6.6

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Mohsen Makhmalbaf: Filmy a seriály

  • Prezident
    Prezident (2014)
    Film
    75%
    1
  • Cyklista
    Cyklista (1989)
    Film
    Nasim, afghánský imigrant v Íránu, má vážně nemocnou ženu. Potřebuje peníze na její léčbu, ale jeho práce na denní směny při kopání studní nevydělává dost. Přítel Nasima spojí s podřadným promotérem, který prodává vstupenky na sledování Nasimovy nepřetržité jízdy na kole po dobu jednoho týdne. Promotér přivádí nemocné a staré diváky a snaží se je přesvědčit, aby našli naději v Nasimově síle. Nasim s pomocí svého syna, který ho krmí za jízdy, překonává dny i mrazivé noci. Místní úředníci se domnívají, že by se mohlo jednat o spiknutí a že Nasim je špión; snaží se ho sabotovat stejně jako ti, kteří se vsadili, že týden nedokončí. Stačí Nasimovi zoufalství k získání peněz? Není každé vítězství jen iluze?
    Žánry:Drama
    73%
    Nasim, afghánský imigrant v Íránu, má vážně nemocnou ženu. Potřebuje peníze na její léčbu, ale jeho práce na denní směny při kopání studní nevydělává dost. Přítel Nasima spojí s podřadným promotérem, který prodává vstupenky na sledování Nasimovy nepřetržité jízdy na kole po dobu jednoho týdne. Promotér přivádí nemocné a staré diváky a snaží se je přesvědčit, aby našli naději v Nasimově síle. Nasim s pomocí svého syna, který ho krmí za jízdy, překonává dny i mrazivé noci. Místní úředníci se domnívají, že by se mohlo jednat o spiknutí a že Nasim je špión; snaží se ho sabotovat stejně jako ti, kteří se vsadili, že týden nedokončí. Stačí Nasimovi zoufalství k získání peněz? Není každé vítězství jen iluze?
    Žánry:Drama
    2
  • Nassereddin Shah, Actor-e Cinema
    Nassereddin Shah, Actor-e Cinema (1992)
    Film
    Film sleduje postavu známou jako Kameraman, který hledá někoho jménem Atieh (Budoucnost). Když ji volá, je magicky přenesen zpět v čase z počátku dvacátého století do vlády Násira ad-Dína Šáha v Íránu v 19. století. Je zajat Šáhovými strážemi a promítá Šáhovi filmy z historie íránské kinematografie. Šáh je okouzlen a dychtivě ukazuje své rodině toto zdánlivě kouzelné médium.
    72%
    Film sleduje postavu známou jako Kameraman, který hledá někoho jménem Atieh (Budoucnost). Když ji volá, je magicky přenesen zpět v čase z počátku dvacátého století do vlády Násira ad-Dína Šáha v Íránu v 19. století. Je zajat Šáhovými strážemi a promítá Šáhovi filmy z historie íránské kinematografie. Šáh je okouzlen a dychtivě ukazuje své rodině toto zdánlivě kouzelné médium.
    3
  • Nun va Goldoon
    Nun va Goldoon (1996)
    FilmRole: The Director
    71%
    4
  • Dastforoush
    Dastforoush (1987)
    Film
    Film se skládá ze tří epizod, které zkoumají životy chudých a zoufalých lidí v Íránu. V první epizodě velmi chudý pár s mnoha postiženými dětmi opustí své novorozené dítě v naději, že bude mít lepší budoucnost. Ve druhé epizodě se mentálně postižený a izolovaný mladý muž snaží postarat o svou senilní matku, která je téměř na smrt. Ve třetí epizodě se zbabělý a zoufalý podomní obchodník snaží uprchnout před svým šéfem.
    67%
    Film se skládá ze tří epizod, které zkoumají životy chudých a zoufalých lidí v Íránu. V první epizodě velmi chudý pár s mnoha postiženými dětmi opustí své novorozené dítě v naději, že bude mít lepší budoucnost. Ve druhé epizodě se mentálně postižený a izolovaný mladý muž snaží postarat o svou senilní matku, která je téměř na smrt. Ve třetí epizodě se zbabělý a zoufalý podomní obchodník snaží uprchnout před svým šéfem.
    5
  • Ticho
    Ticho (1998)
    Film
    66%
    6
  • Kandahár
    Kandahár (2001)
    Film
    • Edison

