Grande Otelo: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Grande Otelo: Filmy a seriály

  • Fitzcarraldo
    Fitzcarraldo (1982)
    FilmRole: Station Master
    Umanutý dobrodruh Fitzcarraldo si usmyslí, že do peruánských pralesů dopraví zázrak evropské kultury - operu. Jeho cesta do nitra neprobádaných končin naráží na bezpočet potíží, k nejpověstnějším patří přesouvání parníku přes horský hřeben. Ve filmu zaznějí slavné operní melodie, z gramofonových desek uslyšíme i hlas Enrica Carusa, jenž téměř zázračně uklidní nepřátelsky naladěné Indiány. Film se natáčel za mimořádně obtížných podmínek tři roky, během nichž musel režisér měnit i herecké obsazení - mimo jiné odstoupili např. Jack Nicholson a Mick Jagger.
    78%
    Umanutý dobrodruh Fitzcarraldo si usmyslí, že do peruánských pralesů dopraví zázrak evropské kultury - operu. Jeho cesta do nitra neprobádaných končin naráží na bezpočet potíží, k nejpověstnějším patří přesouvání parníku přes horský hřeben. Ve filmu zaznějí slavné operní melodie, z gramofonových desek uslyšíme i hlas Enrica Carusa, jenž téměř zázračně uklidní nepřátelsky naladěné Indiány. Film se natáčel za mimořádně obtížných podmínek tři roky, během nichž musel režisér měnit i herecké obsazení - mimo jiné odstoupili např. Jack Nicholson a Mick Jagger.
    1
  • Rio Zona Norte
    Rio Zona Norte (1957)
    FilmRole: Espírito da Luz Soares
    Espírito da Luz Soares působí jako učitel samby. Nešťastnou náhodou vypadne z vlaku. Zatímco čeká na záchranu, promítá si v mysli svůj život. My se tak stáváme svědky barvitého líčení trampot i radostí inspirovaných skutečným životem muzikanta Zé Ketiho.

    Nelson Pereira dos Santos prošel roku 1956 obdobím velkých změn, které ovlivnily i jeho tvorbu. Nejdříve odjel do Paříže na kongres organizovaný francouzskými komunisty (setkal se tam i s Cesarem Zavattinim, kterého obdivoval) a poté na festival do Karlových Varů. Československo ho mimo jiné okouzlilo i procesem probíhající destalinizace, o čemž napsal do novin Brazilské komunistické strany. Naplněn dojmy z evropského pobytu dopisuje definitivní verzi scénáře filmu Severní předměstí Ria, které s již dokončeným Rio čtyřicet stupňů a zamýšleným Jižním předměstím Ria mělo tvořit trilogii. Severní předměstí Ria bylo natočeno za pouhých 62 dnů na počátku roku 1957. Na rozdíl od Rio čtyřicet stupňů, kde není individuální hrdina, se tentokrát dos Santos zaměřil na postavu hudebníka Espírito da Luz Soares (Grande Otelo), pro jehož příběh se inspiroval životem svého přítele a hudebníka Zé Ketiho (ve filmu se objeví v epizodní roli skladatele Alaora Costy). Oproti předchozímu filmu šlo o mnohem profesionálnější práci. Natáčelo se ve studiích Flama Cinematográfica a se zkušenými filmaři i herci. Během natáčení došlo také ke klíčovému setkání s Glauberem Rochou, jenž se jednou dostavil na natáčení a Nelson Pereira dos Santos mu umožnil pracovat na pozici pomocné síly. Nicméně budoucí rebel na to v knize Revolução do Cinema Novo vzpomíná velmi pozitivně. Snímek předznamenává nastupující cinema novo a přitom reflektuje levicové smýšlení režiséra, který se pokusil ukázat život obyčejných lidí bojujících o každodenní živobytí. Kritika film nepřijala a obviňovala autora z nedostatečného (neo)realismu. Nelson Pereira dos Santos reagoval na tyto výtky slovy: „Kritika se příliš upjala na neorealismus a přitom můj film s ním nemá nic společného. Šlo mi o dílo mnohem psychologičtější než v případě předchozího filmu. Vše se vlastně odehrává v mysli skladatele, který vypráví příběh svého života.“ Bohužel distribuce byla velmi omezená, takže z obchodního hlediska byl film katastrofou. Kromě jiného byl považován za projev určitých revolučních nálad. Režisér musel přistoupit k natáčení zakázkových filmů, aby se uživil, také pracoval jako novinář. Na další film musel čekat tři roky.

