drama
    7
  • Chicas de Copacabana, Las
    Chicas de Copacabana, Las (1981)
    FilmRole: Lia's Father
    36%
    8
  • Kanibalský sex
    Kanibalský sex (1980)
    FilmRole: Thomas

    Na počátku 70. let se Jess Franco usadil ve Francii a pustil se do natáčení pro dvě produkční společnosti - Eurociné a Comptoir Français du Film. Jedním z důvodů Francovy emigrace byla smrt jeho fetišistické herečky Soledady Mirandy. Začíná období, kdy může točit až deset filmů ročně, používá řadu pseudonymů a do filmů včleňuje pornografické scény.
    Rok, kdy byl Kanibalský sex realizován, patřil k těm oddechovějším a Franco během něj dokončil pouze pět filmů. Zběsilé natáčecí tempo se výrazně podepsalo na jeho dílech. Nespoutaná mezizáběrová skladba a agresivní transfokace, tříštící jednolitost uvnitř scén, vyvolávají horečnatý dojem diletantského surrealismu, vydržovaného ďábelskými atonálními ruchy a minimalistickou kmenovou rytmikou. Rozvíjení děje a psychologie postav jsou utlumeny a do popředí se dostává (s)prosté zaujetí obrazem. Zběsilé zoomy voyeursky osahávají exotickou vegetaci, mužská i ženská ohanbí a Franco nabízí ve skromné míře pro něho jinak spíše vzácné gore efekty, které poskytují krvelačný spektákl vyvržených útrob i konzumovaných genitálií. Pudová živočišnost, schematicky ztělesněná urostlým démonickým Afroameričanem, je nakonec pokořena kníratým Indiana Jonesem a bílý muž tak zase jednou ukázal, zač je toho koloniální loket.
    Kanibalský sex reprezentuje typickou ukázku exploatačního filmu tohoto období, počínaje za každou cenu poutavým názvem a vykřičenými propagačními materiály, jejichž vyznění samotné filmové zpodobnění nenaplňuje, a konče bezbřehým zužitkováním exotických lokací, jež mají zprostředkovávat (po)hlavní podívanou. Kanibalský námět zasazený do zemí třetího světa spojuje dílo s dobovým rozmachem filmů jako Kanibalové (Cannibal Holocaust, 1980), avšak exploatační tradice nabízející civilizovanému člověku atraktivní obrazy „jiného“ je mnohem starší - ať už mluvíme o formě „shockumentaries“ typu Mondo Cane (1962), anebo jejich starších exploatačních odvozenin bujících od konce 20. let, kam spadá například Angkor (1935). Francův snímek je zářnou ukázkou režisérovy eroticko-exotické linie s hororovými motivy, jehož prapočátky se vážou k filmu Paroxismus (1969) a v rozvinuté formě ji pak nalézáme u Vampiros lesbos (1971).

    Jiří Blažek, Letní filmová škola Uherské Hradiště 2014

    31%

    Na počátku 70. let se Jess Franco usadil ve Francii a pustil se do natáčení pro dvě produkční společnosti - Eurociné a Comptoir Français du Film. Jedním z důvodů Francovy emigrace byla smrt jeho fetišistické herečky Soledady Mirandy. Začíná období, kdy může točit až deset filmů ročně, používá řadu pseudonymů a do filmů včleňuje pornografické scény.
    Rok, kdy byl Kanibalský sex realizován, patřil k těm oddechovějším a Franco během něj dokončil pouze pět filmů. Zběsilé natáčecí tempo se výrazně podepsalo na jeho dílech. Nespoutaná mezizáběrová skladba a agresivní transfokace, tříštící jednolitost uvnitř scén, vyvolávají horečnatý dojem diletantského surrealismu, vydržovaného ďábelskými atonálními ruchy a minimalistickou kmenovou rytmikou. Rozvíjení děje a psychologie postav jsou utlumeny a do popředí se dostává (s)prosté zaujetí obrazem. Zběsilé zoomy voyeursky osahávají exotickou vegetaci, mužská i ženská ohanbí a Franco nabízí ve skromné míře pro něho jinak spíše vzácné gore efekty, které poskytují krvelačný spektákl vyvržených útrob i konzumovaných genitálií. Pudová živočišnost, schematicky ztělesněná urostlým démonickým Afroameričanem, je nakonec pokořena kníratým Indiana Jonesem a bílý muž tak zase jednou ukázal, zač je toho koloniální loket.
    Kanibalský sex reprezentuje typickou ukázku exploatačního filmu tohoto období, počínaje za každou cenu poutavým názvem a vykřičenými propagačními materiály, jejichž vyznění samotné filmové zpodobnění nenaplňuje, a konče bezbřehým zužitkováním exotických lokací, jež mají zprostředkovávat (po)hlavní podívanou. Kanibalský námět zasazený do zemí třetího světa spojuje dílo s dobovým rozmachem filmů jako Kanibalové (Cannibal Holocaust, 1980), avšak exploatační tradice nabízející civilizovanému člověku atraktivní obrazy „jiného“ je mnohem starší - ať už mluvíme o formě „shockumentaries“ typu Mondo Cane (1962), anebo jejich starších exploatačních odvozenin bujících od konce 20. let, kam spadá například Angkor (1935). Francův snímek je zářnou ukázkou režisérovy eroticko-exotické linie s hororovými motivy, jehož prapočátky se vážou k filmu Paroxismus (1969) a v rozvinuté formě ji pak nalézáme u Vampiros lesbos (1971).

    Jiří Blažek, Letní filmová škola Uherské Hradiště 2014

    9

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.