?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Adilson Barros: Filmy a seriály

  • Marvada Carne, A
    Marvada Carne, A (1985)
    FilmRole: Quim
    Nhô Quim opouští rodný venkov, aby si splnil dvě přání: najít si ženu a najíst se hovězího. Mladá venkovanka se dozví o těchto přáních a namluví mu, že její otec má býka, kterého chce porazit během její svatby. Hrdina si tedy myslí, že spojí příjemné s užitečným, ale ještě netuší, jak těžkou zkoušku mu připravil budoucí tchán.

    V roce premiéry filmu Zkažené maso zaznamenala brazilská kinematografie několik zásadních událostí: novým ředitelem Embrafilme (nejvýznamnější produkční a distribuční společnost suplující zároveň státní filmový institut) byl jmenován Carlos Augusto Calil; pod patronací stejné instituce je organizována retrospektiva, výstava a je publikována kniha Roteiros do Terceiro Mundo Glaubera Rochy; Polibek pavoučí ženy byl oceněn na festivalu v Cannes; koná se první festival brazilského filmu Rio-Cine; mistři hnutí udigrudi Julio Bressane a Rogério Sganzerla přicházejí s novými filmy a má premiéru snímek André Klotzela. Ten není možná tak známý a citovaný jako díla harcovníků cinema novo, ale i přesto patří mezi nejzdařilejší díla odrážející přeměny let sedmdesátých a osmdesátých. Těchto dvacet let „trpí“ odchodem cinema novo. Nakrátko se prosazuje proud udigrudi (úmyslně zdeformované slovo underground) – označovaný za okrajovou kinematografii. Za jeho předchůdce jsou často považováni José Mojica Marins, jehož dvě klíčová díla Dnes v noci se vtělím do tvé mrtvoly a O půlnoci odnesu tvou duši (oba filmy jsou v programu letošní přehlídky brazilského filmu) se stala do značné míry estetickou inspirací. Tím druhým je Ozualdo Candeias. Jedním z vrcholných děl udigrudi je Meteorango Kid, mezigalaktický hrdina (také bude uveden v rámci přehlídky). Kinematografie je zavalena pornochanchadas, jež vyhovují pouze tomu nejzvrhlejšímu vkusu. Stát mění systém cenzurní kontroly a zavádí poměrně důsledný protekcionismus. Podporována jsou díla reflektující zásadní události v dějinách Brazílie, proto v této době vzniká dosud nevídaný počet historických filmů. Ale přeci jen lze vystopovat menší skupinu filmů, která navazuje na cinema novo. I když toto tvrzení je třeba brát s nadhledem. Kromě zavedených režisérů jako Carlos Diegues, Ruy Guerra, Leon Hirszman nebo Nelson Pereira dos Santos mají možnost natáčet i poměrně neznámí filmaři. U nich se projevuje spojování nejrůznějších oblíbených žánrů (to je zpočátku motivováno především komerčními důvody) s tématy rozvíjenými v rámci cinema novo. Sem patří ruralismus, který se neujal ani v klasických hraných filmech ani v dokumentární tvorbě 70. a 80. let, ale našel novou živnou půdu ve filmech typu Zkažené maso, jež spojují surreálný humor Macunaímy a klišé tzv. caipiras komedií z Mazzaropi. Jde o objevování nových hranic – zde spojení ekologie s mytologií.

    (David Čeněk, LFŠ 2007)
    Žánry:Komedie
    70%
    Nhô Quim opouští rodný venkov, aby si splnil dvě přání: najít si ženu a najíst se hovězího. Mladá venkovanka se dozví o těchto přáních a namluví mu, že její otec má býka, kterého chce porazit během její svatby. Hrdina si tedy myslí, že spojí příjemné s užitečným, ale ještě netuší, jak těžkou zkoušku mu připravil budoucí tchán.

    V roce premiéry filmu Zkažené maso zaznamenala brazilská kinematografie několik zásadních událostí: novým ředitelem Embrafilme (nejvýznamnější produkční a distribuční společnost suplující zároveň státní filmový institut) byl jmenován Carlos Augusto Calil; pod patronací stejné instituce je organizována retrospektiva, výstava a je publikována kniha Roteiros do Terceiro Mundo Glaubera Rochy; Polibek pavoučí ženy byl oceněn na festivalu v Cannes; koná se první festival brazilského filmu Rio-Cine; mistři hnutí udigrudi Julio Bressane a Rogério Sganzerla přicházejí s novými filmy a má premiéru snímek André Klotzela. Ten není možná tak známý a citovaný jako díla harcovníků cinema novo, ale i přesto patří mezi nejzdařilejší díla odrážející přeměny let sedmdesátých a osmdesátých. Těchto dvacet let „trpí“ odchodem cinema novo. Nakrátko se prosazuje proud udigrudi (úmyslně zdeformované slovo underground) – označovaný za okrajovou kinematografii. Za jeho předchůdce jsou často považováni José Mojica Marins, jehož dvě klíčová díla Dnes v noci se vtělím do tvé mrtvoly a O půlnoci odnesu tvou duši (oba filmy jsou v programu letošní přehlídky brazilského filmu) se stala do značné míry estetickou inspirací. Tím druhým je Ozualdo Candeias. Jedním z vrcholných děl udigrudi je Meteorango Kid, mezigalaktický hrdina (také bude uveden v rámci přehlídky). Kinematografie je zavalena pornochanchadas, jež vyhovují pouze tomu nejzvrhlejšímu vkusu. Stát mění systém cenzurní kontroly a zavádí poměrně důsledný protekcionismus. Podporována jsou díla reflektující zásadní události v dějinách Brazílie, proto v této době vzniká dosud nevídaný počet historických filmů. Ale přeci jen lze vystopovat menší skupinu filmů, která navazuje na cinema novo. I když toto tvrzení je třeba brát s nadhledem. Kromě zavedených režisérů jako Carlos Diegues, Ruy Guerra, Leon Hirszman nebo Nelson Pereira dos Santos mají možnost natáčet i poměrně neznámí filmaři. U nich se projevuje spojování nejrůznějších oblíbených žánrů (to je zpočátku motivováno především komerčními důvody) s tématy rozvíjenými v rámci cinema novo. Sem patří ruralismus, který se neujal ani v klasických hraných filmech ani v dokumentární tvorbě 70. a 80. let, ale našel novou živnou půdu ve filmech typu Zkažené maso, jež spojují surreálný humor Macunaímy a klišé tzv. caipiras komedií z Mazzaropi. Jde o objevování nových hranic – zde spojení ekologie s mytologií.