    Symbolická dráma o putovaní kanadskej novinárky afgánskeho pôvodu, Nafas, do rodnej krajiny. Nafas ešte ako malé dievča jej rodina z politických dôvodov odviedla do Kanady. Jej sestra však vyrastala v Afganistane. Po tom, čo kvôli nášľapnej míne stratila obe nohy, chystá sa v deň posledného zatmenia slnka v 20. storočí spáchať samovraždu. O svojom úmysle sa v liste zverí sestre, ktorá sa preto podujme na neľahké prekročenie iránsko-afgánskych hraníc. Za každú cenu chce sestre v jej čine zabrániť, no cesta k nej je zložitá. Ako žena nemôže v Afganistane cestovať sama, preto podplatí šoféra, aby ju vydával za svoju manželku a zahalená v burke nasadne spolu s inými ženami na korbu jeho auta. Takto putuje vyprahnutou krajinou zdevastovanou mnohoročnými bojmi so Sovietskym zväzom, následnou občianskou vojnou a politickou tyraniou Talibánu. Vidí, ako sa chlapci v škole Koránu medzi modlitbami učia narábať so zbraňami, ako sa ľudia zmrzačení nášľapnými mínami bijú o protézy zhadzované z lietadla s humanitárnou pomocou. Film je tragickým portrétom krajiny, ktorá sa stala obeťou modernej histórie. Dôležitejší ako príbeh samotný je v ňom putovanie a zobrazenie hrôz, ktorým musia obyvatelia Afganistanu čeliť. Režisér Mohsen Makhmalbaf, jeden z najvýraznejších predstaviteľov iránskeho filmového zázraku, vo filme skombinoval postupy dokumentárneho a hraného filmu, aby podal čo najautentickejší portrét hrôz, ktorým sú už po dlhé roky obyvatelia Afganistanu vystavení. Roku 2001 na MFF Cannes získal za snímku Kandahár Cenu ekumenickej poroty. Bolo to iba niekoľko mesiacov predtým, ako sa po 11. septembri 2001 na Afganistan zamerali kamery celého sveta.

    66%

    Symbolická dráma o putovaní kanadskej novinárky afgánskeho pôvodu, Nafas, do rodnej krajiny. Nafas ešte ako malé dievča jej rodina z politických dôvodov odviedla do Kanady. Jej sestra však vyrastala v Afganistane. Po tom, čo kvôli nášľapnej míne stratila obe nohy, chystá sa v deň posledného zatmenia slnka v 20. storočí spáchať samovraždu. O svojom úmysle sa v liste zverí sestre, ktorá sa preto podujme na neľahké prekročenie iránsko-afgánskych hraníc. Za každú cenu chce sestre v jej čine zabrániť, no cesta k nej je zložitá. Ako žena nemôže v Afganistane cestovať sama, preto podplatí šoféra, aby ju vydával za svoju manželku a zahalená v burke nasadne spolu s inými ženami na korbu jeho auta. Takto putuje vyprahnutou krajinou zdevastovanou mnohoročnými bojmi so Sovietskym zväzom, následnou občianskou vojnou a politickou tyraniou Talibánu. Vidí, ako sa chlapci v škole Koránu medzi modlitbami učia narábať so zbraňami, ako sa ľudia zmrzačení nášľapnými mínami bijú o protézy zhadzované z lietadla s humanitárnou pomocou. Film je tragickým portrétom krajiny, ktorá sa stala obeťou modernej histórie. Dôležitejší ako príbeh samotný je v ňom putovanie a zobrazenie hrôz, ktorým musia obyvatelia Afganistanu čeliť. Režisér Mohsen Makhmalbaf, jeden z najvýraznejších predstaviteľov iránskeho filmového zázraku, vo filme skombinoval postupy dokumentárneho a hraného filmu, aby podal čo najautentickejší portrét hrôz, ktorým sú už po dlhé roky obyvatelia Afganistanu vystavení. Roku 2001 na MFF Cannes získal za snímku Kandahár Cenu ekumenickej poroty. Bolo to iba niekoľko mesiacov predtým, ako sa po 11. septembri 2001 na Afganistan zamerali kamery celého sveta.

