Joaquín Baca-Asay

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Joaquín Baca-Asay se narodil 3. září 1969 v Berkeley v Kalifornii a je americký kameraman a producent. Svou kariéru zahájil již během studií na NYU Film School, kde natočil oscarově nominovaný krátký film The Lady in Waiting. Tento snímek mu přinesl nominaci na Oscara a otevřel mu dveře do filmového průmyslu. Začátky kariéry a první úspěchy Baca-Asay začínal jako gaffer pro různé mladé kameramany, včetně Lance Acorda, který ho později najal jako kameraoperátora. Ve věku 26-27 let přestal gafferovat a získal agenta pro kameramany. Zlomovým okamžikem bylo setkání s Mikem Millsem, talentovaným režisérem reklam, který mu dal šanci na doporučení Lance Acorda. To bylo začátkem Baca-Asayovy kariéry jako respektovaného kameramana reklamních spotů, kdy pravidelně spolupracoval s Millsem a později natáčel pro režiséry jako Mark Romanek, Kuntz a Lisa Rubisch. Filmová tvorba a nejvýznamnější díla Joaquín Baca-Asay je známý především díky filmům We Own the Night (2007), Two Lovers (2008) a Super Troopers (2001). Mezi jeho nejuznávanější práce patří kameramanská spolupráce na oceňovaných filmech jako Roger Dodger a P.S. režiséra Dylana Kidda, debutový celovečerní film Mikea Millse Thumbsucker a uznávané snímky Jamese Graye We Own the Night a Two Lovers. Za svou kameramanskou práci na nezávislém filmu Roger Dodger získal v roce 2002 cenu New York Film Critics Circle Award. Film Roger Dodger vyhrál cenu za nejlepší narativní film na Tribeca Film Festival, zatímco Thumbsucker získal ocenění na festivalech v Sundance a Berlíně. Přechod k režii a současná tvorba Baca-Asayův první významný režijní projekt byl oceňovaný reklamní spot Nike "Defy" pro Wieden+Kennedy Amsterdam, který byl oceněn v kategorii kinematografie na AICP Show 2007. Ve stejném roce byl zařazen do Saatchi & Saatchi New Directors Showcase. V roce 2010 byl nominován Directors Guild of America za svou práci na spotech pro CSX, Volvo a Lenscrafters. Získal také MTV Video Music Award za hudební video Jay-Z "99 Problems". Později opustil filmový průmysl, aby se soustředil výhradně na natáčení a režii reklamních spotů. Od roku 2006 tvoří kreativní duo s Lalou Dammond, společně vytvářejí humanistické, vtipné a vizuálně působivé příběhy. V současnosti dokončují celovečerní dokumentární film ze světa britské elektronické hudby.


Joaquín Baca-Asay: Filmy a pořady 15


Dodatečné informace

Narození:
3. 9. 1969

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.