Krabice vzpomínek

66%

Zajímavosti 2

  • Přepisování současné historie a zpochybňování role paměti při vytváření obrazů je opakujícím se tématem v umělecké a filmové tvorbě Hadjithomase a Joreigeho. Dvojice projevuje zvláštní zájem o stopy neviditelných a nepřítomných, o utajované dějiny a zmizení během libanonské občanské války, což je přítomno ve filmech jako Dokonalý den, v němž se Malek a jeho matka rozhodnou prohlásit jeho otce za oficiálně mrtvého poté, co na 15 let zmizel během občanské války, a Je Veux Voir, kde Catherine Deneuve, představující samu sebe, čelí devastaci jižního Libanonu po vojenských konfliktech v roce 2006.
  • Dvojice filmařů, známá svými experimentálními postupy, použila k propojení představ a reality Hadjithomasův deník a nahrávky z let 1982-1988 a Joreigeho fotografie z libanonské občanské války.