hrumsrt
9 364 bodů •
9
Patrně letošní největší překvapení, nejen tohle pokračování, ale vůbec celý tenhle dvoudílný projekt z francouzské filmové dílničky.. Kde první část excelovala, jeho druhá ho hrdě následuje. I když tentokrát už jsem jako obdivovatel úvodního dílu přesně věděl, do čeho jdu, stejně jsem dostal něco navíc.. Nenápadný tvůrce Martin Bourboulon se instantně vměstnal mezi ty, kterým jsem jako divák vděčný, jelikož po takových mušketýrech jsem ani nesnil. A v televizích často opakovanou verzi románu Alexandera Dumase z roku 1993 na plné čáře překonal.. Co bylo zřejmé od začátku, že to nutné seznamovaní čtyř mušketýrů a představování postav máme odbyté již z minula, tentokrát už by se mělo jít okamžitě do akce. A když navíc byl vzhledem k názvu příslib větší účasti Evičky Green coby Milady de Winter (a že je na co koukat), která svými intrikami z pozadí pozvedávala příběh již minule, nemohlo to dopadnout špatně.. Sluší se říct, že název je ale trošku chyták, jelikož naopak odkazuje k většího točení se příběhu okolo D'Artagnanovi milé, o níž tentokrát půjde především. Nicméně Milady de Winter toho prostoru více má, zase ho využívá na výbornou a potvrzuje, že šlo určitě o nejzajímavější postavu jak herecky, tak nakonec i příběhově, s tím, že i šermířsky se nedrží vůbec stranou... Díky hlavnímu motivu okolo hledání a záchrany slaďoučké Constance, se pokračování nese v o to osobnější rovině, v níž po celou dobu vidíme hlavního hrdinu v neustálém zápolení s vlastními emocemi. Má to někdo štěstí, když jsou mu k ruce tři výteční šermíři.. Co na téhle adaptaci miluji, jsou hlavně dvě věci. Nejprve, jakým způsobem nemá potřebu si okolnosti romantizovat a plnými doušky naseje špínu novověké Francie bouřící se uprostřed náboženské (občanské) války. A pak, to neustálé předhánění špičkové (byť někdy záměrně nepřehledné) akce a ostřílených dialogovek, kde jedna esence podpírá a pozdvihuje druhou.. Není ani nouze o detektivní složku tvořící základ obou filmů, v níž odkrýváme pozadí státního spiknutí, které pramení a čerpá z náboženské nestability a sporu, který ze směrů křesťanství by měl dominovat. Zde se hrálo o ty největší výhry, v níž je zdejší odhalení aktérů nakonec celkem nečekané, ale současně jakoby šlo pouze o sekundanta v osobním příběhu vztahů mezi ústředními postavami.. Každý z mušketýrů má v pokračování svůj prostor, v němž se může divákovi ukázat i jinak než jen jako zdatný šermíř a podle očekávání ho nejzdařileji využívá právě charizmatický Vincent Cassel coby Athos. A právě jeho vlastní linka má nakonec největší dopad na celý příběh, kdy každé její další poodkrytí je bolestivé prohlubování patrně nevyléčitelné rány. V tomhle pokračování byli tvůrci odvážnější a diváka mohli z hlediska vývoje příběhu několikrát překvapit, když si minimálně dvakrát dovolili něco skutečně drzého, co donutí hlavní postavy a diváka samotného si zkusit svoje.. Samotný příběh sice dojde svého uzavření jen z části, zbytek nechává na historii anebo na fantazii diváka, a i když si dovedu třetí kousek s Mušketýry představit, možná je takový závěr o to divácky zajímavější.. Tři mušketýři: Milady jsou dravější než minule, dostávají velkolepější a vyeskalovanější pověsti, kterou mě dokázali naprosto odzbrojit.. Loni bych tomu nevěřil, ale musím vzdát tomuhle dvojdílnému zpracování ohromný dík za ten překrásný divácký zážitek lemující tolik různých filmových žánrů a všelijakých emocí.. Nádhera! /viděno v kině/ 90%