Star Wars: Vize

65%

Komentáře a recenze 7

8
Je to už téměř dekádu od doby, co Disney koupil Star Wars. Krom nové trilogie jsme se dočkali i sólových filmů, hraných seriálů, nových videoher, nových komiksů i nových animovaných seriálů. A nyní přichází Star Wars: Visions. Projekt, který spojil devět tvůrců anime a každému z nich umožnil realizovat svůj vlastní anime kraťas ze světa Star Wars. A vzhledem k tomu, že se George Lucas při vytváření Star Wars inspiroval i u Akiry Kurosawy a jeho filmů je zajímavé sledovat, že se kruh uzavírá a například právě první kraťas z Kurosawy vyloženě čerpá. První kraťas s názvem The Duel, který skutečně působí jako Star Wars v režii Akiry Kurosawy nastaví možná nastaví laťku až příliš vysoko. Je totiž prakticky dokonalý. Práce s černobílou barvou, budování atmosféry a stylový róninský příběh zasazený do světa Star Wars. To ovšem neznamená, že by dalších osm kraťasů za nic nestálo. Ať už se totiž bavíme o těch více či méně kvalitních, jednotlivé kraťasy ze Star Wars: Visions jsou rozhodně působivé a svět předaleké galaxie představují ve svěží formě. Průměrně jeden díl Star Wars: Visions trvá zhruba 15 minut, což z velké části znamená, že by si některé příběhy rozhodně zasloužili protáhnout. Žádnému z nich se ovšem nedá upřít vizuální působivost, každý z nich na to jde tak trochu jinak a krom vážnějších příběhů se dočkáme i pár odlehčených (Tatooine Rhapsody je skvost). Krom návratu Boby Fetta a Jabby Hutta nedojde k návratu žádné známé postavy, mnoho nových postav ovšem určitě stojí za pozornost a rozhodně by neuškodilo je někdy vidět znova. Kromě toho se ovšem pochopitelně odkazuje na široký svět Star Wars, kde se vracejí známé rasy, planety a dojde především na zástup postav bojující se světelným mečem. Star Wars: Visions oficiálně nejsou kánonický seriál, což mimo jiné znamená, že tvůrci měli kreativní svobodu a mohli v mnoha ohledech redefinovat používání světelných mečů. Jakmile se v první epizodě objeví světelný deštník, je jasné, že tvůrci měli v téhle kolekci devítí krátkých filmů opravdu dost. Každý díl navíc používá trochu jiný styl anime, jedná se v podstatě o průlet styly japonské animované tvorby a v jistých momentech můžou některé epizody Star Wars: Visions evokovat třeba Pokémony. Společně s The Duel je poté vizuálně nejpůsobivější filmeček rozhodně T0-B1, který má navíc i zajímavý příběh o droidovi, který touží po tom stát se Jediem. Tenhle styl animace nebude pro každého, každý díl je poté vlastně tak trochu jiný a komu se vyloženě líbí jeden díl, automaticky mu to nezaručuje, že se mu bude líbit i díl druhý. Po seriálech Klonové války či The Bad Batch jde ovšem o příjemnou změnu, která ukazuje, že na ploše anime mají Star Wars rozhodně potenciál. Očividná ukázka kreativních schopností nadaných lidí, kteří si se svým oblíbeným světem mohli hodně vyhrát a milovaný svět, který s námi je od roku 1977 rozšířit ještě o poznání více. Star Wars: Visions jsou ve finále solidním experimentem v rámci světa Star Wars, který ukazuje, že i v rámci anime mají dobrodružství z předaleké galaxie potenciál a snad se projekt Star Wars: Visions dočká nějakého pokračování. Nejen proto, že některé příběhy pro nějaké navázání vyloženě vybízí (příběh rockového Hutta potřebuje být dovyprávěn!), ale protože s tímhle konceptem ještě mohou Star Wars rozhodně předvést zajímavé věci. A minimálně zmíněná první epizoda musí sednout opravdu všem. I zbytek je ovšem velmi fajn a tahle kolekce devíti krátkých anime filmů si rozhodně zaslouží pozornost.......
naineko
naineko
1 542 bodů
4
Animatrix se rozhodně nekoná. Pár epizod mělo blízko, ale u většiny není jasné jestli je to pocta, narážka nebo parodie.
Nykrous
1 107 bodů
6
Některé díly byly opravdu zajímavé, ale některé právě naopak a snad nic mezi tím. Naštěstí to bylo velmi krátké a nenudil jsem se moc dlouho. Jinak vizuál byl fajn a bylo pěkné, že se každým dílem měnil. 60%
W0ltericek
W0ltericek
337 bodů
6
Má to určitě dobrý vizuál až na pár dílu u kterých jsem animaci moc nemusel. Japonská tématika mě někdy přijde až moc ale to je asi mnou. Některé příběhy mi přišli dobré ale bylo jich málo a ten zbytek byl demntní a nepochopitelný. 6/10
the_goldensk.MEGA movie man
the_goldensk.MEGA movie man
15 bodů
5
akoze je to obcas dobry ale mohli dat vic epizod a aj nejake napady sou podle mne debilni
Krocaaaanek
Krocaaaanek
12 bodů
8
většina dílů byla fakt super, každá animace byla nějak zajímá a je skvělé vidět Star Wars svět zase v jiném kabátku. Jeden z mínusů byl ten, že naprostá většina dílů je o Jediech to je trochu škoda, bylo dobře zase vidět nějaké další zákoutí této úžasné galaxie.