Harry Potter 20 let filmové magie: Návrat do Bradavic

75%

Komentáře a recenze 15

6
Takhle: Není to pro mě, protože i když jsem měl Harry Potter fázi jako 99 % lidí mého věku, knižní sérii jsem opustil s pátým a filmovou se čtvrtým dílem, po nichž už jsem nebyl na vlně ani jednoho. Takže i když i já čekal na sovu s dopisem, když mi bylo 11, tak o nějakých pět let později už jsem se tomu poněkud posmíval. Takže musím z velké části jen simulovat, jaký zážitek to je pro fanoušky série, pro něž výhradně je tenhle produkt. A myslím, že je může obsloužit velmi adekvátně, je to takové velké poplácávání po zádech a na konec asi přijdou i slzičky. Chemie mezi herci dál trvá (škoda, že neměli tenkrát lepší scénář) a docela jsem jim věřil. Je to kýč. Ale kýč není zakázaný. PS: Byla to podle všeho Rowlingová, kdo odmítl pozvání. Ve svojí vychytralosti asi moc dobře věděla, že lůza začne bez jakýchkoliv informací o realitě brečet o cancel culture, plus si zajistila další vlnu mediálního pokrytí svojí bigotní agendy, aniž by musela vstát ze židle. Bravo. I když ono být jeden z nejbohatších lidí (pop)kultury a umět manipulovat masami je asi automatický.
8
Na kvality filmové série Harry Potter se mohou názory lišit, o zásadnosti této série ovšem nemůže být pochyb. Na filmových adaptacích románů J. K. Rowlingové vyrostla celá jedna generace, v kinech filmy trhali rekordy a do plného nástupu popularity Marvel Cinematic Universe šlo o nejúspěšnější filmovou franšízu v historii. V letech 2001-2011 mohli diváci postupně sledovat vyrůstání několika dětských herců, především ústřední trojice Daniela Radcliffea, Ruperta Grinta a Emmy Watson. Je to skutečně již přes 20 let a i proto oznámení speciálu, ve kterém se herci a tvůrci ohlíží za touto úspěšnou filmovou franšízu dává ideální smysl. Dá ovšem samotný speciál s názvem Harry Potter 20 let filmové magie: Návrat do Bradavic něco světu? Osobně jsem se obával, že bude Harry Potter 20 let filmové magie: Návrat do Bradavic takový navoněný prd po vzoru nedávného speciálu Přátel. Herci se po letech sejdou, projdou nejzásadnější momenty, pobrečí si, že jsou staří a krom mnoha známých informací možná přihodí pár informací nových. A jsem rád, že jsem spletl. Minimálně tak trochu. Je naprosto zvláštní vidět po letech ty známé lokace s těmi samými herci, kteří ovšem zestárli o dekádu. Je zvláštní pozorovat archivní záběry herců z jejich dětství a podívat se, jak se s nimi pomazlil čas. A je zvláštní pociťovat, jak solidně emocionálně dokáže tohle dojemné ohlédnutí s člověkem zacloumat. Už když na začátku začne hrát ústřední soundtrack od Johna Williamse a člověk začne ty známé tváře poznávat. Jestli se do nového roku ponořit se sentimentem, 20 let filmové magie je pro to ideální volba. 20 let filmové magie dokáže, že je zákulisí realizace všech filmových Harry Potterů stejně jako výsledné filmy. Toho samotného zákulisí ovšem v celku vlastně není zase tolik a speciál se věnuje především vzpomínání na dětství a formování ústředních herců. Jako to nejzajímavější se ve finále dá označit onen pocit, že se herci na známé lokace vrátili skutečně rádi a vzpomínání si neskutečně užívají. I přesto, že se to bez těch pár slziček neodejde. Návrat do Bradavic nezaujme tím, že by na diváky vrhnul spousty nových zajímavostí, které diváci nikdy předtím neměli šanci zaslechnout. Nedojde k odhalení nových, nikdy nezveřejněných vystřižených