    (David Čeněk, LFŠ 2007)
    Žánry:Komedie
    1
  • Capitalismo Selvagem
    Capitalismo Selvagem (1994)
    FilmRole: Marcos
    60%
    2
  • Kuarup
    Kuarup (1989)
    FilmRole: Otávio
    53%
    3
  • Rei do Gado, O
    Rei do Gado, O (1996)
    Seriál
    V 19. storočí sa usadilo v Brazílii množstvo prisťahovalcov z Európy, ktorí sa veľmi rýchlo prispôsobili miestnym zvykom a miestnemu obyvateľstvu, s ktorým postupne splynuli. Ich potomkovia sú protagonistami tohto seriálu. Medzi dvoma mužmi, Berdinazzim a Mezengom, vypukol zápas o zem, o majetok. Zápas, ktorý nadlho obe rodiny znepriatelil. Ich deti, Enrico a Giovanna, ako to už v živote býva, zasiahol Amorov šíp. Z tohto vzťahu sa narodil syn Bruno, ktorého meno sa stalo synonymom moci a sily. Brunove deti, Marco a Lia, sa narodili v šťastnej rodine, no po čase Bruna opustila manželka Lia, ktorá si našla muža, zaujímajúceho sa iba o jej peniaze. Ďalším hrdinom seriálu je Geremias, potomok rodiny Bardinazziovcov, bohatý výrobca kávy a farmár. Seriál priblíži divákovi atraktívnu juhoamerickú krajinu a život v nej. Píše sa rok 1942. Giovanna Berdinazziová a Enrico Mezenga sa ľúbia, ale ich otcovia sa škriepia pre kúsok zeme, a nenávidia sa na život a na smrť. Mladí sa musia so svojou láskou skrývať. Prišiel 23. august 1942. Brazília vstúpila do vojny a vytvára sa prvý pluk brazílskych expedičných síl. Enrico sa vyhráža, že sa prihlási ako dobrovoľník. A tak starý Mezenga nakoniec súhlasí s tým, že pôjde k Berdinazziovcom vypýtať Giovannu pre svojho syna.
    Žánry:DramaRomantický
    40%
    V 19. storočí sa usadilo v Brazílii množstvo prisťahovalcov z Európy, ktorí sa veľmi rýchlo prispôsobili miestnym zvykom a miestnemu obyvateľstvu, s ktorým postupne splynuli. Ich potomkovia sú protagonistami tohto seriálu. Medzi dvoma mužmi, Berdinazzim a Mezengom, vypukol zápas o zem, o majetok. Zápas, ktorý nadlho obe rodiny znepriatelil. Ich deti, Enrico a Giovanna, ako to už v živote býva, zasiahol Amorov šíp. Z tohto vzťahu sa narodil syn Bruno, ktorého meno sa stalo synonymom moci a sily. Brunove deti, Marco a Lia, sa narodili v šťastnej rodine, no po čase Bruna opustila manželka Lia, ktorá si našla muža, zaujímajúceho sa iba o jej peniaze. Ďalším hrdinom seriálu je Geremias, potomok rodiny Bardinazziovcov, bohatý výrobca kávy a farmár. Seriál priblíži divákovi atraktívnu juhoamerickú krajinu a život v nej. Píše sa rok 1942. Giovanna Berdinazziová a Enrico Mezenga sa ľúbia, ale ich otcovia sa škriepia pre kúsok zeme, a nenávidia sa na život a na smrť. Mladí sa musia so svojou láskou skrývať. Prišiel 23. august 1942. Brazília vstúpila do vojny a vytvára sa prvý pluk brazílskych expedičných síl. Enrico sa vyhráža, že sa prihlási ako dobrovoľník. A tak starý Mezenga nakoniec súhlasí s tým, že pôjde k Berdinazziovcom vypýtať Giovannu pre svojho syna.
    Žánry:DramaRomantický
    4

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.