Mastičkář

78%
Mastičkář
Respektovaný chirurg profesor Rafal Wilczur nachází po ztrátě rodiny útěchu v alkoholu. Po nehodě v pohrouženém stavu se zraní a přijde o paměť. O několik let později si stále nic nepamatuje a žije na hranici chudoby. Právě tehdy potká svou dceru a otevře se mu cesta k usmíření a získání lepšího života.

Recenze: Mastičkář

Kinobox.cz
60%

Mile naivní a upřímně pohroužené do svého poněkud zastaralého příběhu – takové je polské melodrama, které rozhodně netouží oblíbenou předlohu odvážně aktualizovat a vystačí si s jejím epickým zpracováním pro novou generaci. Jako oddychová odpolední zábava tedy Mastičkář dobře poslouží, navíc je možné jej využít i jako agresivní alkoholovou hru. Pokud se totiž napijete pokaždé, když ústřední postava řekne, že si něco nepamatuje, závěrečných titulků se pravděpodobně nedočkáte.

29 978 bodů
7
Mastičkář má v průměru 78% , což mě donutilo podívat se filmu na zoubek a zase tolik nadšený nejsem. Je to pohádka pro dospělé a to od začátku do konce. Scénář jen velmi těžko uvěřitelný, ale podívám-li se na to jako na pohádku, jsem spokojen. Happyend, romantika, dobro vítězí.. Navíc je tento příběh slovansky zpracovaný a může být našemu divákovi bližší, než hollywoodské romantické drama.
avenis
avenis
8 196 bodů
8
Zpočátku to vypadalo na nicneříkající nudu, ale kdo si počká... rozjelo se to zajímavým způsobem. Polští herci jsou pro naše oči neokoukaní (i když na první pohled to vypadalo, že roli dostal Jaroslav Dušek...). Řemeslně je film velmi dobře odveden. Pečlivě vybrané lokality, které vypadají, že se zastavil čas (až na tu jednu novoučkou asfaltku branou shora), kostýmy odpovídající době, účesy a líčení taktéž. Hudba už je mírně poplatná dnešní módě, ale nijak neruší a tempo filmu dobře podbarvuje. Tak snad ten mladý pan hrábě, který se chová s dnešní nonšalancí, ten se svými dlouhými vlasy je sice nesmírně sexi, ale působí jako mimozešťan.
mojmir.sedlacek
6 046 bodů
6
Pokud jste se v posledních týdnech podívali na desítku nejsledovanějších filmů na Netflixu v Česku, nemohli jste minout titul s geniálně zaměnitelným názvem Forgotten Love. To, co na první pohled vypadá jako další generické melodrama od Netflixu, je však něčím jiným – totiž generickým melodramatem podle polské literární klasiky Mastičkář.

Dodatečné informace

Původní název:
Znachor (více)