?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Aleksandr Bureyev: Filmy a seriály

  • Rákosový ráj
    Rákosový ráj (1989)
    FilmRole: Vityok
    79%
    1
  • Kavkazský zajatec
    Kavkazský zajatec (1996)
    FilmRole: Hasan
    V inspiraci stejnojmennou povídkou Lva Nikolajeviče Tolstého je vyprávěn příběh ze současnosti odehrávající se na blíže neučeném místě Kavkazu. Dva ruští vojáci se dostanou do zajetí v domě starého horala, který je chce vyměnit za svého syna, uvrženého do ruského vězení. Filmová událost roku 1996.

    Do současnosti zasazený přepis klasické povídky Lva N. Tolstého Kavkazský zajatec (před 11 lety zvítězil na karlovarském festivalu) jen dokazuje, že některé příběhy jsou věčné, že se mění jedině vnější reálie. Snímek vypráví o dvou vojácích ruské armády, zajatých kavkazskými horaly. Jedním je starší, notně již zcyničtělý důstojník Saša (Oleg Meňšikov), pro něhož se armáda stala jediným domovem. Druhým je sotva odvedený mladíček Váňa (Sergej Bodrov ml.). Únosce, majestátně vyhlížející patriarcha Abdul (Džemal Sicharulidze), naivně věří, že tak dosáhne snaze propuštění svého syna, zajatého ruskými vojsky.

    V inscenačně úsporných tazích načrtává režisér Sergej Bodrov nejen vztahy mezi oběma zajatci, ale také konfrontuje ruskou "velkopanskou" mentalitu s kavkazskými horaly a jejich rodovým uspořádáním. Nezajímá jej pouze dobrodružná zápletka, související třeba s pokusy o útěk. Zjišťuje, že se střetávají dva rozlišné světy, které si nemohou porozumět. Bodrov sice nechce démonizovat či naopak obhajovat ani jednu stranu, spíše jej zajímá osudová spirála narůstajícího násilí, kdy jedna odvetná akce probouzí ještě ostřejší odezvu, avšak ruská armáda je přece jen vylíčena (aspoň ve svém důstojnickém sboru) jako figurky ovládané představou imperiální nadřazenosti. Hrdí a mlčenliví Kavkazané, jejichž svět ovšem také není přiblížen víc než v několika vnějších frázích (muslimská modlitba), však své konání motivují odedávnými zvyklostmi a není v něm prvek akutní osobní nenávisti (třeba později zabitý hlídač zajatců, kdysi odsouzený za zabití své nevěrné ženy na Sibiř a tam zbavený jazyka, by měl všechny důvody nenávidět Rusy, ale komunikuje s nimi bez jakékoli zášti, dokonce přechází i výzvy, aby si s nimi zazpíval - a notuje mručením).

    Svůj podíl na konečném vyznění má i kameraman Pavel Lebešev. Silné působivosti dosahují přírodní scenérie kavkazských hor, kde vesnička z leteckého pohledu připomíná vlaštovčí hnízda přilepená na příkrém úbočí. Také průhledy do aulu, jehož život tepe svým vlastním rytmem, obsahují hodně emocionality, prostředí, kde se svým způsobem zastavil čas a kde tradice krevní msty náhle narážejí na anonymitu viníků (ruská armáda), je ovšem postiženo velice krevnatě a s nepochybnou pokorou vůči lidem, jejichž klid narušila imperiální politika velkého souseda. (Jan Jaroš, LFŠ 2007)
    Žánry:DramaVálečný
    76%
    V inspiraci stejnojmennou povídkou Lva Nikolajeviče Tolstého je vyprávěn příběh ze současnosti odehrávající se na blíže neučeném místě Kavkazu. Dva ruští vojáci se dostanou do zajetí v domě starého horala, který je chce vyměnit za svého syna, uvrženého do ruského vězení. Filmová událost roku 1996.

    Do současnosti zasazený přepis klasické povídky Lva N. Tolstého Kavkazský zajatec (před 11 lety zvítězil na karlovarském festivalu) jen dokazuje, že některé příběhy jsou věčné, že se mění jedině vnější reálie. Snímek vypráví o dvou vojácích ruské armády, zajatých kavkazskými horaly. Jedním je starší, notně již zcyničtělý důstojník Saša (Oleg Meňšikov), pro něhož se armáda stala jediným domovem. Druhým je sotva odvedený mladíček Váňa (Sergej Bodrov ml.). Únosce, majestátně vyhlížející patriarcha Abdul (Džemal Sicharulidze), naivně věří, že tak dosáhne snaze propuštění svého syna, zajatého ruskými vojsky.

    V inscenačně úsporných tazích načrtává režisér Sergej Bodrov nejen vztahy mezi oběma zajatci, ale také konfrontuje ruskou "velkopanskou" mentalitu s kavkazskými horaly a jejich rodovým uspořádáním. Nezajímá jej pouze dobrodružná zápletka, související třeba s pokusy o útěk. Zjišťuje, že se střetávají dva rozlišné světy, které si nemohou porozumět. Bodrov sice nechce démonizovat či naopak obhajovat ani jednu stranu, spíše jej zajímá osudová spirála narůstajícího násilí, kdy jedna odvetná akce probouzí ještě ostřejší odezvu, avšak ruská armáda je přece jen vylíčena (aspoň ve svém důstojnickém sboru) jako figurky ovládané představou imperiální nadřazenosti. Hrdí a mlčenliví Kavkazané, jejichž svět ovšem také není přiblížen víc než v několika vnějších frázích (muslimská modlitba), však své konání motivují odedávnými zvyklostmi a není v něm prvek akutní osobní nenávisti (třeba později zabitý hlídač zajatců, kdysi odsouzený za zabití své nevěrné ženy na Sibiř a tam zbavený jazyka, by měl všechny důvody nenávidět Rusy, ale komunikuje s nimi bez jakékoli zášti, dokonce přechází i výzvy, aby si s nimi zazpíval - a notuje mručením).

