Edwin Wendler

4.8

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Edwin Wendler
Edwin Wendler (narozen 11. dubna 1975 ve Vídni) je rakouský hudební skladatel působící v Los Angeles, který se specializuje na filmovou, televizní a herní hudbu. Hudební kořeny a vzdělání Wendler pochází z hudební rodiny – jeho otec, Prof. Dr. Anton Wendler, působil jako tenorista a asistent režie ve Vídeňské státní opeře, zatímco jeho matka byla krátce operní sopranistkou, než změnila kariéru a začala pracovat pro Organizaci spojených národů. V letech 1985 až 1989 byl členem světoznámého sboru Vídeňských chlapeckých sborů, s nimiž absolvoval čtyři světová turné, zpíval ve více než 500 koncertech a operních představeních a vystupoval po boku takových umělců jako José Carreras, Agnes Baltsa a Alfredo Kraus. Spolupracoval také s dirigenty jako Colin Davis a Horst Stein. Po mutaci hlasu studoval na Theresianische Akademie, kterou absolvoval s vyznamenáním v roce 1993. Jeho zájem o filmovou hudbu začal přibližně v deseti letech a do ukončení střední školy jeho sbírka soundtrackových CD přesáhla 1500 kusů. Začátky kariéry V letech 1996 až 1998 psal, režíroval a skládal hudbu pro několik krátkých filmů rakouské nezávislé filmové společnosti Magellan-Film. V roce 1999 získal certifikáty v oboru filmové kompozice a scenáristiky na UCLA Extension. Ve stejném roce obdržel svou první koncertní zakázku od Ottawské univerzity a jejího sborového ředitele Laurence Ewashka. Výsledná skladba Consolatio pro sbor a symfonický orchestr měla premiéru v kostele sv. Josefa v Ottawě a následně byla vysílána v kanadských lokálních televizních stanicích. V roce 2004 byla tato skladba provedena v Bridgewater Hall v Manchesteru Stockportským mládežnickým orchestrem a pěti spojenými sbory z této oblasti pod taktovkou Philipa Mackenzieho. Filmová a televizní tvorba Po složení hudby pro desítky krátkých filmů získal Wendler svůj první celovečerní film, když ho scenárista a režisér Temi Lopez najal, aby složil hudbu pro jeho film Home - The Horror Story z roku 2001, ve kterém hráli Richard Beymer a Grace Zabriskie. V roce 2003 složil hudbu ke krátkému komediálnímu filmu Hollywood Number režiséra JoséAntonia W. Dannera. V roce 2004 ho filmový skladatel Paul Haslinger požádal, aby se připojil k jeho týmu jako aranžér, orchestrátor a hudební programátor, což vedlo k práci na filmech Into the Blue, Turistas, The Fifth Commandment a Gardener of Eden, a také na druhé sérii seriálu Showtime Sleeper Cell. Během tohoto období Wendler také skládal hudbu pro reality show NBC Fear Factor. Mezi jeho významné skladatelské počiny patří filmy Dragon Soldiers (Lionsgate, 2020), Dead Ant (2019, v hlavních rolích Tom Arnold a Sean Astin), segment Friday The 31st v antologii Tales of Halloween a I Spit on Your Grave III: Vengeance is Mine (Anchor Bay). Jeho hudba k dokumentu The Right to Love - An American Family byla nominována na cenu GoldSpirit Award. Wendler získal ocenění "Best Score" na Los Angeles International Film Festival, Indie Short Fest, Vegas Movie Awards a Florence Film Awards. Mezi jeho další významné projekty patří připravovaný přírodopisný dokument DreamScapes (namluvený držitelkou Oscara Kate Winslet) a akční thriller Mafia Wars (v hlavních rolích Tom Welling a Cam Gigandet). Skladatel John Ottman uvedl Edwina Wendlera jako orchestrátora akčního filmu The Losers z roku 2010 a následně jako aranžéra a MIDI programátora thrillerů The Resident (v hlavních rolích Hilary Swank a Jeffrey Dean Morgan) a Unknown, a také filmů X-Men: Days of Future Past, The Nice Guys a X-Men: Apocalypse. V roce 2014 získal Wendler kredit "Additional Music" na akčním thrilleru Non-Stop s Liamem Neesonem v hlavní roli. Pracoval také jako aranžér a dodatečný skladatel na filmech jako Little Fockers (Universal/Paramount) a Into The Blue (MGM/Sony). V televizi Wendler aranžoval a psal dodatečnou hudbu pro seriál Showtime Sleeper Cell: American Terror a pro úspěšnou reality show NBC Fear Factor. Herní hudba Od roku 2018 začal Wendler skládat hudbu pro několik videoher, především pro Tencent Games a jeho přidružená studia. V roce 2020 byl mezi skladateli oceněnými cenou G.A.N.G. Award za svou práci na hře Honor Of Kings. Mezi jeho další herní kredity patří PUBG: Battlegrounds, QQ Speed, Call Of Duty: Mobile a Ring Of Elysium. Wendler napsal hudbu pro takové významné hry jako Torchlight: Infinite, Honor Of Kings, Game For Peace (známé také jako PlayerUnknown's Battlegrounds), Bladed Fury, Iris.Fall, Synced: Off-Planet, Mafia City, BuildTopia a Ring Of Elysium. Pracoval také na blockbusterových filmech jako X-Men: Days Of Future Past, Non-Stop, The Nice Guys, X-Men: Apocalypse, Dead Ant, I Spit On Your Grave III a Tales Of Halloween. Jeho herní portfolio zahrnuje také tituly jako Synced, Undawn, Apex Legends a další. Za svou práci na hře Honor Of Kings, která je nejziskovější hrou společnosti Tencent, získal cenu G.A.N.G. Award a byl nominován na Hollywood Music in Media Award. Koncertní tvorba Mezi jeho koncertní zakázky patří chorálně-orchestrální skladba Consolatio (vysílaná na CBC), instrumentální aranžmá pro Hollywood Soloists a sborové skladby pro Illumni Men's Chorale. Jeho kritiky oceňovaný smyčcový kvartet The Marriage byl proveden v Kanadě a Francii. V listopadu 2009 umělecký ředitel a dirigent Christopher McCafferty zadal Edwinu Wendlerovi skladbu pro a cappella sbor. Illumni Men's Chorale premiéroval výslednou Winter Medley na svých inauguračních koncertech 19. a 20. prosince 2009 v oblasti Seattlu. Wendlerova všestrannost a schopnost pracovat v různých žánrech z něj činí vyhledávaného skladatele v Hollywoodu. Jeho hudba se vyznačuje bohatou orchestrací, emocionální hloubkou a schopností podpořit vyprávění příběhu, ať už jde o film, televizní seriál nebo videohru.


Edwin Wendler: Filmy a pořady 24


Dodatečné informace

Narození:
11. 4. 1975
Vídeň, Rakousko

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.