Alexandra Boylan, narozená a vychovaná v Georgetownu v Massachusetts, je oceňovaná filmařka, producentka, scenáristka a herečka. Již od dětství se zajímala o herectví, které studovala ve škole a v kostele. Ve 14 letech absolvovala svůj první profesionální konkurz v Bostonu a v 19 letech se s pomocí svého otce přestěhovala do Los Angeles, aby se věnovala profesionální herecké kariéře.
Po deseti letech v Los Angeles, kdy se snažila prorazit jako herečka, se v roce 2009 přestěhovala do Albuquerque v Novém Mexiku. Toto období pro ni znamenalo zásadní životní změnu. Místo čekání na herecké příležitosti se rozhodla vzít svou kariéru do vlastních rukou a začala psát a produkovat vlastní projekty. V Albuquerque se setkala se skupinou nadšených nezávislých filmařů, s nimiž začala vytvářet vlastní obsah. Využila zkušenosti, které získala na mnoha filmových setech, a založila vlastní produkční společnost.
V roce 2011 Alexandra a její tým vytvořili svůj první celovečerní film Home Sweet Home, thriller odehrávající se v odlehlé poušti Nového Mexika. Film vypráví příběh Gwen Stevens (kterou ztvárnila sama Boylan), jež se vrací do domu svých zesnulých rodičů, aby si uspořádala život, ale zjišťuje, že v domě žijí psychopatičtí squatteři. Snímek byl natočen za 28 dní a následně ho odkoupila významná distribuční společnost, která zajistila jeho uvedení v USA i po celém světě. Tento úspěch odstartoval Boylaninu kariéru filmařky.
Po návratu do Kalifornie se Alexandra spojila se svou sestrou Andreou Polnaszek a režisérem Johnem K.D. Grahamem a založili produkční společnosti Mirror Tree Productions a Mustard Seed Entertainment, které se zaměřují na tvorbu křesťanských a rodinných filmů. Jejich první společný projekt Catching Faith (2015) vypráví příběh Alexy Taylor, jejíž zdánlivě dokonalý život se začne rozpadat poté, co její syn, hvězda školního fotbalového týmu, je přistižen při pití alkoholu. Film se vysílal dva roky na Netflixu a byl dostupný na platformách jako Hulu a Amazon Prime.
V roce 2016 následoval film A Wish for Christmas, který byl prodán společnostem Pure Flix Entertainment a Universal Studios Home Entertainment. Tento vánoční snímek sleduje středoškolačku Annu, která si přeje, aby její rodiče ztratili svou víru, když jí nedovolí jít na školní vánoční ples kvůli návštěvě kostela. Když se její přání splní, přináší to katastrofální následky pro její rodinu i komunitu.
V roce 2020 Alexandra produkovala a spoluscenáristicky se podílela na filmu Switched, který získal ocenění Kiaros Pro MovieGuide za nejlepší scénář. Film vypráví o šikanované dívce Cassandře, která se modlí, aby si její trýznitelka Katie vyzkoušela, jaké to je žít v jejích botách. Její modlitba je vyslyšena nečekaným způsobem, když si dívky vymění těla.
V roce 2022 následoval film The Greatest Inheritance, který sleduje čtyři odcizené sourozence, kteří se vrátí domů, aby pohřbili svou matku a získali dědictví, ale zjistí, že jejich zesnulá matka ukryla listinu k celému majetku někde na pozemku. Musí spolupracovat a rozluštit indicie, které definují jejich budoucnost.
Její zatím poslední film Identity Crisis (2023) vypráví o plachém vysokoškolském vědci Madisonu Montgomeryovi, který bojuje s nedostatkem sebevědomí a vytvoří svůj vlastní klon, aby čelil svým strachům prostřednictvím svého "lepšího já". Brzy však zjistí, že jeho vnitřní dokonalost již existovala a jen čekala na to, až bude rozpoznána.
Alexandra Boylan je také autorkou knihy "Create Your Own Career in Hollywood: Advice From A Struggling Actress Who Became A Successful Producer" (dostupné na Amazonu) a spoluautorkou knihy "Thriving in Hollywood!". Je aktivní členkou organizace Women in Film v Los Angeles a koordinátorkou pro Ms. In The Biz, kde propojuje společnost s širší komunitou vytvářením povědomí a rozvíjením klíčových vztahů mezi jednotlivci a Ms. In The Biz.
Jako producentka se Alexandra Boylan snaží vytvářet příležitosti pro ženy v filmovém průmyslu a často obsazuje ženy do více než poloviny štábu za kamerou. Její filmy se vyznačují silným křesťanským poselstvím, zaměřením na rodinné hodnoty a pozitivní morální témata.