    (David Čeněk, LFŠ 2007)
    Žánry:Drama
    78%
    Espírito da Luz Soares působí jako učitel samby. Nešťastnou náhodou vypadne z vlaku. Zatímco čeká na záchranu, promítá si v mysli svůj život. My se tak stáváme svědky barvitého líčení trampot i radostí inspirovaných skutečným životem muzikanta Zé Ketiho.

    Nelson Pereira dos Santos prošel roku 1956 obdobím velkých změn, které ovlivnily i jeho tvorbu. Nejdříve odjel do Paříže na kongres organizovaný francouzskými komunisty (setkal se tam i s Cesarem Zavattinim, kterého obdivoval) a poté na festival do Karlových Varů. Československo ho mimo jiné okouzlilo i procesem probíhající destalinizace, o čemž napsal do novin Brazilské komunistické strany. Naplněn dojmy z evropského pobytu dopisuje definitivní verzi scénáře filmu Severní předměstí Ria, které s již dokončeným Rio čtyřicet stupňů a zamýšleným Jižním předměstím Ria mělo tvořit trilogii. Severní předměstí Ria bylo natočeno za pouhých 62 dnů na počátku roku 1957. Na rozdíl od Rio čtyřicet stupňů, kde není individuální hrdina, se tentokrát dos Santos zaměřil na postavu hudebníka Espírito da Luz Soares (Grande Otelo), pro jehož příběh se inspiroval životem svého přítele a hudebníka Zé Ketiho (ve filmu se objeví v epizodní roli skladatele Alaora Costy). Oproti předchozímu filmu šlo o mnohem profesionálnější práci. Natáčelo se ve studiích Flama Cinematográfica a se zkušenými filmaři i herci. Během natáčení došlo také ke klíčovému setkání s Glauberem Rochou, jenž se jednou dostavil na natáčení a Nelson Pereira dos Santos mu umožnil pracovat na pozici pomocné síly. Nicméně budoucí rebel na to v knize Revolução do Cinema Novo vzpomíná velmi pozitivně. Snímek předznamenává nastupující cinema novo a přitom reflektuje levicové smýšlení režiséra, který se pokusil ukázat život obyčejných lidí bojujících o každodenní živobytí. Kritika film nepřijala a obviňovala autora z nedostatečného (neo)realismu. Nelson Pereira dos Santos reagoval na tyto výtky slovy: „Kritika se příliš upjala na neorealismus a přitom můj film s ním nemá nic společného. Šlo mi o dílo mnohem psychologičtější než v případě předchozího filmu. Vše se vlastně odehrává v mysli skladatele, který vypráví příběh svého života.“ Bohužel distribuce byla velmi omezená, takže z obchodního hlediska byl film katastrofou. Kromě jiného byl považován za projev určitých revolučních nálad. Režisér musel přistoupit k natáčení zakázkových filmů, aby se uživil, také pracoval jako novinář. Na další film musel čekat tři roky.

    (David Čeněk, LFŠ 2007)
    Žánry:Drama
    2
  • Carnaval Atlântida
    Carnaval Atlântida (1952)
    FilmRole: Miro
    73%
    3
  • Parahyba, Mulher-Macho
    Parahyba, Mulher-Macho (1983)
    FilmRole: Seu Pedro
    Příběh o důležité části historie Brazílie skrze její hlavní postavu, Anayde Beiriz, básnířku, novinářku a revoluční a libertinskou učitelku z počátku dvacátého století, známou pro svůj sexuální liberalismus, který šokoval předrevoluční stát Paraíba během roku 1930. Její láska k João Dantasovi nakonec zpečetila smrt João Pessoa, tehdejšího guvernéra Paraíby. Tyto události posloužily jako spouštěč revoluce.
    Žánry:Drama
    72%
    Příběh o důležité části historie Brazílie skrze její hlavní postavu, Anayde Beiriz, básnířku, novinářku a revoluční a libertinskou učitelku z počátku dvacátého století, známou pro svůj sexuální liberalismus, který šokoval předrevoluční stát Paraíba během roku 1930. Její láska k João Dantasovi nakonec zpečetila smrt João Pessoa, tehdejšího guvernéra Paraíby. Tyto události posloužily jako spouštěč revoluce.
