6.0

Doug Allen: Filmy a seriály

  • William and Mary
    William and Mary (2003)
    Seriál
    76%
    1
  • Spotless
    Spotless (2015)
    Seriál
    73%
    2
  • Chasing Shadows
    Chasing Shadows (2014)
    Minisérie
    72%
    3
  • Shadowplay
    Shadowplay (2020)
    Seriál
    • Netflix
    71%
    4
  • Jediná správná věc
    Jediná správná věc (1998)
    Film
    • iTunes
    66%
    5
  • Christie Malry's Own Double-Entry
    Christie Malry's Own Double-Entry (2000)
    Film
    • iTunes
    63%
    6
  • Pět dní
    Pět dní (2007)
    Seriál
    • HBO Max

    Nic nenasvědčovalo tomu, že by ten den měl být v životě rodiny Wellingsových něčím výjimečný. Matt, bývalý voják a momentální trenér ve fitku, byl jako vždycky v práci, Leanne se s malou Rosie a o dva roky starším Ethanem chystala zajet do útulku pro zamluveného psa a pak do domova důchodců za svým dědečkem, dospívající Tanya z prvního Leannina manželství se vymluvila na úkoly, aby nemusela s nimi... Úplně obyčejný den v životě úplně obyčejné rodiny. Nikdo nevěděl, že ode dneška už nikdy nic nebude jako dřív. Že dědeček bude na svou vnučku a pravnoučata čekat marně. Že policie, kterou zburcuje, najde v noci na dálničním odpočívadle otevřené opuštěné auto, že nikdo nebude schopen odpovědět na jedinou otázku z těch, které se okamžitě vyrojí: Co se vlastně stalo? Kde všichni jsou? Je to únos? Ale mohl vůbec někdo nepozorovaně unést matku, její dvě děti a psa? Nebo je to jen kamufláž, která má zmást stopy, a Leanne dobrovolně odešla za někým jiným? Bylo opravdu jejich manželství tak šťastné a bez mráčku, jak tvrdí Matt? Policie tápe a bulvár se žene za senzací. Ostatně není divu. Může být ideálnější téma pro trháky z prvních stran, než atraktivní blondýnka, dvě rozkošné děti a pes, kteří zmizeli za tak záhadných okolností?

    Britská minisérie Pět dní byla dokončena měsíce předtím, než zmizení malé Madeleine McCannové z portugalského letoviska rozpoutalo mezinárodní šílenství, i když by se na první pohled mohlo zdát, že jím byla přímo inspirována. Její scenáristce Gwyneth Hughesové však šlo přesně o toto. O zachycení všeho toho, co je spjato s takovým senzačním zločinem, o to, co to udělá s rodinou, příbuznými a konec konců i vyšetřovateli, o podezření, které to na všechny, dokonce i ty, kteří jsou nejvíc zasaženi, vrhá. Neboť každý má co skrývat. I v úplně obyčejných, normálních rodinách má každý jejich člen svá malá, obyčejná tajemství. Která pak mohou v případě takovéhle strašné události vrhnout na svého nositele úplně jiné, zkreslené světlo. Jsem v podstatě dokumentaristka, říká o sobě Hughesová, a mám ráda příběhy ze života, příběhy, které se staly. Nebo alespoň takové, které se stát mohly. Není to však jen příběh sám, který autorku zajímá. Jde jí také - a především - o pohled na jednání člověka v mezní životní situaci, o sondu do mezilidských vztahů, o rozkrytí jednotlivých charakterů všech zúčastněných, tak jak se vyvíjejí v průběhu celé události. Proto těch pět dní. Pět dní, které byly klíčové pro celé více než dva měsíce se vlekoucí vyšetřování tohoto případu. Den první, den třetí, den dvacátý osmý...

