Jongnic "JB" Bontemps, narozený v Brooklynu jamajské matce a haitskému otci, je americký filmový skladatel známý svou jedinečnou fúzí klasické hudby, hip-hopu a moderních zvukových prvků. Vyrůstal obklopen gospelovou a jazzovou hudbou, kde se naučil hrát na klavír, což položilo základy jeho hudebního cítění.
Vzdělání a začátky kariéry
Bontemps získal hudební vzdělání na prestižních institucích včetně Yale University, Berklee College of Music a University of Southern California, kde absolvoval program Scoring for Motion Picture and Television. Před vstupem do filmového průmyslu však Bontemps působil 15 let v Silicon Valley jako vývojář softwaru a úspěšný podnikatel. Po prodeji svého startupu společnosti HP se nakonec rozhodl následovat svou vášeň pro hudbu a filmovou kompozici. Tato jedinečná kombinace technologického zázemí a klasického hudebního vzdělání mu poskytla výjimečnou perspektivu při tvorbě filmové hudby.
Průlom ve filmové hudbě
Bontempsova filmová kariéra začala během studií na USC, kde se seznámil s režisérem Stevenem Caplem Jr. Jejich spolupráce vedla k Bontempsově práci na Capleově celovečerním debutu The Land (2016), kde také orchestroval píseň "This Bitter Land" v podání umělců Nas a Erykah Badu. Tato spolupráce položila základy jejich dlouhodobého profesionálního vztahu. Následně Bontemps vytvořil dodatečnou hudbu pro Capleův film Creed II (2018), kde pracoval po boku hlavního skladatele Ludwiga Göranssona.
Dokumentární tvorba a charakteristický styl
Bontemps se prosadil také v oblasti dokumentárních filmů, kde je známý svým charakteristickým mixem hip-hopových rytmů a orchestrálních prvků. Jeho průlomovou prací byla hudba k dokumentu United Skates, který měl premiéru na festivalu Tribeca a získal uznání za autentické zachycení afroamerické skateboardové subkultury. Mezi jeho další významné dokumentární projekty patří My Name Is Pauli Murray, za který byl nominován na Critics' Choice Award, Murder to Mercy: The Cyntoia Brown Story pro Netflix a The Barber of Little Rock, který byl nominován na Oscara v kategorii krátkometrážních dokumentů.
Blockbusterový úspěch
Vrcholem Bontempsovy dosavadní kariéry je bezpochyby práce na velkorozpočtovém sci-fi filmu Transformers: Rise of the Beasts (2023), kde se stal prvním afroamerickým skladatelem, který vytvořil hudbu pro tak nákladný studiový film. Pro tento projekt, který režíroval jeho dlouholetý spolupracovník Steven Caple Jr., Bontemps kombinoval orchestrální prvky s hip-hopovými rytmy inspirovanými Brooklynem 90. let, kde se část filmu odehrává. Jeho hudba k tomuto filmu získala inaugurační cenu NAACP Image Award za vynikající filmovou hudbu a byla nominována na Hollywood Music in Media Award.
Současné projekty a všestrannost
Bontempsova všestrannost se projevuje v široké škále projektů, na kterých pracoval. Jeho hudbu lze slyšet v romantické komedii Wedding Season pro Netflix, sci-fi seriálu 4400 pro stanici CW, dramatickém filmu Last Night in Rozzie a v projektech pro Disney+ jako World's Best a dokumentární série Choir. Kromě filmů a seriálů vytvořil Bontemps hudbu také pro videohru Redfall od Arkane Studios. Spolupracoval také s populárními umělci jako Nas, Erykah Badu a Tobe Nwigwe na písních, módních přehlídkách a baletech.
Jongnic Bontemps je také pedagogem - působí jako profesor filmové hudby na University of Southern California, kde předává své zkušenosti další generaci skladatelů. Jeho jedinečný přístup k filmové hudbě, kombinující technologické inovace s hlubokou emocionální expresí, z něj činí jednoho z nejvýraznějších a nejoriginálnějších skladatelů současné filmové scény.