    Žánry:Drama
    4
  • Matar ou Correr
    Matar ou Correr (1954)
    FilmRole: Ciscocada
    Tato brazilská parodie amerického filmu V pravé poledne režiséra Freda Zinnemanna nemá ve světové kinematografii obdoby – pro svou odvahu i naivitu. Jedno bezejmenné městečko na západě žije v atmosféře strachu, protože ukrutný Jesse Gordon nesnáší šerify ani zpěváky „saloonů“. I takový zloduch se ale může dostat do nesnází…
    Žánry:Komedie
    72%
    Tato brazilská parodie amerického filmu V pravé poledne režiséra Freda Zinnemanna nemá ve světové kinematografii obdoby – pro svou odvahu i naivitu. Jedno bezejmenné městečko na západě žije v atmosféře strachu, protože ukrutný Jesse Gordon nesnáší šerify ani zpěváky „saloonů“. I takový zloduch se ale může dostat do nesnází…
    Žánry:Komedie
    5
  • Lúcio Flávio, o Passageiro da Agonia
    Lúcio Flávio, o Passageiro da Agonia (1977)
    FilmRole: Dondinho
    71%
    6
  • Little Missy
    Little Missy (1986)
    SeriálRole: Justo de Sá
    V Araruně, malém městě v brazilském státě São Paulo, se v roce 1886, dva roky před vyhlášením Zlatého zákona, střetávají monarchisté s republikány. Láska Sinhá Moçy, dcery plukovníka Ferreiry, barona z Araruny, a mladého doktora Rodolfa, aktivního republikánského abolicionisty, je vystavena těžkostem kampaně za zrušení otroctví. Ti dva se setkávají ve vlaku, když se Sinhá Moça po dokončení studií ve správním městě vrací do Araruny. Stejně jako Rodolfo, i ona má abolicionistické názory a kritizuje postoje svého otce, bojuje za obranu černochů. Sinhá Moça spolu s Rodolfem a dalšími abolicionisty v noci vpadnou do otrokářských ubikací a osvobozují černochy, které předávají abolicionistickým sdružením, jež je vedou ke svobodě.
    Žánry:DramaRomantický
    69%
    V Araruně, malém městě v brazilském státě São Paulo, se v roce 1886, dva roky před vyhlášením Zlatého zákona, střetávají monarchisté s republikány. Láska Sinhá Moçy, dcery plukovníka Ferreiry, barona z Araruny, a mladého doktora Rodolfa, aktivního republikánského abolicionisty, je vystavena těžkostem kampaně za zrušení otroctví. Ti dva se setkávají ve vlaku, když se Sinhá Moça po dokončení studií ve správním městě vrací do Araruny. Stejně jako Rodolfo, i ona má abolicionistické názory a kritizuje postoje svého otce, bojuje za obranu černochů. Sinhá Moça spolu s Rodolfem a dalšími abolicionisty v noci vpadnou do otrokářských ubikací a osvobozují černochy, které předávají abolicionistickým sdružením, jež je vedou ke svobodě.
    Žánry:DramaRomantický
    7
  • Aviso aos Navegantes
    Aviso aos Navegantes (1950)
    FilmRole: Azulão
    V Buenos Aires se Frederico ukryje na lodi směřující do Rio de Janeira, aby cestoval zadarmo. Azulão, lodní kuchař, ho ale objeví a donutí ho pracovat v kuchyni. Mezitím kapitán Alberto obdrží radiovou zprávu, že se na palubě nachází nebezpečný mezinárodní špion. Situace se zkomplikuje, když dojde k záměně pasů.
    Žánry:KomedieMuzikál
    69%
    V Buenos Aires se Frederico ukryje na lodi směřující do Rio de Janeira, aby cestoval zadarmo. Azulão, lodní kuchař, ho ale objeví a donutí ho pracovat v kuchyni. Mezitím kapitán Alberto obdrží radiovou zprávu, že se na palubě nachází nebezpečný mezinárodní špion. Situace se zkomplikuje, když dojde k záměně pasů.
    Žánry:KomedieMuzikál
    8
  • Macunaíma
    Macunaíma (1969)
    FilmRole: Black Macunaíma / Macunaíma's son
    Předlohou k tomuto filmu byl ikonický román brazilského modernismu, který napsal Mário de Andrade (pouze jmenovec) v roce 1928. K jeho volbě režisér poznamenal: „Jakmile jsem pochopil, že Macunaíma je příběhem Brazilce požíraného vlastní zemí, celý příběh se stal zcela srozumitelným a všechno do sebe zapadlo.“ Jeho adaptace ukazuje národ uvězněný mezi tvrdou diktaturou a anarchistickou energií lidu. Co spojuje knihu i film, je zamyšlení nad identitou Brazílie, země, ve které vedle sebe existují magická zaříkadla s moderní technikou. Titulní postava, „muž bez vlastností“, se po cestě z džungle do velkoměsta mění z černocha v bělocha, potkává podvodníky, odbojáře a průmyslníka, který s oblibou pojídá lidi. Snímek Macunaíma, restaurovaný do původní podoby (délkou i barevně), nabízí halucinační kombinaci pohádky, radikální politiky a nápaditého humoru.