    59%

    Nic nenasvědčovalo tomu, že by ten den měl být v životě rodiny Wellingsových něčím výjimečný. Matt, bývalý voják a momentální trenér ve fitku, byl jako vždycky v práci, Leanne se s malou Rosie a o dva roky starším Ethanem chystala zajet do útulku pro zamluveného psa a pak do domova důchodců za svým dědečkem, dospívající Tanya z prvního Leannina manželství se vymluvila na úkoly, aby nemusela s nimi... Úplně obyčejný den v životě úplně obyčejné rodiny. Nikdo nevěděl, že ode dneška už nikdy nic nebude jako dřív. Že dědeček bude na svou vnučku a pravnoučata čekat marně. Že policie, kterou zburcuje, najde v noci na dálničním odpočívadle otevřené opuštěné auto, že nikdo nebude schopen odpovědět na jedinou otázku z těch, které se okamžitě vyrojí: Co se vlastně stalo? Kde všichni jsou? Je to únos? Ale mohl vůbec někdo nepozorovaně unést matku, její dvě děti a psa? Nebo je to jen kamufláž, která má zmást stopy, a Leanne dobrovolně odešla za někým jiným? Bylo opravdu jejich manželství tak šťastné a bez mráčku, jak tvrdí Matt? Policie tápe a bulvár se žene za senzací. Ostatně není divu. Může být ideálnější téma pro trháky z prvních stran, než atraktivní blondýnka, dvě rozkošné děti a pes, kteří zmizeli za tak záhadných okolností?

    Britská minisérie Pět dní byla dokončena měsíce předtím, než zmizení malé Madeleine McCannové z portugalského letoviska rozpoutalo mezinárodní šílenství, i když by se na první pohled mohlo zdát, že jím byla přímo inspirována. Její scenáristce Gwyneth Hughesové však šlo přesně o toto. O zachycení všeho toho, co je spjato s takovým senzačním zločinem, o to, co to udělá s rodinou, příbuznými a konec konců i vyšetřovateli, o podezření, které to na všechny, dokonce i ty, kteří jsou nejvíc zasaženi, vrhá. Neboť každý má co skrývat. I v úplně obyčejných, normálních rodinách má každý jejich člen svá malá, obyčejná tajemství. Která pak mohou v případě takovéhle strašné události vrhnout na svého nositele úplně jiné, zkreslené světlo. Jsem v podstatě dokumentaristka, říká o sobě Hughesová, a mám ráda příběhy ze života, příběhy, které se staly. Nebo alespoň takové, které se stát mohly. Není to však jen příběh sám, který autorku zajímá. Jde jí také - a především - o pohled na jednání člověka v mezní životní situaci, o sondu do mezilidských vztahů, o rozkrytí jednotlivých charakterů všech zúčastněných, tak jak se vyvíjejí v průběhu celé události. Proto těch pět dní. Pět dní, které byly klíčové pro celé více než dva měsíce se vlekoucí vyšetřování tohoto případu. Den první, den třetí, den dvacátý osmý...

    7
  • Franklyn
    Franklyn (2008)
    Film
    Režisér a scenárista Gerald McMorrow debutuje ambiciózním psychologickým sci-fi dramatem, odehrávajícím se v současném Londýně a dystopickém Meanwhile City, kde zrušení odluky státu a církve uvolnilo cestu společnosti, ovládané náboženstvím. Ateistický mstitel Jonathan Preest (Ryan Phillippe) chystá odplatu mocnému vládci Meanwhile City, cynismus a deprese konceptuální umělkyně Emilie (Eva Green) se díky obtížnému vztahu s matkou prohlubují – mezitím se citlivý Milo (Sam Riley) pokouší vyrovnat s nedávným citovým úrazem a hluboce věřící Peter (Bernard Hill) přijíždí do Londýna najít svého zmizelého syna, traumatizovaného veterána války v Perském zálivu. McMorrow nechává vyprávění oscilovat mezi reálným a imaginárním světem a zkoumá složité vztahy mezi fantazií, vírou a láskou.
    56%
    Režisér a scenárista Gerald McMorrow debutuje ambiciózním psychologickým sci-fi dramatem, odehrávajícím se v současném Londýně a dystopickém Meanwhile City, kde zrušení odluky státu a církve uvolnilo cestu společnosti, ovládané náboženstvím. Ateistický mstitel Jonathan Preest (Ryan Phillippe) chystá odplatu mocnému vládci Meanwhile City, cynismus a deprese konceptuální umělkyně Emilie (Eva Green) se díky obtížnému vztahu s matkou prohlubují – mezitím se citlivý Milo (Sam Riley) pokouší vyrovnat s nedávným citovým úrazem a hluboce věřící Peter (Bernard Hill) přijíždí do Londýna najít svého zmizelého syna, traumatizovaného veterána války v Perském zálivu. McMorrow nechává vyprávění oscilovat mezi reálným a imaginárním světem a zkoumá složité vztahy mezi fantazií, vírou a láskou.
    8
  • EastEnders
    EastEnders (1985)
    Seriál
    40%
    9

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.