scén a dokument se pochopitelně vyhýbá kontroverzním tématům, bez kterých se série za ty roky přeci jen neobešla. Na druhou stranu ovšem skutečně funguje nostalgie a to především v momentech, kdy se vzpomíná na herce, kteří se speciálu z důvodu smrti účastnit nemohli. Richard Harris, Richard Griffiths, Helen McClory, Alan Rickman a další jsou tak uctěni velmi milým sestřihem. Z těchto dokumentů, které sází na vzpomínání je většinou cítit jistá pachuť toho, že se všichni snaží říct ty nejhezčí možné věci a jsou až tak brutálně milí, že to nepůsobí přirozeně. Tyhle pocity u Návratu do Bradavic naštěstí chybí. Právě i díky tomu, že veškeré výpovědi působí přirozeně a otevřeně. Krom ústřední trojice Radcliffe/Watson/Grint se sice nedá říct, že by každý z ostatních dostal tolik prostoru, přesto i výpovědi ostatních působí upřímně. Především v momentech, kdy dojde na zpovědi Chrise Columbuse, Alfonse Cuaróna, Mikea Newella a Davida Yatese. 4 režisérů, kteří z Harryho Pottera a především ústředních představitelů vytáhli maximum. Samotný dokument je jinak zpracován velmi poctivě, archivní záběry z filmů jsou používány s rozumem. Návrat do Bradavic možná ve finále celou sérií proletí až příliš rychle, při totální délce všech filmů to ovšem ani nejspíš jinak nešlo. Přesto se ovšem dá říct, že stál Návrat do Bradavic přeci jen za to. Fanoušci Harryho Pottera budou nadšení a především dojati. Zbytek bude moc trošku fňukat nad tím, že se z výsledného materiálu přeci jen dalo vymačkat něco víc. HBO Max ovšem na první den nového roku nabídla poctivě zpracovaný dokument, který svůj účel splnil. A diváci původních filmů si nad svým zestárnutím mohou rovnou poplakat přímo s herci......
9 284 bodů
8
Moje dětství je jedno z těch, které je spojeno s Harry Potterem, ale už asi trošku jinak než ty první "české dětičky". Než jsem se tady trošku rozkoukal, tak Harry měl již čtyři filmy... V mnoha ohledech neexistuje podobná série, která dospívá s vámi.. Tohle není ten úplně ryzí fans service, který by mohl logicky s HP přijít. Všechno je to tak barevné a zatraceně to těží z těch současných pocitů herců. Je to celé takové magické hravé a hodně si to dává záležet, aby to z diváka vymáčklo slzu nad tím, kolik tomu už bude, co sledoval tuhle legendární ságu.. Jenže není tam toho moc navíc, nějakých nových informací a to setkávání herců po letech je takové svázané, není to vůbec spontánní. Ale dostali tam snad všechny a když mluví všichni ti režiséři - Columbus, Cuarón, Newell a Yates - tak tomu dávají i něco navíc, než jen citové ždímání. Oni čtyři jsou na tom určitě to nejlepší! V podstatě Vás to asi donutí okamžitě si pustit ty filmy... 70%
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
8
Hermionu miluju, a doufám že není alergická na kočičí chlupy.. 😽
sQelle
sQelle
2 814 bodů
10
Nějak obzvlášť jsem filmy s HP neocenil jako malý, ačkoliv jsem přesně ta generace, která, s Harrym, jeho dobrodružství mohla prožívat, knihy se mi také vyhýbaly obloukem, ale nakonec mě to semlelo a propadl jsem tomu, i když relikvie smrti si vytetovat na předloktí nenechám. A přijde mi, že to tak přesně měli i hlavní představitelé, věděli o čem to je, ale vlastně v nich bylo něco, kdesi nebyli úplně jistí jestli se jich to má tak moc týkat, jenže teď, s odstupem 20 let, jim dochází, že je to zformovalo, že jim to dalo zkušenosti a zážitky s tak velkými jmény, jako tato série filmů nabízí.