    7
  • Honarpisheh
    Honarpisheh (1993)
    Film
    66%
    8
  • Arousi-ye Khouban
    Arousi-ye Khouban (1989)
    Film
    Haji je těžce traumatizován válkou s Irákem. Po návratu z fronty se nedokáže přizpůsobit civilnímu životu. Navzdory odporu rodiny při něm snoubenka stojí a společně vzdorují autoritě rodiny i státu, aby mohli žít podle svého.
    65%
    Haji je těžce traumatizován válkou s Irákem. Po návratu z fronty se nedokáže přizpůsobit civilnímu životu. Navzdory odporu rodiny při něm snoubenka stojí a společně vzdorují autoritě rodiny i státu, aby mohli žít podle svého.
    9
  • Nobat e Asheghi
    Nobat e Asheghi (1991)
    Film
    63%
    10
  • Shabhaye Zayendeh-Rood
    Shabhaye Zayendeh-Rood (1990)
    Film
    Film o antropologovi a jeho dceři ve třech obdobích: před, během a po íránské revoluci. Dcera pracuje na pohotovosti v nemocnici, která nikdy není prázdná, vždy je plná pacientů se sebevražednými sklony. Důvody jednotlivých pokusů o sebevraždu jsou různé, zejména před a po revoluci. Jeden ze sebevražedných pacientů hledá důvod, proč žít, a zamiluje se do antropologovy dcery.
    63%
    Film o antropologovi a jeho dceři ve třech obdobích: před, během a po íránské revoluci. Dcera pracuje na pohotovosti v nemocnici, která nikdy není prázdná, vždy je plná pacientů se sebevražednými sklony. Důvody jednotlivých pokusů o sebevraždu jsou různé, zejména před a po revoluci. Jeden ze sebevražedných pacientů hledá důvod, proč žít, a zamiluje se do antropologovy dcery.
    11
  • Scream of the Ants
    Scream of the Ants (2007)
    Film
    • Edison
    Nový snímek klasika íránské kinematografie Mohsena Makhmalbafa vypráví o íránském páru, který se vypraví na duchovní cestu po Indii. Film je natočen pro režiséra typickým způsobem, kdy autentické dokumentární záběry tradičních indických rituálů a každodenního života obyvatel země jsou prokládány hranými dějovými pasážemi a symbolickými výjevy. Zásadní význam tu ale mají metafyzické úvahy o boží existenci. Pouť obou milenců, kteří jsou během své cesty také oddáni, za legendami opředeným poustevníkem jménem Úplný člověk, je především testem jejich životních postojů tváří v tvář mohutné duchovní tradici Indie. Film, pojatý jako nábožensko-filozofická meditace, je zasazen do působivého prostředí nejznámějších částí Indie.
    62%
    Nový snímek klasika íránské kinematografie Mohsena Makhmalbafa vypráví o íránském páru, který se vypraví na duchovní cestu po Indii. Film je natočen pro režiséra typickým způsobem, kdy autentické dokumentární záběry tradičních indických rituálů a každodenního života obyvatel země jsou prokládány hranými dějovými pasážemi a symbolickými výjevy. Zásadní význam tu ale mají metafyzické úvahy o boží existenci. Pouť obou milenců, kteří jsou během své cesty také oddáni, za legendami opředeným poustevníkem jménem Úplný člověk, je především testem jejich životních postojů tváří v tvář mohutné duchovní tradici Indie. Film, pojatý jako nábožensko-filozofická meditace, je zasazen do působivého prostředí nejznámějších částí Indie.
    12
  • Gabbe
    Gabbe (1996)
    Film
    60%
    13
  • Images From the Ghajar Dynasty
    Images From the Ghajar Dynasty (1992)
    Film
    59%
    14
  • Ghessé hayé kish
    Ghessé hayé kish (1999)
    Film
    Původně byl film Ghesse Haye Kish natočen jako omnibusový film o šesti epizodách. Financovali ho investoři z ostrova Kiš v Perském zálivu, což je svobodná zóna patřící Íránu. Všechny epizody se odehrávají na opuštěném ostrově, který v dávných dobách prosperoval z lodní dopravy mezi Asií a Evropou, a všechny jsou o samotě. Tyto tři epizody byly v roce 1999 uvedeny v soutěži na 52. filmovém festivalu v Cannes.
    Žánry:Drama
    59%
    Původně byl film Ghesse Haye Kish natočen jako omnibusový film o šesti epizodách. Financovali ho investoři z ostrova Kiš v Perském zálivu, což je svobodná zóna patřící Íránu. Všechny epizody se odehrávají na opuštěném ostrově, který v dávných dobách prosperoval z lodní dopravy mezi Asií a Evropou, a všechny jsou o samotě. Tyto tři epizody byly v roce 1999 uvedeny v soutěži na 52. filmovém festivalu v Cannes.
    Žánry:Drama
    15
  • Tales of an Island
    Tales of an Island (2000)
    Film
    55%
    16
  • Sex o phalsapheh
    Sex o phalsapheh (2005)
    Film
    • Edison
    Hlavním hrdinou filmu je čerstvý čtyřicátník. Na své hodiny tance si pozve čtyři bývalé milenky, aby hledal kořeny své opuštěnosti a melancholie. Postupně se věnuje každé z nich a vzpomíná. První z nich představuje období romantické nevinnosti, druhá období láskyplných, avšak vzdorovitých soubojů, třetí období nespoutaného sexu a zapomínání na lásku a čtvrtá melancholickou fázi návratu k lásce. Režisér Makhmalbaf, podobně jako ve svém slavném Kandaháru (2002), propojuje až dokumentární režii se silnou stylizací a uvažuje o moderní společnosti, která není schopná nejen žít, ale ani generovat silné milostné příběhy. (FebioFest 2006)
    54%
    Hlavním hrdinou filmu je čerstvý čtyřicátník. Na své hodiny tance si pozve čtyři bývalé milenky, aby hledal kořeny své opuštěnosti a melancholie. Postupně se věnuje každé z nich a vzpomíná. První z nich představuje období romantické nevinnosti, druhá období láskyplných, avšak vzdorovitých soubojů, třetí období nespoutaného sexu a zapomínání na lásku a čtvrtá melancholickou fázi návratu k lásce. Režisér Makhmalbaf, podobně jako ve svém slavném Kandaháru (2002), propojuje až dokumentární režii se silnou stylizací a uvažuje o moderní společnosti, která není schopná nejen žít, ale ani generovat silné milostné příběhy. (FebioFest 2006)
    17
  • Este'aze
    Este'aze (1984)
    Film
    31%
    18
  • Tobeh Nosuh
    Tobeh Nosuh (1983)
    Film
    28%
    19

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.