Bernard Zitzermann

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Bernard Zitzermann
Bernard Zitzermann se narodil 19. června 1942 v Nice ve Francii a stal se jedním z nejvýznamnějších francouzských kameramanů své generace. Zemřel 1. února 2018 v Saint-Paulet-de-Caisson v departementu Gard. Působil jako profesor na pařížské filmové škole Louis-Lumière a byl členem Asociace francouzských kameramanů (A.F.C.). Začátky kariéry a první úspěch Zitzermannova kariéra kameramana začala filmem The Man Who Sleeps z roku 1974, který byl jeho prvním projektem v této pozici. Tento experimentální snímek režisérů Bernarda Queysanna a Georgese Pereca, natočený podle Perecova románu, získal prestižní cenu Jean Vigo. Film zachycoval existenciální krizi mladého studenta v atmosférických černobílých obrazech sedmdesátých let v Paříži. Spolupráce s Ariane Mnouchkine V roce 1978 Bernard Zitzermann fotografoval monumentální biografický film Molière režisérky Ariane Mnouchkine. Za svou práci na tomto čtyřhodinovém eposu o životě slavného francouzského dramatika získal César za nejlepší kameru. Zitzermannova kamera dokázala zachytit působivé obrazy, od scén s mnoha protagonisty připomínajících vlámské malířství až po bizarní momenty jako jízdu zlatých gondol zasněženými horami. Dlouhodobá spolupráce s Claudem Chabrolem Zitzermann později natáčel pro mnoho významných režisérů, včetně Clauda Chabrola. Jejich spolupráce zahrnovala psychologické drama L'Enfer z roku 1994 s Emmanuelle Béart a Françoisem Cluzetem, které označovalo Chabrolův návrat k vrcholné formě po období stagnace. Vrcholem jejich spolupráce se stal film La Ceremonie z roku 1995, který je považován za korunovační dílo Chabrolovy plodné kariéry. Zitzermann s Chabrolem obklopili příběh rodiny Lelièvrů žhavým sluncem, které zaslepuje bohaté před rostoucí nelibostí jejich služebné. Zitzermannova kamera fotografovala oblast v živých detailech a výrazně přispěla k atmosféře filmu. Mezinárodní projekty V roce 1995 Zitzermann fotografoval britsko-americký film Angels and Insects režiséra Philipa Haase, který byl uveden v soutěži Cannes Film Festival. O dva roky dříve natočil The Music of Chance podle románu Paula Austera, opět v režii Philipa Haase. Tento kafkovský příběh byl uveden v sekci Un Certain Regard na festivalu v Cannes. Rozsáhlá filmografie Během své kariéry se Zitzermann podílel na více než 40 filmových projektech. Mezi jeho další významné práce patřily filmy jako Olivier, Olivier, The French Revolution, Betty, The Favor, the Watch and the Very Big Fish a The Nark. Na festivalu v Cannes se představil s celkem devíti filmy v různých sekcích. Uznání a odkaz Zitzermann získal během kariéry César Award a další významná ocenění. Jeho práce byla oceňována za schopnost vytvářet sumptuózní obrazy, které dokonale podporovaly atmosféru filmů. Bernard Zitzermann zanechal výraznou stopu ve francouzské kinematografii jako kameraman schopný pracovat s různými žánry od experimentálních dramat po historické eposy.


Bernard Zitzermann: Filmy a pořady 51


Dodatečné informace

Narození:
19. 6. 1942
Úmrtí:
1. 2. 2018

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.