62%

Komentáře a recenze 4

Dle relevance
i
iDNES.cz
60%

Při čekání na start takzvaného horkého amerického léta, které od půli května slibuje nástup oddechových velkofilmů, přijdou vhod novinky méně křiklavé. Třeba francouzský film roku Noc 12., kanadská romance dospívání Falcon Lake či rodinný Život kotěte. Protože Život kotěte dorazil z Francie, namísto tradiční moudré stařenky dává desetileté školačce životní rady výstřední umělkyně z lesní samoty, ale jinak jde o klasický rodinný příběh, který překvapí výjimečně nasnímanými záběry se zvířaty bez digitálních berliček.

m
maomai
65%

Snímek dokáže od začátku chytit diváka za srdce, a to dokonce sekvencemi, jež se obejdou beze slov. Jde o kombinaci klasického francouzského umu vyprávět příběhy s citem a předchozích režisérových zkušeností coby dokumentaristy. Guillaume Maidatchevsky dokáže efektivně zachytit esenci kočky v moderním příbytku i – a to především – v přírodě. Zejména tam nachází kočičí protagonista sám sebe, stejně jako režisér, a tak jsou divákovi předloženy opravdu krásné scény až dokumentárního stylu. Vrnilka je zachycen autenticky, v nejrůznějších situacích a během odlišných ročních období.

P
PlotPoint
60%

Vrnilka je živé a zvědavé kotě, které teprve objevuje život na pařížských střechách. Jeho osud se změní, když se ho ujme desetiletá Clémence a odveze ho do venkovského domu v srdci hor. Tím začíná jejich neobyčejné dobrodružství, které oba navždy změní. Desetiletá Clémence a Vrnilka, její mourovaté koťátko, odjíždějí z Paříže na prázdniny do Vogéz. Příhody a nečekaná setkání, které Clémence a Vrnilka na venkově zažijí, změní jejich život. Na venkově Vrnilka objeví svobodu a přírodu, ale také nebezpečí života daleko od města…. Francouzský režisér a scenárista Guillaume Maidatchevsky již v roce 2018 světu nadělil dobrodružný rodinný film Putování se sobíkem, o pár let později se jeho 2. celovečerním filmem stává Život kotěte. Adaptace románu Maurice Genevoixe se konkrétně zaměřuje na až symbiotický vztah mezi kotětem a jeho mladičkou majitelkou, kdy kotě může zdánlivě působit jako nosný terapeut v krapet krušných časech své majitelky, zároveň ovšem titulní kotě Vrnilka bojuje se svými divočejšími vlohami, kdy přeskakuje mezi pozicí domácí a divoké kočky. Co přesně vlastně film Maidatchevskyho nabízí?

Č
55%

Francouzská pohádka vypráví o přátelství děvčátka a kočky. Hrdinkou tohoto hraného filmu je desetiletá Clémence, která najde osiřelé kotě a ujme se ho. Doma je napjatá atmosféra, a tak ke svému čtyřnohému kamarádovi Vrníkovi snadno přilne. Vše se ale změní, když z pařížského bytu odjedou do venkovského domu na prázdniny. Kocour objevuje venkovní svět, který je zábavný i nebezpečný. Clémence poznává, že její koťátko dospívá a chce víc svobody. Nechá ho jít, aby mohlo žít, jak chce?