    Svůj podíl na konečném vyznění má i kameraman Pavel Lebešev. Silné působivosti dosahují přírodní scenérie kavkazských hor, kde vesnička z leteckého pohledu připomíná vlaštovčí hnízda přilepená na příkrém úbočí. Také průhledy do aulu, jehož život tepe svým vlastním rytmem, obsahují hodně emocionality, prostředí, kde se svým způsobem zastavil čas a kde tradice krevní msty náhle narážejí na anonymitu viníků (ruská armáda), je ovšem postiženo velice krevnatě a s nepochybnou pokorou vůči lidem, jejichž klid narušila imperiální politika velkého souseda. (Jan Jaroš, LFŠ 2007)
    Žánry:DramaVálečný
    2
  • S.E.R. - Svoboda eto rai
    S.E.R. - Svoboda eto rai (1989)
    FilmRole: Father
    68%
    3
  • Němý svědek
    Němý svědek (1995)
    FilmRole: Strohbecker
    Billy nemluví, ale to jí nezabránilo stát se úspěšnou maskérkou. Během práce na filmu v Rusku, který režíruje přítel její sestry Andy, se Billy jednoho večera ocitne uvězněná ve studiu a s hrůzou zjistí, že se zde natáčí brutální film. Billy unikne a s pomocí své sestry Kate upozorní úřady na to, co viděla. Tím si ale znepřátelí ruskou mafii, která tento film financovala.
    Žánry:HororKomedieThriller
    66%
    Billy nemluví, ale to jí nezabránilo stát se úspěšnou maskérkou. Během práce na filmu v Rusku, který režíruje přítel její sestry Andy, se Billy jednoho večera ocitne uvězněná ve studiu a s hrůzou zjistí, že se zde natáčí brutální film. Billy unikne a s pomocí své sestry Kate upozorní úřady na to, co viděla. Tím si ale znepřátelí ruskou mafii, která tento film financovala.
    Žánry:HororKomedieThriller
    4
  • Yolki-palki
    Yolki-palki (1988)
    Film
    Jevgenij Jevstignějev, Georgij Burkov, Leonid Jarmolnik a Galina Polskich v hořké komedii Sergeje Nikoněnka na motivy povídek Vasilije Šukšina „Doteky k portrétu“, „Tvrdohlavec“ a „Silní jdou dál“. Nikolaj Knjazev pracuje v opravně televizorů. Bůh ho obdařil zlatýma rukama i srdcem, přesto si většina jeho spoluobčanů myslí, že je tak trochu blázen. A mají k tomu dobrý důvod: už léta konstruuje perpetuum mobile, píše filozofickou rozpravu, sní o světové slávě a dívá se svrchu na ostatní obyvatele této hříšné země. Ale ať se snaží sebevíc, nedokáže si všimnout, že jeho štěstí – tedy poštovní úřednice Ljuba – je mu nablízku…
    66%
    Jevgenij Jevstignějev, Georgij Burkov, Leonid Jarmolnik a Galina Polskich v hořké komedii Sergeje Nikoněnka na motivy povídek Vasilije Šukšina „Doteky k portrétu“, „Tvrdohlavec“ a „Silní jdou dál“. Nikolaj Knjazev pracuje v opravně televizorů. Bůh ho obdařil zlatýma rukama i srdcem, přesto si většina jeho spoluobčanů myslí, že je tak trochu blázen. A mají k tomu dobrý důvod: už léta konstruuje perpetuum mobile, píše filozofickou rozpravu, sní o světové slávě a dívá se svrchu na ostatní obyvatele této hříšné země. Ale ať se snaží sebevíc, nedokáže si všimnout, že jeho štěstí – tedy poštovní úřednice Ljuba – je mu nablízku…
    5
  • Ztracený na Sibiři
    Ztracený na Sibiři (1991)
    FilmRole: Konyaev
    Realisticky stvárnený príbeh o hrôzach stalinských gulagov je nielen verným zachytením čiernej etapy európskych dejín, ale aj humanistickou výpoveďou o dôstojnosti človeka v nedôstojných podmienkach. Film stavia na silnom a jednoducho vyrozprávanom príbehu bez experimentovania s výrazovými prostriedkami, na mnohovrstevne koncipovaných charakteroch postáv a na neustále v ovzduší visiacej a skľučujúcej atmosfére diktatúry. História anglického archeológa omylom uneseného sovietskou Čekou z Iránu a z dôvodu falošného obvinenia zo špionáže odsúdeného do stalinských lágrov. Európska téma, ktorá mapuje dejiny celého kontinentu, nielen Ruska, ale aj celého bývalého východného bloku.
    Žánry:Drama
    61%
    Realisticky stvárnený príbeh o hrôzach stalinských gulagov je nielen verným zachytením čiernej etapy európskych dejín, ale aj humanistickou výpoveďou o dôstojnosti človeka v nedôstojných podmienkach. Film stavia na silnom a jednoducho vyrozprávanom príbehu bez experimentovania s výrazovými prostriedkami, na mnohovrstevne koncipovaných charakteroch postáv a na neustále v ovzduší visiacej a skľučujúcej atmosfére diktatúry. História anglického archeológa omylom uneseného sovietskou Čekou z Iránu a z dôvodu falošného obvinenia zo špionáže odsúdeného do stalinských lágrov. Európska téma, ktorá mapuje dejiny celého kontinentu, nielen Ruska, ale aj celého bývalého východného bloku.
    Žánry:Drama
    6

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.