Martrix
Martrix
2 449 bodů
7.5
Samozřejmě to bylo dojemné. Jak taky jinak, když se po letech sešli lidé, kteří k sobě měli velmi blízko. A jak taky jinak, když u toho mohli být diváci, pro které je tento fenomen víc, než je pár fantasy filmů. Troufám si říct, že význam Harryho Pottera jak pro čtenáře, tak pro diváky, překonává jakýkoliv jiný fantasy příběh a to včetně Pána prstenů. V případě této série se povedlo snad úplně všechno. Od skvělého castingu a výběru režiséra, který výrazně ovlivnil jak bude kouzelnický svět vypadat, přes volbu dalších režisérů a změny oproti knižní předloze, po důstojné zakončení v ten správný čas. Tento dokument žádné zásadní nové informace nepřinesl a nejspíš to ani nebylo tvůrčím záměrem. Dost možná jde jen o marketingový tah, který má oživit brand. Přesto bylo příjemné u toho být a nejspíš se přidám k mnoha lidem, kteří si hned zítra pustí film. Ta kontroverze ohledně výroků Rowling, resp. hlasité nesdílení jejich postojů většinou herců, je v tomto kontextu nedůležitá...bylo evidentní, že tohle setkání bylo zacíleno spíš na herce a režiséry. Nezmiňovala se ani skvělá práce kostymérů, trikařů... . Kdo má v hlavě mozek, dokáže docenit jak úžasný svět Rowlingová stvořila. Až se zdá být neuvěřitelné, že je to práce jednoho člověka. Pokrytectví a pomýlenost, která teď vládne především na západě, jednou skončí. O době kdy bylo moderní vymýšlet si nová pohlaví a sexuální orientace, si budou vyprávět leda vysloužilí transvestité, ale knihy o Harry Potterovi budou číst miliony dětí pořád
Temný Pán ze Sithu
Temný Pán ze Sithu
2 212 bodů
7
Ano návrat do Bradavic po 20 letech bylo to okouzlující.zajímavé nahlédnutí do zákulisí tak to velkého projektu.Preci jen začli hrst jako děti,vyrůstali spolu zároveň se ovlivňovali atd...Harry Potter zůstane navždy jedna velká série a to ať už knižní nebo i ta filmova
Kuca25
2 132 bodů
10
Jasně dal jsem pět hvězdiček. Co byste čekali od člověka, který Potterem žil jak v kině na v knihách. Myslím si, že se nám tu objevuje doba, kdy budeme čím dál více vídat tyto srazy po několika letech, už jsme to mohli vidět u Přátel a teď i tady. Můj dojem ze srazu kouzelníků je naprosto dokonale příjemný i přesto, že mám spoustu výtek. Mě toho prostě přišlo strašně málo, ale je mi jasné, že do hodiny a půl dlouhého speciálu se toho tolik nevejde, ale že tam nebyla Rowlingová "na živo" mě skutečně zklamalo. Hlavní trojice však byla perfektní a i ostatní herci a režiséři mě bavili. Nejvíc mě asi mile překvapil Robbie Coltrane jak hezky dokázal o Hagridovi mluvit. Prostě abych to shrnul bylo to ohromně příjemné sledování, ale přál bych si těch speciálů tak sedm.
Evah
Evah
2 105 bodů
9
Toto mě úplně dojalo, na Harry Potterovi jsem vyrůstala a v rámci učení jazyků jsem si knížky četla zas a znova a to stejné platí u filmů. Jsou samozřejmě díly které moc nemusím, ale každopádně tento dokument byl úžasný, vzpomínky na herce, kteří již nežijí, zážitky z natáčení. Moc se mi líbily rozhovory a nadšení herců, kteří se už dlouho neviděli, bylo to okouzlující.
Bordoshut
1 647 bodů
6
5/10 – Zas tak mě to neoslovilo. Harry Potter je jedna z mých nejoblíbenějších filmových i knižních ság vůbec, ale nějak nevidím důvod proč dělat hromadný pokec s hlavními představiteli po 20 letech. Provedení je nemastné neslané; ani se u toho nezasmějete, ani vás to nedojme. Některé zákulisní zajímavosti, peprnosti a klepy mě zaujaly, jiné nikoliv. Bylo fajn vidět známé tváře zase pohromadě v souvislosti s Harrym, ale tím to pro mne haslo. Ocenil jsem tak maximálně chemii, kterou mezi sebou ústřední duo dosud má, byla radost slyšet je konverzovat. Škoda, že se totéž nedá říct o ostatních mluvčích. Dohromady celkem nuda a zbytečnost. Pamatuju si, jaké kolem toho dělali haló, když to vyšlo, a přitom je to jen takový vlažný pokec plný superlativů. Vlastně bych mohl s klidem na duši zase jednou použít svoje oblíbené slovo – geniálničení. Dostalo se nám totiž hodiny a tři čtvrtě, ve které se herci a tvůrci vzájemně poplácávali po zádech, jací to jsou neomylně geniální pašíci, kteří doručili širému světu to, po čem každičký jeden tehdejší teenager ze srdce prahnul a udělali to faaakt dobře. Verdikt: "Docela nuda, kterou ale stojí za to vidět, pokud jste potterhead nebo tak něco."