    67%
    Předlohou k tomuto filmu byl ikonický román brazilského modernismu, který napsal Mário de Andrade (pouze jmenovec) v roce 1928. K jeho volbě režisér poznamenal: „Jakmile jsem pochopil, že Macunaíma je příběhem Brazilce požíraného vlastní zemí, celý příběh se stal zcela srozumitelným a všechno do sebe zapadlo.“ Jeho adaptace ukazuje národ uvězněný mezi tvrdou diktaturou a anarchistickou energií lidu. Co spojuje knihu i film, je zamyšlení nad identitou Brazílie, země, ve které vedle sebe existují magická zaříkadla s moderní technikou. Titulní postava, „muž bez vlastností“, se po cestě z džungle do velkoměsta mění z černocha v bělocha, potkává podvodníky, odbojáře a průmyslníka, který s oblibou pojídá lidi. Snímek Macunaíma, restaurovaný do původní podoby (délkou i barevně), nabízí halucinační kombinaci pohádky, radikální politiky a nápaditého humoru.
    9
  • Quilombo
    Quilombo (1984)
    FilmRole: Babá
    Quilombo dos Palmares byla skutečná demokratická společnost, která vznikla v Brazílii v 17. století. Tento neuvěřitelně propracovaný (a překvapivě málo známý) film sleduje vznik Quilomba, který začal jako komunita osvobozených otroků. Kolonie se stává bezpečným útočištěm pro další vyvržence světa, včetně Indiánů a Židů. Ganga Zumba (Toni Tornado) se stává prezidentem Quilomba, prvním svobodně zvoleným vůdcem na západní polokouli. Je jasné, že vládnoucí Portugalci si chtějí Zumba a jeho následovníky podmanit, ale obyvatelé Quilomba jsou na své budoucí utlačovatele připraveni. Konec tohoto "konce snů" není příjemný, ale stoupenci Zumba a jeho ideálů se uchylují do hor, kde dodnes uctívají jeho památku. Scenárista a režisér Carlos Diegues využívá každé příležitosti k porovnání vzestupu a pádu Quilomba se stavem věcí v současné Brazílii.
    Žánry:Drama
    64%
    Quilombo dos Palmares byla skutečná demokratická společnost, která vznikla v Brazílii v 17. století. Tento neuvěřitelně propracovaný (a překvapivě málo známý) film sleduje vznik Quilomba, který začal jako komunita osvobozených otroků. Kolonie se stává bezpečným útočištěm pro další vyvržence světa, včetně Indiánů a Židů. Ganga Zumba (Toni Tornado) se stává prezidentem Quilomba, prvním svobodně zvoleným vůdcem na západní polokouli. Je jasné, že vládnoucí Portugalci si chtějí Zumba a jeho následovníky podmanit, ale obyvatelé Quilomba jsou na své budoucí utlačovatele připraveni. Konec tohoto "konce snů" není příjemný, ale stoupenci Zumba a jeho ideálů se uchylují do hor, kde dodnes uctívají jeho památku. Scenárista a režisér Carlos Diegues využívá každé příležitosti k porovnání vzestupu a pádu Quilomba se stavem věcí v současné Brazílii.
    Žánry:Drama
    10
  • Jubiabá
    Jubiabá (1987)
    FilmRole: Jubiabá
    64%
    11
  • Cassy Jones, o Magnífico Sedutor
    Cassy Jones, o Magnífico Sedutor (1972)
    FilmRole: Porteiro do teatro
    63%
    12
  • Samba
    Samba (1965)
    FilmRole: Freitas
    Zpěvačka Laura Monteiro (Montiel) je zavražděna jejím bývalým ochráncem Joãem Fernandesem de Oliveirou (Giachetti), který zjistil o její aféře s Assisem (Carlos Alberto). Dívka z favely, Belén (také Montiel), je její dvojnice, která zaujme její místo, aniž by tušila, že je využívána gangem, který pašuje drahé kameny všité do karnevalových kostýmů.
    Žánry:Drama
    Režie:Rafael Gil
    63%
    Zpěvačka Laura Monteiro (Montiel) je zavražděna jejím bývalým ochráncem Joãem Fernandesem de Oliveirou (Giachetti), který zjistil o její aféře s Assisem (Carlos Alberto). Dívka z favely, Belén (také Montiel), je její dvojnice, která zaujme její místo, aniž by tušila, že je využívána gangem, který pašuje drahé kameny všité do karnevalových kostýmů.
    Žánry:Drama
    Režie:Rafael Gil
    13
  • Homem do Pau-Brasil, O
    Homem do Pau-Brasil, O (1982)
    FilmRole: Príncipe Tourvalou de Blesi
    62%
    14
  • Rosa per tutti, Una
    Rosa per tutti, Una (1967)
    Film
    59%
    15

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.